Take a fresh look at your lifestyle.

به مشتریان پیام کوتاه دهید

0

اگر قرن ۱۹ را عصر صنعت و قرن ۲۰ را عصر تکنولوژی بدانیم بدون شک قرن ۲۱ عصر ارتباطات است. امروزه به لطف پیشرفت‌هایی که در حوزه ارتباطات شاهد آن هستیم برقراری ارتباط به مراتب سریع‌تر و ساده‌تر شده است به طوری که امروزه با همه‌گیر شدن دستگاه‌های تلفن همراه عملا شاهد انقلابی در این حوزه هستیم. این در حالی است که تا ۴۰ سال پیش باور اکثر مردم بر این عقیده استوار بود که تلفن‌های همراه از نظر قوانین فیزیکی طرحی غیر‌ممکن هستند، اما امروزه شاهد گسترش جهانی این پدیده ارتباطی هستیم.

ایده

سرویس پیام کوتاه (اس‌ام اس)چند سالی است که مورد استفاده همگانی قرار گرفته است که درصد زیادی از کاربران آن را قشر جوان تشکیل می‌دهند. این فناوری امتیازات و ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به برقراری تماس مستقیم محبوب‌تر می‌سازد، منجمله آنکه از صحبت‌های معمول و در عین حال بی‌مورد (تعارف‌ها و احوالپرسی‌ها) جلوگیری می‌شود به همین خاطر در وقت فرد استفاده‌کننده صرفه‌جویی می‌شود و نیز آنکه فرد در این سیستم برخلاف تماس مجبور به پاسخگویی سریع آن نیست.

از دیگر قابلیت‌های جالب آن امکان ذخیره‌سازی و استفاده مجدد از متن ارسالی است. امروزه شرکت‌ها نیز در عرصه اقتصاد از این فناوری در جهت جذب و ارتباط با مشتری سود می‌برند، برای مثال مدرسه آموزش پرواز سوانزی واقع در کشور ولز به وسیله این سیستم شاگردان خود را قبل از پرواز از وضعیت آب و هوایی باخبر می‌سازد. مثال دیگر آن بانک‌ها هستند که به کمک پیامک مشتریان خود را از آخرین تغییرات حساب‌شان مطلع می‌کنند.

امروزه از این سیستم تنها برای اهداف اجتماعی یا اقتصادی استفاده نمی‌شود، بلکه وارد عرصه سیاست هم شده است برای مثال باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا طی مبارزات انتخاباتی خود برای ارتباط با حامیان خود از پیام کوتاه استفاده می‌کرد و در این امر به قدری خوب عمل کرد که برخی آن را یکی از عوامل پیروزی وی در انتخابات به شمار می‌آورند. در آخر این نکته شایان ذکر است که ارسال پیام کوتاه مشروط به کسب اجازه از دریافت‌کننده آن است که غفلت از این مورد می‌تواند نتیجه عکس به همراه داشته باشد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– کسب اجازه جهت ارسال پیام را فراموش نکنید.

– اگر امکان کسب اجازه یا مجوز رسمی فراهم نیست امکان لغو  برنامه را برای دریافت‌کنندگان مهیا سازید.

– پیام‌های مکرر بدون شک باعث رنجش خاطر دریافت‌کنندگان آن خواهد شد به همین خاطر به فواصل ارسال پیام توجه ویژه داشته باشید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ