Take a fresh look at your lifestyle.

آمیخته ارتباطات

0

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) آمیخته ارتباطات به معنی مجموعه عملیاتی است که ما را در پیام رسانی،‌ معرفی سازمان و بنگاه و محصول،‌ ایجاد علاقه و ترجیح، عمل خرید،‌ وفاداری مخاطب، نفوذ، القاء و اقناع یاری می‌کنند. این عملیات از طیفی به شرح زیر تشکیل شده است:


I. تبلیغات محض (Pure Advertising، یعنی استفاده از رسانه‌هایی مانند رادیو، تلویزیون، جراید و تابلوهای کنار جاده به منظور ارائه و معرفی پیام و محصول جدید،‌ تکرار پیام و یادآوری محصول یا بنگاه یا پیام مربوط به آن‌ها از طریق یک عامل مستقل و خارج از بنگاه اقتصادی به نام آژانس تبلیغاتی در قبال پرداخت هزینه.


II. روابط عمومی (Public Relations)، یعنی ایجاد رابطه عاطفی،‌ ایجاد ذهنیت و بستر مناسب در مورد یک بنگاه یا محصول، نشر اخبار، ایجاد ارتباط مطلوب و منطقی با جامعه، مشتریان، همکاران، کارمندان، دولت و بالاخره انجام هر عملی که رابطه سازمان را با افراد و موسسات دیگر بهبود بخشیده ، بر بحران‌ها غلبه کرده و تصویر مثبتی از فرستنده در ذهن و روان گیرنده ایجاد می‌کند.


III. عملیات پیشبرد (Prmotion)، یعنی عملیاتی که فوراً باعث رسیدن به اهداف فروش می گردد مانند پخش نمونه رایگان، جایزه، کوپن، هدایا، حضور در همه فروشگاه‌ها، نمایشگاه‌ها و محافل.


IV. فروش مستقیم (Direct sales)، یعنی عملیاتی که با استفاده از عوامل روان شناختی، نفوذ،‌ اقناع و متقاعد کردن مشتری به وسیله فروشندگان تعلیم دیده و مجرب در محل‌های فروش جذاب و دارای کشش و با بهره‌مندی از مکانیزم‌های ارتباطی انجام می‌شود.


V. بسته‌بندی (Packaging)، یعنی استفاده از علائم، نشانه‌ها، رنگ، طرح، گرافیک، اطلاعات و زیبایی و جاذبه در بسته‌ها، بر انتخاب خریدار اثر گذارده و ارتباط با مشتری بدون حضور فروشنده و از طریق بسته‌بندی انجام شود. گرچه آمیخته فوق عمدتاً ایجاد ارتباط را در محیط تجاری ممکن می‌سازد ولی در محیط‌های غیرتجاری و در علوم اجتماعی نیز دارای کاربرد است.
 

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ