Take a fresh look at your lifestyle.

افزایش ساعات کاری

0

پرسش: کسب‌و‌کاری دارم با حدود ۲۰ کارمند. اخیرا تصمیم گرفته‌ام یک ساعت به ساعت کاری کارمندان اضافه کنم تا هم بهره‌وری بالا برود و هم به ساعات کاری استاندارد نزدیک شوم اما این مسئله با اعتراض شدید کارمندان مواجه شده است. از آنجا که صبر و تحمل من در برابر این اعتراضات نتیجه نداده و دنباله‌دار شدن آن جو شرکت را به هم ریخته، دست به دامان شما شده‌ام تا راهی به من پیشنهاد کنید.

پاسخ کارشناس: کارآفرین گرامی، نکته نخستی که باید به آن توجه کنید، این است که لزوما افزایش ساعت کار به معنای افزایش بهره‌وری نیست. مهم آن است که کارمندان در زمان حضورشان در شرکت چه مقدار کار انجام ‌دهند و تاثیر کارشان در شرکت به چه میزان است بنابراین پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به فکر روش‌هایی باشید که افراد در همان میزان حضورشان در شرکت، بیشترین کارایی را داشته باشند. برای مثال به جای ارتباط دادن حقوق افراد به میزان حضورشان، دستمزد آنها را به میزان کارایی و تاثیرگذاری شان یا ترکیبی از حضور و بهره‌وری ارتباط دهید.

برای این کار نیز می‌توانید معیارهای مشخصی برای هر فرد تعیین و کارایی هر شغل را به‌صورت جداگانه محاسبه کنید. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم یک سیستم نظارتی دقیق بر کار کارمندان پیاده سازید تا بهره‌وری و خروجی کار آنها را به‌صورت دقیق ارزیابی کنید. می‌توانید مسئولیت این کار را خودتان بر عهده بگیرید یا انجام آن را به یکی از مدیران قابل و مورداعتمادتان بسپارید. مطمئن باشید اگر این روش را به‌صورت دقیق و صحیح پیاده کنید، دیگر نیازی به افزایش ساعات کار کارمندان‌تان پیدا نخواهید کرد و نتیجه مطلوب را در همان میزان حضور افراد در شرکت خواهید گرفت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ