Take a fresh look at your lifestyle.

اینستاگرام راهی برای پیشتاز شدن در جهان

0

اینستاگرام به‌عنوان یکی از شبکه‌های بزرگ اجتماعی ضمن جلب توجه افراد به سوی برند شما راهی برای پیشتاز شدن نیز می‌آفریند. این وب‌سایت که در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد از تصویرسازی برای ارتقای جایگاه برند استفاده می‌کند. به این ترتیب برند‌ها می‌توانند با کمک ۳۰۰ میلیون نفر کاربر این شبکه اجتماعی به نتایج مطلوب و ارزشمندی دست یابند. اکثریت مردم در اینستاگرام از این ابزار برای ارسال تصاویر و ویدئو‌های آماتور خود بهره می‌برند. حیوانات‌خانگی با مزه، غذا‌های جذاب، لباس‌ها و ابزار‌های مدرن امکان الهام گرفتن از عکس‌های مختلف را به وجود می‌آورند. به هر حال، این تنها قابلیت چنین ابزار قدرتمندی نیست. اینستاگرام یک گوهر واقعی برای بازاریابی برند و پیشتاز شدن در بازار به‌شمار می‌رود. با بالا‌ترین نرخ رشد کاربر  (۲۳درصد)، اینستاگرام اخیرا با سبقت گرفتن از موارد مشابهی نظیر فیس‌بوک، توییتر و Pinterest، در حوزه رسانه‌های اجتماعی پیشرو است.

بخش عمده‌ای از موفقیت آن وابسته به استفاده از تصاویر به‌عنوان ضامن بازاریابی است. مردم تماشای عکس‌ها و ویدئو‌ها را جالب‌تر و هیجان‌انگیز‌تر از خواندن آگهی‌های بازرگانی متنی می‌دانند. در نتیجه، با این کار جذابیت برند و در ادامه حجم درآمد افزایش می‌یابد. بنابراین در صورت تلاش برای راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی روی این پلتفرم، در زیر هشت نکته کارشناسی برای کمک به شما در این زمینه ارائه داده می‌شود:

مخاطبان‌تان را شناسایی کنید

اینستاگرام میزبان جامعه بزرگی از مصرف‌کنندگان در سرتاسر جهان است. با شناخت جامعه هدف ارسال تاکتیکی تصاویر جذاب و جالب برای شما آسان‌تر خواهد شد. حفظ این ارتباط اهمیت فراوانی دارد. با غربالگری مشتریان از سلیقه، علایق و سرگرمی‌های آنها اطلاع پیدا کنید. به این ترتیب راهی استراتژیک‌تر برای مشهور شدن و جذب افراد پیش پای‌تان قرار خواهد گرفت. برای مثال، در صورت راه‌اندازی یک فروشگاه لباس آنلاین، شما قادر به تبلیغ برند خود نزد افرادی هستید که اغلب اوقات به ارسال عکس‌هایی از پیراهن‌ها، شو‌های مد، لوازم جانبی دنیای مد و غیره می‌پردازند.

حفظ یک هویت ثابت و همیشگی

به منظور جذب کاربران در اینستاگرام، شما باید یک پروفایل مشخص در راستای تکمیل هویت برند را بسازید. به عبارت دیگر تصویر، توضیحات و شعار پروفایل‌تان باید هم تراز با ویژگی‌ها و عملکرد شرکت باشد. برخورداری از یک چهره واحد در پلتفرم‌های مختلف، امکان تشخیص و شناسایی برند شما را نزد مخاطبان‌تان بالا می‌برد. نایک نمونه خوبی از قابلیت تشخیص و شناسایی با برخورداری از هویتی ثابت و همیشگی است. صفحه رسمی آن در اینستاگرام از لوگو، شعار و اسم اصلی شرکت برای کمک به کشف آسان برند توسط مشتریان وفادار خود بهره می‌برد.

یک بیوگرافی و توضیحاتی قانع کننده ارائه دهید

ارائه یک بیوگرافی و توضیحاتی قانع‌کننده اولین راه‌های ارتباطی به حساب می‌آیند. ارائه توضیحات تکمیلی نه فقط موجب جذب مشتریان مهم و بزرگ بلکه تشویق آنها به کسب اطلاعات بیشتر درباره برند شما می‌شود. مقاومت در برابر وسوسه نوشتن مثل جلوگیری از انتشار یک آگهی تبلیغاتی صرف است. به یاد داشته باشید که اینستاگرام جوی متفاوت با بقیه دارد. زنده نگه داشتن این فضا برای حفظ مشتریان اصلی و با ارزش لازم و ضروری است.

ویدئو‌های جالب را ارسال کنید

اینستاگرام با برخورداری از قابلیتی خاص به شما اجازه به اشتراک‌گذاری کلیپ‌های ویدئویی کوتاه با دیگران را می‌دهد. این قابلیت به خصوص برای کسب و کار‌هایی مفید است که می‌توانند از پتانسیل یک ویدئو برای شرح ویژگی‌های محصول خود، آموزش قابلیت‌های آن یا به اشتراک‌گذاری فرهنگ کاری‌شان استفاده کنند. Burberry  یک برند جهانی در حوزه لباس است که کلیپ‌های پشت صحنه رویداد‌های مختلف خود را برای جذب مشتریان بالقوه به تصویر می‌کشد. این برند همچنین در قالب یکسری ویدئو‌های کوتاه ضمن عرضه محصولات خود فرصت آشنایی با ویژگی‌های خاص آنها را برای مخاطبانش فراهم می‌کند.

از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید

جامعه بزرگ اینستاگرام و کشف نقاط قوت خود می‌تواند ترفند کوچکی برای حضور موفق شما در این پلتفرم به حساب آید. با هشتگ‌ها  شما می‌توانید این فرآیند را سازمان یافته‌تر و استراتژیک‌تر کنید. همه آنچه که به آن نیاز دارید کشف یکسری کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود و بکارگیری آنها در عکس‌های‌تان است.

عناوین جالب را انتخاب کنید

عناوین به عکس‌های شما معنا می‌بخشند. در هر صورت، یک عنوان باید آنقدر جذاب و معنی‌دار باشد که با جلب توجه بینندگان شروع یک مکالمه را رقم بزند. Oreo  به روشی عالی از عنوان‌ها برای آگاهی دادن به بینندگان درباره شکل‌های مختلف بیسکویت‌های خود بهره می‌برد. این برند با استفاده از عناوین جالب و جذاب برای عکس‌ها، مردم را بیش از پیش نسبت به کوکی‌های خود علاقه‌مند می‌کند.

میزان موفقیت خود را بسنجید

درست مثل توییتر و فیس‌بوک، اینستاگرام نیز ابزار‌هایی را برای اندازه‌گیری میزان دقیق موفقیت یک کمپین به کسب و کار‌ها عرضه می‌کند. با چنین سنجشی امکان تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان اصلی حین جست‌وجو برای کشف عکس‌های جذاب‌تر به‌وجود می‌آید. نرم‌افزار «Iconosquare» فرصت ردیابی نتایج راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی در اینستاگرام را به شما می‌دهد.

به مخاطبان‌تان واکنش نشان دهید

Followerهای شما در اینستاگرام مشتریان بالقوه شما هستند که می‌خواهند از همه چیز راجع به محصولات‌تان گرفته تا آخرین پیشنهاد‌ها و رویداد‌های آتی اطلاع یابند. پاسخ دادن به کنجکاوی‌های‌شان نه فقط بر جذابیت کسب و کارتان می‌افزاید بلکه آگاهی درباره آن را نیز بالا می‌برد. چنانچه موفق به تأثیرگذاری روی آنها شوید، برگ‌های برنده بیشتری را نیز در دست خود خواهید داشت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ