Take a fresh look at your lifestyle.

مک‌دونالد رستوران خود را در یک هواپیمای لوکس افتتاح می‌کند

0

مدیران مک‌دونالد تصمیم گرفته‌اند رستوران جدید خود را در هواپیمایی از کارافتاده افتتاح کنند. به این ترتیب مشتریان این رستوران‌های زنجیره‌ای دیگر می‌توانند برگر Big Mac و سیب‌زمینی‌های سرخ کرده مورد علاقه خود را در هواپیمایی لوکس بخورند.در ۲۴ سال گذشته هواپیمای از کارافتاده مدل DC-3 کنار رستوران مک‌دونالد در شهر Taupo نیوزیلند پارک شده و بی‌مصرف مانده بود.این هواپیمای مسافری حالا دیگر با دکوراسیون داخلی جدید به رنگ‌های قرمز و نقره‌ای جان تازه‌ای پیدا کرده و ظرفیت پذیرایی از ۲۰ نفر را دارد.

این رستوران کاری کرده تا مشتریان در فضای آرام داخل کابین از غذای خود لذت ببرند.ایلین بایرن، صاحب ۵۹ ساله این رستوران معتقد است این مکان قبلا بخشی از یک نمایندگی فروش خودرو به نام Aeroplane Car Company  بوده و او یک هواپیمای مدل DC-3  از کارافتاده را خریده که کنار ساختمان فرود آمده بود.این هواپیمای مدل DC-3 با رنگ‌های سنتی مک‌دونالد رنگ‌آمیزی شده و نام منحصر به فرد این شرکت نیز روی سطح خارجی هواپیما قابل مشاهده است.

در کابین خلبان این هواپیما نیز می‌بینیم که چراغ کمربند ایمنی روشن نشده و این هواپیما که خانه جدیدی برای ۲۰ مسافر گرسنه است، نیازی به تامین امنیت جان آنها ندارد.این هواپیما بعد از ۵۶ هزار و ۲۸۲ ساعت پرواز در طول عمر خود حالا دیگر به دست مک‌دونالد سپرده شده است.غذا‌ها از طریق چند پله نزدیک دم هواپیما، به داخل راه می یابد و مردم برای ورود به رستوران باید داخل هواپیما شوند.

در حالی که موتور‌ها برداشته شده، پروانه‌ها هنوز دست نخورده باقی مانده و کابین خلبان نیز جهت ایجاد تجربه‌ای دلنشین برای مشتریان، به حالت اصلی خود رها شده است.به گفته ایلین، در شفاف Perspex قفل مانده و جلوی دسترسی به کابین خلبان را می‌گیرد. به این ترتیب مطمئن هستیم چیز‌هایی نظیر دکمه‌های روی joystick توسط کلکسیون‌دارها برداشته نمی‌شود.

به هر حال باز شدن در کابین خلبان علاقه‌مندان را خوشحال کرده و به آنها اجازه عکس گرفتن از این مکان رویایی و دست نیافتنی را می‌دهد. در این مکان یک تابلوی اعلانات هم نصب شده که تاریخچه هواپیما و عکس‌هایی از پرواز آن را توضیح می‌دهد.در عین حال همچنان سعی شده در حد امکان ظاهر هواپیما مثل روز اول حفظ شود.

این هواپیما در سال ۱۹۴۳ میلادی ساخته شده و یکی از سه هواپیمایی است که در فاصله سال‌های ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۶ میلادی مورد استفاده خطوط هوایی South Pacific نیوزیلند قرار می‌گرفت. در سال ۱۹۷۱ میلادی این هواپیما به Whio  تغییر نام داد و توسط شرکت Fieldair Holdings  به‌عنوان یک هواپیمای زیبا به کار برده شد و سپس در سال ۱۹۸۴ میلادی از کار افتاد. با از بازنشستگی از آسمان‌ها، این هواپیما پس از ۵۶ هزار و ۲۸۲ ساعت پرواز در عمر کاری خود سرانجام در محلی امن آرام گرفت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ