Take a fresh look at your lifestyle.

استفاده از رکورد‌ها

0

موضوعاتی از قبیل بزرگ‌ترین، کوچک‌ترین، سریع‌ترین، کند‌ترین و مانند اینها همیشه باعث جلب توجه مردم می‌شود. علاوه براینکه این موضوعات به خودی خود جذاب هستند، مورد توجه رسانه‌های بسیاری نیز قرار می‌گیرند، زیرا رسانه‌ها نیز در پی جلب توجه و افزایش مخاطبان خود هستند. به منظور دستیابی به این هدف رسانه‌ها نیاز به تیتر‌های جذاب دارند و چه چیزی بهتر از موضوع رکوردهای خارق‌العاده می‌تواند این نیاز رسانه‌ها را تامین کند؟ این شیفتگی و افراط برای دانستن هرچه بیشتر چنین موضوعاتی علاوه بر اینکه باعث تالیف کتاب رکوردهای گینس و پرفروش بودن آن شده است، مشوق اصلی مردم برای خرید روزنامه نیز است.

چنین رکوردها و داستان‌هایی مورد توجه تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی نیز است. برنامه‌های بسیار زیادی در شبکه‌های تلویزیونی به رکوردهای عجیب و خارق‌العاده انسان‌ها می‌پردازند و اغلب مورد استقبال مردم نیز قرار می‌گیرند. اما در زمینه تجارت و کسب‌و‌کار موضوع کمی پیچیده‌تر می‌شود. به عبارت دیگر پیدا کردن یکی از موضوعات ذکر شده در بالا که در عین جذابیت به کسب‌و‌کار شما نیز مرتبط باشد دشوار بوده و نیازمند کوشش فراوان است.

ایده

آرلو گاتری، خواننده مطرح آمریکایی یکبار اقدام به برگزاری مسابقه «مخرب‌ترین سگ بریتانیایی» کرد. در واقع این کمپین تلاشی برای درمان بدرفتاری سگ‌ها بود. در عین حال این مسابقه توجه بسیاری از صاحبان سگ‌ها و به‌خصوص فروشندگان این حیوان را به خود جلب کرد. برنده این مسابقه سگی بود که ماشین صاحبش را خراب کرده بود. اگرچه برنده این مسابقه یک سگ بود، اما رسانه‌ها با استفاده بهینه از این خبر آن را تبدیل به تیتر اول خود کردند.

رکورد‌های خارق‌العاده و عجیب که توسط انسان یا حیوانات خلق می‌شود به طور خودکار باعث جلب توجه مردم می‌شود. اما نکته مهم برای صاحبان شرکت‌ها و موسساتی که قصد استفاده از این رکوردها به منظور افزایش شهرت خود را دارند این است که رکوردی را انتخاب کنند که با کسب و کار شرکت‌شان ارتباط داشته باشد. در واقع استفاده از یک رکورد هرچقدر هم که جذاب و خارق‌العاده باشد در صورتی که ارتباطی با کسب‌و‌کارتان نداشته باشد، نه تنها باعث جلب توجه مردم به شرکت‌تان نمی‌شود، بلکه باعث بدنامی شرکت‌تان نیز می‌شود.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-برای پیدا کردن رکورد مرتبط با کسب‌و‌کار خود بهترین کار برگزاری یک نظرسنجی است.

– برای استفاده از رکورد، حتما از فردی که این رکورد را ثبت کرده مجوز بگیرید. بهتر است یک قرارداد با وی امضا کرده و حق استفاده از رکورد را از وی بخرید.

-از تاثیر عکس روی مخاطب غافل نشوید. از عکس‌های مرتبط با رکورد حداکثر استفاده را ببرید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ