Take a fresh look at your lifestyle.

نقش تبلیغات محیطی در حضور حداکثری مردم در انتخابات

0


از آنجا که در حضور مردم در پای صندوق های رای درشکل گیری جامعه نقش آفرین است ، تبلیغات نقش پررنگی در عرصه انتخابات به ویژه در حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای و یا میزان رای آوری هریک از نامزدهای انتخاباتی دارد.
در واقع تبلیغات می تواند مردم را به کاری تحریک کند که از قبل زمینه ای در آنها وجود داشته است. یعنی تبلیغات می تواند گرایش های موجود درافراد را تقویت کند و بعلاوه تبلیغات محیطی در انتخابات عامل مثبت و موثری در امر آشنایی و ایجاد نگرش خوش بینانه و حضور فعال در امر انتخابات به شمار می آید.

نقش تبلیغات محیطی در عرصه انتخابات

تبلیغات انتخاباتی نمونه ای از نمایش هدف های یک نامزد انتخاباتی را نشان می دهد تا مردم بتوانند به این وسیله بسیاری از حقایق را کشف کنند. شیوه و نحوه تبلیغات می تواند در کاهش یا افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای اثر بسزایی داشته باشد و بی شک عرضه پوسترهای و هدایای تبلیغاتی،تابلوهای تبلیغاتی با محتوای فاخر می تواند در جلب آرای عمومی موثر واقع شود.
هدف نامزدها از تبلیغات محیطی تاثیرگذاری بر تصمیم مخاطبان است و نامزدی می تواند در این عرصه موفق عمل کند که بتواند با بهره گیری از ابزارهای تبلیغاتی مناسب و در عین حال قانونی و مجاز توجه مردم را به خود معطوف کند.
با توجه به اینکه آگاهی و سواد سیاسی مردم جامعه با گسترش رسانه های ارتباط جمعی از رشد قابل توجه ای بهرمند می باشد، چنانچه تبلیغات با کیفیت و شکل مناسبی انجام نگیرد به یک ضد تبلغ تبدیل بدل خواهد شد که پیامد آن حاصل شدن نتیجه ای خلاف انتظار است.
بنابراین  تبلیغات محیطی در حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش مهمی دارد، مردم در انتخابات محسوب می شود که اگر این تبلیغات با انسجام بهتر و هدفمند و همچنین با نشان دادن واقعیت ها اجرا گردد می تواند باعث موفقیت شود و در صورتی ، واقعیت را کتمان و مسائل را وارونه نشان دهند منجر به سلب اعتماد مردم از آن نامزد خواهد شد و تبلیغات عامل انتقال اطلاعات و افزایش آگاهی و تقویت مواضع نامزدها می باشد.

انواع رسانه های تبلیغات محیطی در انتخابات

امروزه تبلیغات انتخاباتی به شیوه های مختلف اجرا می گردد و این تبلیغات می تواند توسط روزنامه ها،مجلات ، تبلیغات محیطی ، گروه های خاصی و… به نمایش در آید اما آنچه در این قسمت به معرفی آن می پردازیم انواع تبلیغات محیطی در انتخابات است که به شرح ذیل می باشد:

  • انتشار اعلامیه ها و بروشورهای تبلیغاتی
  • نصب پوستر و بنر تبلیغاتی
  • نصب بیلبورد تبلیغاتی
  • هدایای تبلیغاتی
  • نصب پرچم ها برای سخنرانی در حضور مردم در مکان های مختلف
  • دیوار نویسی در شهر و حاشیه جاده ها

نمونه ای از تبلیغات در انتخابات

images (3)

مزایا و معایب تبلیغات محیطی در انتخابات

تبلیغات در انتخابات دارای مزایایی به شرح ذیل می باشد :

  • ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات
  • مقایسه نامزدها و انتخاب اصلح ترین فرد
  • تبلیغات توسط افراد بیشتری دیده خواهد شد.
  • افرادی که زمان کافی برای تحقیق درباره نمایندگان توسط رسانه های مختلف نظیر تلویزیون را ندارند، تبلیغات محیطی در بیرون را به راحتی می توانند مشاهده کنند.
  • افزایش میزان آگاهی های مردم از اهداف و برنامه های نامزدها و احزاب
  • مشارکت عمومی و وفاق ملی
  • حرکت جامعه بر مدار شایسته سالاری

معایب تبلیغات به شرح ذیل می باشد :

  • تبلیغات بیش از حد موجب آلودگی بصری می گردد.
  • پراکنده شدن اعلامیه در خیابان باعث بهم ریختگی چهره شهر می شود.
  • شکاف ها و تضادهای طایفه ای
  • سوءاستفاده کاسبان انتخاباتی
  • درتبلیغات وارونه معیار واقعی انتخاب نادیده گرفته میشود.

 

datakam g5

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ