یک وبسایت نوپا از معرفی تا جذب مشتری وفادار
معرفی مشتری
پرس آگهی یک وبسایت ثبت آگهی به صورت رایگان است که افراد و کاربران میتوانند در زمینههای مختلف خرید و فروش، کسب و کار، اعلام نیازمندیها و… روی آن مطالب خود را در قالب نیازمندیها ثبت کنند و به صورت سریعتر و بهتر مخاطبان آگهیهای خود را پیدا کنند. در اصل پرس آگهی یک روزنامه آنلاین نیازمندی است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرد.
اهداف اصلی کمپین
- جذب ترافیک و مخاطب هدف به سمت وبسایت پرس آگهی
- آگاهی در زمینه خدماتی که پرس آگهی انجام میدهد.
- ترغیب مخاطب هدف برای ثبت آگهی در وبسایت پرس آگهی.
- تبدیل وبسایت پرس آگهی به یکی از بزرگترین تابلو اعلانات موجود در دنیای مجازی در زمینه ثبت آگهی و نیازمندیها
- حرکت پرس آگهی به سمت درآمد زایی از نیازمندیهای آنلاین
اهداف فرعی کمپین
- رقابت با رقبای موجود در این کسبوکار
- جلوگیری از کپیبرداری و درج عکس تکراری و یا عکس متعلق به آگهی دیگران
چالشهای پیشرو در جذب ترافیک
- کمپین پرسآگهی در شرایطی که دیوار به عنوان گستردهترین وبسایت ثبت آگهی، تمام جامعه مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار داده بود کار خود را از صفر شروع کرد.
- شرایط کار در بازار تبلیغات دیجیتالی، که از ثبت آگهی تبلیغاتی به اشباع رسیده، یکی دیگر از چالشهای پرس آگهی به شمار میآمد.
اینتورک برای رشد کسبوکار این مشتری چه روندی را طی کرد؟
- ارزیابی بازار، جامعه هدف و رقبای پرس آگهی
- مشاوره و ارائه پیشنهادات در زمینه استراتژی کمپین و شروع کمپینهای کلیکی پرس آگهی از نقطه صفر
- طراحی و عملیاتی کردن کمپینهای پرس آگهی، منطبق بر اهداف اصلی و فرعی، در قالب تبلیغاتکلیکی در چند مرحله
- مدیریت و هدایت اثربخشی کمپینهای تبلیغاتکلیکی
مراحل اجرا و عملیاتی کردن کمپینهای کلیکی پرس آگهی
پرس آگهی برای شروع فعالیت خود به کمک مشاوران اینتورک تبلیغات خود را در سه مرحله طراحی و عملیاتی کرد.
مرحله A:
در این مرحله در دنیای مجازی، پرس آگهی در نقطه صفر قرار داشت و شناخته شده نبود پس نیازمند آن بود تا در راستای جذب ترافیک برای آگاهی از برند خود، فضا و امکاناتی را که در زمینه ثبت آگهی در اختیار کاربرانش قرار میدهد را معرفی کند.
راهکار ارائه شده برای جذب ترافیک در مرحله A
- طراحی بنر مناسب در راستای جذب ترافیک با یک مدیریت تخصصی، با در نظر گرفتن اهداف کسبوکار، مخاطبان و بودجهای که تعیین شده به شرح زیر:
- سادگی طراحی بنر به منظور گیج نشدن مخاطب و آگاه شدن سریع مخاطب از جریان کلی پرس آگهی
- جذب مخاطب برای کلیک کردن توسط پیشهنادات روی بنر
- وارد شدن مخاطب طی فرآیندی پس از کلیک به صفحه فرود
- هماهنگی رنگ و المانهای استفاده شده در طراحی بنر با محصولات یا اطلاعات داخلی صفحه فرود
- سادگی و اجتناب از پیچیدگی در صفحه فرود و عدم گیج نشدن مخاطب
- استفاده از موثرترین و استانداردترین اندازه بنر
- مدیریت کمپینهای تبلیغاتکلیکی درراستای اثربخشی
- انتشار بنرها در سایتهای مختلف
نتیجهای که این راهکارها در مرحله اول عملیاتی کردن کمپینها برای پرس آگهی داشت
- جذب ترافیک نسبتا خوب روی لندینگ پیج
- یک ثبت نام در روز برای ثبت آگهی
مرحله B:
در این مرحله پرس آگهی تا حدودی از نقطه صفر فاصله گرفت و ترافیک مطلوبی را روی وبسایت خود جذب و خدمات خود را در زمینه ثبت آگهی به مخاطبان خود معرفی کرد و بعد آن نیازمند آن بود که ترافیک جذب شده و افراد ثبت نامی یا کسانی که از خدمات پرس آگهی مطلع شدهاند را به سمت ثبت آگهی روی وبسایت پرس آگهی هدایت کند.
راهکارهای ارائه شده برای جذب ترافیک در مرحله B
- طراحی بنرهایی با اثربخشی بالا منطبق با نیازهای پرس آگهی برای ترغیب مخاطب هدف به ثبت آگهی با ویژگیهای اشاره شده؛
- سادگی طراحی بنر
- استفاده کردن از عکس و لوگو یا متن خیلی ساده و چند حرفی با بک گراندی ساده
- استفاده کردن از پیشنهاد ارائه رایگان خدمات و جایزه، که این امر خود موجب جذب بسیاری از افراد میشد.
- هماهنگی بنر طراحی شده با صفحه فرود در راستای رنگ، محتوا و پیشنهاد ویژه رایگان بودن خدمات
- بیشتر فضای صفحه فرود را همان پیشنهاد ویژه رایگان پر میکند و بنرها با صفحه فرود کاملا هماهنگ است.
- جذب ترافیک هدفمند علاوه بر طراحی درست بنرها نیازمند یک مدیریت تخصصی بود. برای این مدیریت تخصصی، راهکاری تحت عنوان هدفگیری مجدد در مرحله دوم عملیاتی کردن کمپینهای پرس آگهی پیشنهاد شد؛ هدفگیری مجدد از پرکاربردترین و موثرترین ابزارها در تبلیغات آنلاین به شمار میآمد بدین صورت که؛ کاربرانی که قبلاً به وبسایت مورد نظر میآمدند را شناسایی کرده و بنرها برای بار دوم به آنها نمایش داده میشد واین امر منجر به بازگشت آنها به وبسایت پرسآگهی میشد. در کل پرسآگهی کاربرانی را که از طریق کمپینهای مختلف یا به صورت بازدید مستقیم (direct) به وبسایتش میآمدند را با هدفگیری مجدد (retargeting) ، شناسایی میکرد و دوباره آنها را مورد هدف قرار میداد و به وبسایتش برمیگرداند.
نتیجهای که این راهکارها در مرحله دوم عملیاتی کردن کمپینها برای پرس آگهی داشت
- جذب بیشتر ترافیک در راستای شناخت هر چه بهتر خدمات پرس آگهی
- ترغیب مخاطبان جذب شده به ثبت آگهی
- ۲ ثبت نام و ۲ ثبت آگهی در هر روز
مرحله C:
در این مرحله پرس آگهی بعد از اینکه ترافیک مورد نظر را جذب و آنها با پیشنهادهای رایگان به ثبت آگهی ترغیب کرد، نیاز داشت، در راستای خدماتی که به مشتری ارائه میدهد کسب درآمد کند بدین ترتیب برای اینکه خدمات خود را معرفی کند باید کمپین جدیدی را عملیاتی میکرد.
راهکارهای ارائه شده برای نزدیکتر شدن به مخاطب خاص در مرحله C:
استفاده کردن از یکی اصول افزایش اثربخشی که از زیر مجموعه هدفمندیها انتخاب شد؛ تبلیغات بنری پرسآگهی با امکانی تحت عنوان هدفگیری موضوعی در وبسایتهایی با محتوای مرتبط نمایش داده شد. در توضیح هدفمندی موضوعی باید گفت؛ هر برندی برای تبلیغات خود، براساس اینکه مخاطب هدف به چه موضوعهایی علاقهمند است؟ و همچنین هدف تبلیغات و نوع خدمات ارائه شده چیست؟ قسمتی از بازار را باید هدف بگیرد و بنرهایش را در آنجا نمایش دهد. بدین ترتیب برای پرسآگهی از بین وبسایتهایی که بر اساس موضوع محتوایشان دستهبندی شدهبودند، آنهایی را که با موضوع خبری، نشریه، اقتصادی مالی و مدیریت تولید محتوا میکردند انتخاب شد تا آن وبسایتها نمایشدهنده بنرهایش شوند.
نتیجهای که این راهکارها در مرحله سوم عملیاتی کردن کمپینها برای پرس آگهی داشت
- نزدیکتر شدن به مخاطب هدف
- ایجاد نرخ تبدیل با آمار ثبت ۳ آگهی و ۳ ثبت نام در روز