Take a fresh look at your lifestyle.

استقبال از تازه‌واردان

0

یکی از بهترین راه‌های به وجود آوردن خلاقیت و تغییر در هر سازمانی این  است که تمرکز کنید تا بتوانید شروعی خوب را برای کارمندان تازه‌وارد رقم بزنید. در حالی که بیشتر کارفرماها فقط به کارمندان تازه استخدام شده اطلاعات پایه را درباره موقعیت شغلی جدیدشان می‌دهند و مهارت‌هایی را که لازم دارند با آنها در میان می‌گذارند، سپس رهای‌شان می‌کنند تا خودشان را با محیط وقف داده و به مرور زمان جای‌شان را در گروهی که کار می‌کنند پیدا کنند، صاحبان کسب‌وکارهای موفق می‌دانند که این کارمندان به چیزی بیشتر از اینها نیاز دارند. آنها می‌دانند که با رها کردن کارمندان و دادن اطلاعات محدود به آنها، این کارمندان نمی‌توانند انتظارات‌شان را برآورده سازند، با اهداف شرکت آشنا شوند، فرهنگ کسب‌وکار برای‌شان اهمیت پیدا کند و در نهایت بهره‌وری کار را بالاتر ببرند.نگرش یک کارمند تازه استخدام شده به سرعت درباره کسب‌وکارتان شکل می‌گیرد و می‌تواند در طرز تفکر بلندمدت و تعهد او نسبت به کمپانی تاثیرگذار باشد.

در واقع هرچقدر که این کارمندان با کسب‌وکارتان سریع‌تر آشنا شوند و با چشم‌اندازها و اهداف شرکت‌تان آشنا شوند، به همان میزان تاثیرگذاری‌شان بیشتر خواهد شد و انتظارات‌تان را برآورده خواهند کرد؛ انتظاراتی که اگر با شروع خوبی برای این کارمندان همراه نشود، ممکن است برآورده شدن‌شان طولانی‌تر شود. آیا تمایل دارید کارمندان‌تان را تشویق کنید تا بهترین کارشان را ارائه دهند؟ در این مطلب نکاتی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید در این زمینه موفق عمل کنید.

به گرمی خوشامدگویی کنید

خوشامدگویی گرم در روز اول کاری اهمیتی حیاتی دارد. به وجود آمدن این احساس در کارمندان که خود را متعلق به یک گروه کاری بدانند و توسط آن گروه پذیرفته شوند و در عین حال مناسب یکدیگر باشند، بزرگ‌ترین نگرانی یک کارمند تازه‌وارد به یک مجموعه است، زیرا آنها نگران هستند که آیا  سایر اعضای تیم آنها را می‌پذیرند یا نه. این نکته به این معناست که در ابتدا، آنها به دلیل کار در یک محیط ناآشنا و در بین عده‌ای که آنها را نمی‌شناسند، احساس راحتی نداشته باشند.

از همین‌ رو، اولین کاری که می‌توانید به عنوان یک مدیر انجام دهید این است که کارمند تازه استخدام شده را به بخش مربوطه‌اش معرفی کنید و با خوشامدگویی گرم احساس موردتوجه قرار گرفتن را در او برانگیزید. اطراف شرکت را به آنها نشان دهید و شرح دهید که با چه افرادی قرار است کار کنند و هر اطلاعاتی که لازم  است در اختیارشان قرار دهید.

اجازه دهید بخشی از تیم کاری باشند

هرچقدر که کارکنان تازه‌وارد با فرهنگ شرکت‌تان سریع‌تر آشنا شوند و بدانند که کسب‌وکارتان چگونه کار می‌کند، به همان سرعت نیز کار واقعی‌شان را ارائه می‌دهند و به طور موثر در فرآیند تصمیم‌گیری شرکت می‌کنند. کاری که باید انجام بگیرد این است که به آنها نشان دهید می‌توانند در انجام کارها مشارکت کنند، پیشنهادات‌شان را ارائه دهند و مهم‌تر از همه اینکه صدای‌شان شنیده می‌شود.

اگر مدیریت کنید که این حس مشارکت را در آنها ارتقا بدهید، این کارمندان تازه‌وارد احساس باارزش و بااهمیت بودن برای سازمان را پیدا می‌کنند و نیرو و انگیزه لازم را به دست خواهند آورد تا خودشان و ارزش‌های‌شان را اثبات کنند. رعایت این نکته ارزشمند باعث می‌شود که سریع‌تر به بهره‌وری کارمند تازه استخدام‌ شده برسید و آنچه که قصد دارید از کارش به دست بیاورید در مدت زمان کوتاه‌تری برای‌تان فراهم شود.

اجازه دهید شما را بشناسند

برقراری یک رابطه کاری بین کارمندان برای برقراری ارتباطی موثر بسیار حائزاهمیت است و آنچه در این میان اهمیت پیدا می‌کند این است که این رابطه آنها را به داشتن اطمینان به مدیرشان تشویق می‌کند. در عین حال، با نزدیک شدن به آنها، فرصتی در اختیار این کارمندان قرار می‌دهید تا بهتر شما را به عنوان یک مدیر بشناسند و در نتیجه به انتظاری که از آنها دارید بیشتر آگاه شوند و اهداف‌تان برای‌تان ملموس‌تر شود. اگر می‌خواهید کارمندان‌تان بهترین کارشان را ارائه دهند، تفهیم انتظاراتی که از این افراد تازه‌وارد دارید، از همان ابتدای کار بسیار اهمیت دارد و باید مشخص کنید که چه چیزی از آنها می‌خواهید.

علاوه بر این که به آنها می‌گویید وظایف‌شان در شرکت چیست و چه کاری را باید انجام دهند، مطمئن شوید انتظارات‌تان را از کارمند شما بودن به درستی درک کرده‌اند و آنچه به جای این انتظارات دریافت خواهند کرد، حمایت مسئول‌شان است. آگاهی از این مسائل به خصوص از طرف کارکنان در بالا بردن کارآیی کارکنان می‌تواند نقشی اثرگذار داشته باشد.

دیدگاه‌های‌تان را شریک شوید

زمانی که یک هدف کاملا مشخص دارید، یعنی هر برنامه‌ریزی را انجام داده‌اید تا به این هدف بسیار مهم دست یابید، حسی مشخص از راهی که در پیش دارید در شما به وجود آمده است. اگر می‌خواهید به اهداف کسب‌وکارتان دست یابید، تمام کاری که باید انجام دهید این  است که دیدگاه‌ها و چشم‌اندازهای‌تان را با کارمندان تازه‌‌وارد نیز در میان بگذارید. در میان گذاشتن این اهداف به آنها کمک می‌کند تا با تمرکز اولیه شما در کسب‌وکارتان بهتر آشنا شوند و همین موضوع کار آنها را در جهت رسیدن به اهداف‌تان تنظیم خواهد کرد.

از زمانی که تصمیم گرفتید این کارمندان تازه‌وارد را وارد تیم کاری‌تان کنید تا بخشی از آن محسوب شوند، به آنها بگویید که قصد دارید شرکت‌تان را به چه چیزی تبدیل کنید، در عین حال ابزار لازم را در اختیارشان قرار دهید تا بتوانند در این مسیر کمک کنند و شما به عنوان مدیر مجموعه فقط راه را نشان‌شان دهید و راهنمایی‌های لازم را در اختیارشان قرار داده و هدایت‌شان کنید.  شروع خوب می‌تواند تاثیر فراوانی در آغاز به کار کارکنان داشته باشد، تلاش کنید که کارمند تازه‌وارد را به جای اینکه وارد کار کنید، وارد فرهنگ‌ شرکت‌تان کنید تا بتوانید کارمند متعهدتری بسازید و بهره‌وری بالاتری دریافت کنید.

مدیرانی که از فرصت خوشامدگویی گرم به کارکنان‌ تازه‌وارد استفاده می‌کنند، می‌توانند تاثیری ماندگار به جای بگذارند؛ تاثیری که به مزیت‌های بلندمدت می‌انجامد.سرمایه‌گذاری روی کارمندان به معنای سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارتان است. اگر به کارمندانی که تازه استخدام کرده‌اید، به اندازه کافی کمک کنید تا موفقیت کسب کنند، در واقع به گسترش کسب‌وکارتان کمک کرده‌اید.

 به همین سادگی است. بنابراین برای دادن یک شروع خوب به کارمندانی که تازه استخدام می‌کنید، از هیچ تلاشی دریغ نکنید، چون آثار این تلاش به صورت مستقیم در کسب‌وکارتان موثر خواهد بود؛ کسب‌وکاری که برای رسیدن به اهدافش به کارمندان نیاز دارد و آنها بخش جدایی‌ناپذیر و موثری از راه رسیدن به موفقیت را تشکیل می‌دهند.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ