Take a fresh look at your lifestyle.

شهرداری کرج با المان های نوروزی به استقبال بهار می رود

0


مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری کرج در آستانه نوروز ۹۵ از اجرای برنامه های نوروزی خبر داد و گفت : سازمان زیباسازی برای ایجاد نوروزی متفاوت تدابیر خاصی اندیشیده است .
به گزارش مجله محیطی ، میلاد عباسی ، اکران تبریک های مناسبتی با طرح ویژه را از جمله برنامه های سازمان زیباسازی در نوروز اعلام کرد و افزود : اکران و ارائه تصاویر اصیل ایرانی با شعارها و جملات نوروزی بر روی بیلبوردهای تبلیغاتی شهر به منظور ایجاد فضایی متفاوت در دستور کار سازمان قرار گرفته است .
وی با تاکید بر اهمیت زیبایی شهر در سال جدید به ارائه دستور العمل به مناطق جهت رنگ آمیزی جداول طبق ضوابط و آیین نامه رنگ سازمان اشاره کرد و گفت : با توجه به این دستور العمل تمام مسئولان زیباسازی در مناطق ۱۲ گانه موظف به رنگ آمیزی جداول هستند که این مهم با هدف ارتقاء سطح زیبایی بصری شهر اجرایی می شود .
مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری کرج اجرای طرح کریدور را از دیگر اقدامات سازمان در نوروز ۹۵ نام برد و با اشاره به اینکه ایجاد تنوع فضایی در محورهای پیاده رو و حفظ انسجام بصری مهم ترین هدف اجرای این پروژه است، افزود : استفاده از طیف رنگی مناسب از ویژگی های بارز این طرح به شمار می رود که تاثیر بسزایی در زیبایی اثر در روز دارد .
عباسی ادامه داد : سازه مذکور در معبر پیاده رو بلوار ماهان غربی رو به روی پمپ گاز و بازار روز ماهان نصب می شود که این سازه الهام گرفته از نقوش هندسی است و با نورپردازی ویژه ، نقش مثبتی در مطلوب کردن منظر شبانه در این محدوده به خود اختصاص داده است .
این مسئول از اجرای المان نوری بر جداره پل حامی یاد و خاطر نشان کرد : سازه گل دیواری نوری از اشکال هندسی آمیخته با نقوش اسلیمی الهام گرفته و نماد و سمبل بهار و رویش در فرهنگ اسلامی ایرانی را بر جداره پل حامی به تصویر می کشد .
مدیر روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری کرج با اشاره به اینکه پاکسازی دیوارهای شهری نیز به عنوان یکی از اقدامات زیباسازی در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گرفته است، گفت : با توجه به اینکه دیوارهای کوتاه بخش قابل توجهی از جداره های شهری را اشغال کرده اند و اکثر تبلیغات شهری را به خود اختصاص داده اند و چهره شهر بستگی به نمای ظاهری این دیوارها دارد ، اهمیت زیباسازی آنها دو چندان می شود که سازمان زیباسازی نسبت به تحقق این مهم اهتمام ویژه ای دارد.
عباسی در پایان از نصب المان های موقت نوروزی و هفت سین یاد کرد و با بیان اینکه این مهم با رویکرد ایجاد فضای روحی شاد
بهاری برای شهروندان اجرا می شود ، اظهار داشت : در این خصوص فراخوان عمومی مسابقه المان های نوروزی و هفت سین در تاریخ ۲۵ آبان ماه سال جاری برگزار و آثاری به سازمان ارسال شد که از بین ۲۷۵ اثر با دو دوره داوری نسبت به بررسی آثار برتر تعداد ۸ اثربرگزیده شد و به مرحله اجرا و نصب در شهر رسید .

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ