Take a fresh look at your lifestyle.

بیلبوردی که در شبکه های اجتماعی جنجال آفرید !

0


بیلبوردی که در شبکه های اجتماعی جنجال آفرید !

کاربران شبکه های اجتماعی این روزها درباره محتوای یک بیلبورد تبلیغاتی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد جنجال زیادی به پا کرده اند .
به گزارش مجله خبری محیطی ، به تازگی در فضای های تبلیغاتی بیلبوردی متعلق به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد نصب شده است که روایتی منقول از حضرت زهرا (س) بر روی آن نوشته شده است که بر حضور زنان در خانه تاکید دارد .
روایتی که بر روی این بیلبورد تبلیغاتی آمده است بیان کرده : ” از نزدیک ترین حالت یک زن به خداوند زمانی است که در منزل می ماند .”
بر اساس این گزارش ، پیگیری درباره اصالت این روایت نشان می دهد مرجع مشخصی برای این روایت وجود ندارد هرچند در بسیاری از رسانه های دیگر نیز منعکس شده است ، ولی روایتی شبیه به این همچون « براى زنان بهتر است که [بدون ضرورت] مردان نامحرم را نبینند و نامحرمان نیز آنان را نبینند . » با منبع معتبر بحار الأنوار، ج ۱۰۴، ص ۳۶ در دسترس هست .
این در حالی است که انتشار تصاویر این بیلبوردها در شبکه های اجتماعی باعث واکنش های مختلفی از سوی کاربران شده است .
گفتنی است ، عمده واکنش کاربران شبکه های اجتماعی درباره این بیلبوردها منفی بوده و خواستار تغییر این بنرها در سطح شهر شده اند ولی برخی نیز از آن حمایت کرده اند .
در این میان برخی کاربران با زیر سوال بردن اصالت این روایت خواستار توضیحات مسئولان این سازمان شده اند و برخی دیگر از کاربران از مسئولان شورای شهر و شهرداری درخواست کرده اند از وضعیت شغلی و فعالیت های اجتماعی همسران و دخترانشان اطلاعات ارائه کنند . چرا که معتقدند هر چند مسئولان شهرداری چنین بیلبوردهایی نصب می کنند ولی خود بر خلاف آن رفتار می کنند .
برخی نیز با اشاره به سخنان معصومین ، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص نقش زنان در توسعه و پیشرفت جامعه ، خواستار اصلاح اینگونه تبلیغات از سوی شهرداری یزد شده اند .
لازم به ذکر است ، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد از جمله سازمان هایی است که منتقدان فراوانی دارد و عملکرد آن با توجه به بودجه قابل تامل آن ، اما و اگرهای زیادی را به وجود آورده است .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ