Take a fresh look at your lifestyle.

۴ عامل در موثر بودن تبلیغات

0


اگر کالای شما نیاز مشتری را برآورده کند و درعین حال تبلیغات شما نیز موثر باشد، شانس شما بطور چشمگیری افزایش می یابد. تبلیغات محیطی می‌تواند بر رونق اقتصاد شهری، افزایش نرخ اشتغال، تحرک اقتصادی در حوزه‌های تولید، توزیع و مصرف، تغییر الگوی مصرف، افزایش قیمت تمام‌شده کالا و خدمات، افزایش تولید داخلی، ارتقاء کیفیت کالاها و خدمات، ایجاد رقابت، کمک به مقوله فرهنگ‌سازی، اطلاع ‌رسانی شهری، کاهش ترافیک تقویت بینش، توسعه مشارکت شهروند و… تأثیرگذار باشد.
لیکن سؤالی اینجا مطرح می‌باشد که آیا تبلیغات محیطی باوجود تکثر و عوامل اجتماعی دیگر در عصر حاضر به چه میزان دیده می‌شود و به چه میزان می‌توان به تأثیرگذاری آن اعتماد نمود؟ لذا به‌ منظور تأمل بیشتر، مجله محیطی ۴ عامل در موثر بودن تبلیغات محیطی را در این قسمت مورد بررسی قرار می دهد.

عنوان تبلیغاتی تند و کوبنده

staedler-highlighterمشتری که به دنبال محصول یا خدماتی بوده است ، از طریقی با شما آشنا شده است. حال این شما هستید که بایستی تنها ظرف چند ثانیه ، توجه او را به آنچه به او ارائه می دهید ، جلب کنید.
در غیر اینصورت ، ممکن است او را برای همیشه از دست بدهید، ما تنها چند ثانیه فرصت داریم که توجه مشتریان بالقوه مان را به خود ، محصول یا خدماتی که شرکت عرضه می کند جلب کنیم. تازه این اول کار است و بعد باید کاری کنیم که مشتریان بالقوه ما بار دیگر و یا چندین بار دیگر به دنبال ما بگردند تا شاید پس از آن با مذاکراتی که با آنان انجام می شود ، بتوانیم درصد و نرخ تبدیل را بالا ببریم.
یک عنوان خوب باید بتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند و یک عنوان حرفه ای باید او را به انجام اعمالی مثل مطالعه ، تحقیق و یا خرید محصول یا کالا ترغیب و تشویق کند.عنوان تبلیغات، متن اگهی یا تصاویر باید به قدری گیرا و جذاب باشد که خوانندگان و شنوندگان را در جای خود میخکوب کند.

پیام تبلیغاتی به یاد ماندنی

imagesچه بودجه‌ی تبلیغاتی شما یک میلیارد تومان باشد، چه صد هزار تومان، اگر آگهی‌تان تاثیر گذار نباشد، بودجه‌ی تبلیغ به هدر می رود، آنچه موجب می شود تا آگهی تاثیر گذار شود محتوا و خلاقیت است.
آگهی های تبلیغاتی باید دلیل خوبی برای عمل کردن به مشتریان ارائه دهند و در آنها واکنش ایجاد کنند (محتوا). همچنین طرح، نقشه و نوشته‌ی آگهی باید به قدر جذاب و منحصر به فرد باشد که در همان نگاه اول توجه مشتریان را به خود جلب کند (خلاقیت).
تبلیغات باید طوری باشد که هر زمان مشتری ها به محصولات و خدمات (مشابه) فکر می کنند، محصول شما را به یاد آورند.

خلق تبلیغات ابتکاری

images (1)پیام تبلیغات را به شیوه ای کاملا جدید وابتکاری ارائه دهید،ایده های ابتکاری و خلاقانه تبلیغاتی همیشه توجه را به خود جلب می کنند و افراد را ترغیب به بیشتر دانستن در مورد پیام آن تبلیغ می نمایند. از این رو دلیل خلاق بودن طراحان و کارگردانان و تفکر و یافتن ایده های نو و روش های خلاقانه برای رساندن پیام به مردم بیش از پیش مشخص می شود.
یک پیام تبلیغاتی نباید به اندازه ای روشن و واضح باشد که بیننده در نگاه اول آن را دریافت کند بلکه باید کمی حس کنجکاوی او را تحریک و وادار به فکر کردن نماید.

پیام تبلیغاتی واضح و روشنگر

downloadپیام تبلیغاتی باید دقیق و روشن باشد، طوری که همه به راحتی آن را درک کنند.تبلیغات باید در مورد کالای شما به مردم اطلاعات دهد و در عین حال دلایل مهمی برای خرید این کالا ارائه نماید.
تبلیغات موثر باعث فروش کالا می شود البته کالایی که به وعده های تبلیغاتی عمل کند، در ضمن تبلیغات موثر باعث فروش کالاهای بد هم می شود، ولی فقط برای یک مرتبه صورت می گیرد.
مارک های جا افتاده ای که اغلب مردم هر روز استفاده می کنند: مانند کوکاکولا، پپسی، مک دونالد، برگر کینگ، فورد و … درست همانی هستند که در تبلیغات وعده داده شده است.
در حقیقت این محصولات چنان به وعده های پور شور تبلیغاتی عمل می کنند که پس از مدتی چنین کالا هایی جزلاینفک زندگی روزمره میلیون ها نفر از مردم می شوند.این محصولات مارک دار می شود، یعنی هر گاه به نوشابه ها، غذای سر پایی (fast food)، ماشین و ….. فکر کنید، چنین مارک هایی به ذهنتان می آیند.

نکات مهم برای ساختن محصول و خدمات

هنگام ساختن تبلیغات برای محصول یا خدمات خود نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • هرگز وعده ای ندهید که نتوانید با آن عمل کنید.
  • بهترین خصوصیات آن چه را می خواهید بفروشید تعیین کنید و سپس تبلیغات را حول و حوش همین خصوصیات بپرورانید.
  • سعی کنید پیام تبلیغاتی به یاد ماندنی ای برای محصول خود خلق نمایید.

Электронные манки

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ