Take a fresh look at your lifestyle.

ایجاد دفترچه راهنما

0

مردم همواره به دنبال مشاوران متخصص و مجرب جهت بهبود روند کاری، درسی یا تحصیلی خود هستند و این در حالی است که بسیاری از افراد در محیط کاری آموزش‌های بسیاری می‌بینند و اطلاعات فراوانی کسب می‌کنند و در واقع کارشناس‌های خوبی در زمینه کاری خود به حساب می‌آیند که اطلاعات‌شان بدون شک برای افراد زیادی مفید خواهد بود. به اشتراک گذاشتن دانش در واقع به معنای فاش کردن اسرار شرکت نیست، در این مورد افراد اقدام به تبادل اطلاعات خود می‌کنند که از راه‌های جالب جهت جلب نگاه‌ها به سمت خود است همچنین بیانگر آن است که شما نسبت به کاری که انجام می‌دهید کاملا آگاه و متخصص هستید وبه همین خاطر می‌توان به شما و شرکت‌تان اطمینان کرد.

نمایش توانایی‌ها و سطح دانش خود بیانگر آن است که شما به مهارت‌های خود اطمینان دارید و باعث می‌شود اعتماد سایرین نیز به شما جلب شود. این روش امروزه در اکثر موارد منجر به کسب اعتماد پایدار (بالاترین سطح اعتماد) می‌شود.

ایده

ایجاد و ارسال مقالاتی درباره رموز موفقیت و نحوه عملکردتان جهت آموزش به اشخاص غیر‌حرفه‌ای بیش از آنکه برای آنان سودآور باشد برای خودتان مفید خواهد بود، برای مثال اگر حوزه فعالیت‌تان خریدوفروش املاک است می‌توانید دفترچه‌ای درباره ویژگی‌های یک ساختمان مسکونی مناسب و راهکار‌های شناسایی آن تهیه کنید. در واقع با این کار شما در جایگاه یک کارشناس اقدام به مشاوره غیرمستقیم می‌کنید، همچنین می‌توانید در این دفترچه توضیحاتی درباره خود و شرکت‌تان ارائه دهید و نیز شماره‌هایی را جهت ارتباط مستقیم آنان با شما درج کنید.

به همین ترتیب آرایشگاه‌ها می‌توانند فهرستی از انواع مدل مو‌ها براساس سال یا نوع صورت و جنس مو تهیه کنند و در اختیار مشتریان خود قرار دهند و رستوران‌ها نیز به همین ترتیب می‌توانند منویی از غذاهای موجود در رستوران به همراه مواد اولیه به کار رفته و شیوه طبخ آن تهیه کنند.

یک موسسه آموزش رانندگی با تهیه مقاله‌ای درباره قوانین راهنمایی و رانندگی و نیز راهکار‌های استفاده از خودرو و عیب‌یابی آن و نیز آموزش ترفند‌های رانندگی به افزایش اعتبار و مشتری‌های خود کمک می‌کند. در واقع موارد ذکر شده تنها مثالی جهت درک هرچه بهتر موضوع مورد بحث هستند و از این شیوه تمامی مشاغل و حرفه‌ها می‌توانند در جهت ارتقای کسب‌و‌کار خود سود برند.

آنچه باید در عمل انجام دهید

-به فکر ایجاد دفترچه یا کاتالوگی جهت آموزش و راهنمایی در کسب‌و‌کار خود باشید و فراموش نکنید که مطالب چاپ شده باید قابل فهم و کاملا مفید و به‌صورت خلاصه باشند.

-نگران به سرقت رفتن یا استفاده رایگان از دانش خود و در نهایت آسیب دیدن تجارت خود نباشید، زیرا مردم هنگامی که سطح دانش و توانایی‌های شما را درک کنند بدون شک مشتری شما خواهند شد.

-آماده مصاحبه‌های احتمالی در جایگاه یک کارشناس در حوزه فعالیتی خود با روزنامه‌ها و سایر رسانه‌ها باشید. (اگرچه معمولا کانال‌های رادیویی از کارشناسان دعوت به عمل می‌آورند.)

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ