Take a fresh look at your lifestyle.

ارتقای جایگاه روابط عمومی در مناطق آزاد ضروری است

0

b99c5dcd-1aef-46c5-8582-de83d2488ed8

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه جایگاه روابط عمومی ها باید در سازمان ها منطبق با ماموریت و جایگاه فعلی آنها تعریف شود اذعان داشت: چارت روابط عمومی متناسب با ظرفیت ارس نیست و ارتقای جایگاه روابط عمومی در مناطق آزاد یک امر ضروری است

 به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، مختار خوش پیمان با بیان اینکه فضای کار در حوزه روابط عمومی‌ به دلیل گوناگونی و سرعت تحول ابزارهای رسانه‌ای و ضرورت اطلاع رسانی به موقع از حساسیت ویژه ای برخوردار است گفت: امروزه روابط عمومی موفق است که با نیازسنجی و تجهیز امکانات کارآمد و شناخت رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی جدید از آنها، هوشمندانه در مسیر پیشرفت سازمان استفاده کند و سبدی از رسانه‌های مختلف را به کار گیرد.

خوش پیمان در ادامه افزود: در زمینه رسانه ها بخصوص مطبوعات رویکردمان نگاه تخصصی است و حمایت از رسانه ها در ازای فکر و اندیشه و قلم آنها و در قالب یک چهارچوب اصولی می باشد.

وی گفت: یک روابط عمومی پویا باید ارتباط تنگاتنگ با اصحاب رسانه برقرار کند که با هم افزایی و تعامل با رسانه چالش های موجود را برطرف نمایند از همین رو با یک شناخت مناسب چگونگی استفاده از ظرفیت های رسانه های ملی و استانی را بررسی کردیم و تعامل مناسب با آنها را در دستور کار خود قرار دادیم

وی گفت: دعوت از خبرنگاران خارجی و برگزاری تورهای رسانه ای خارجی اقدامی مثبت و موثر در معرفی ارس به کشورهای هدف بود که در ادامه دعوت از خبرنگاران سراسری و استانهای مختلف را برنامه ریزی کرده ایم.

خوش پیمان تشکیل اتاق خبر را یک اقدام کارشناسانه عنوان کرد و گفت:اتاق خبر مرکز تولید خبر است و تشکیل اتاق خبر ایده خوبی بود که مطمئنا با بازتاب خوبی که داشت در سایر مناطق نیز به الگو تبدیل می شود

وی همچنین در خصوص تشکیل رابطین خبر از مدیریت های مختلف سازمان گفت: زنجیره رسانه ای ارس با رابطین خبری و شورای اطلاع رسانی تکمیل شده است و این رابطین در کنار شورای اطلاع رسانی تحول ویژه ای در ارس ایجاد می کنند.

ارتقای جایگاه روابط عمومی در مناطق آزاد یک امر ضروری است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه جایگاه روابط عمومی ها باید در سازمان ها منطبق با ماموریت و جایگاه فعلی آنها تعریف شود اذعان داشت: چارت روابط عمومی متناسب با ظرفیت ارس نیست و ارتقای جایگاه روابط عمومی در مناطق آزاد یک امر ضروری است

در ادامه این نشست خوش پیمان با اشاره به گزارشی از فعالیت های روابط عمومی گفت: شورای روابط عمومی های ارس در سال ۹۳ با عضویت مدیران و مسئولان روابط عمومی ادارات و شرکت های مستقر در منطقه تشکیل شد و در راستای تقویت ارتباطات و تعامل بین دستگاهی فعالیت دارد.

وی وجود تیم مدیریتی سالم و خوش فکر و پرسنل فعال را از نکات مثبت سازمان دانست و گفت: تمام دغدغه امروز سازمان رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی و پیشبرد اهداف سازمان است که در این راستا کارشناسان متخصص روابط عمومی فعالیت های این سازمان منسجم را به تصویر می کشند.

برنامه پیش گامان ارس اثر فاخر رسانه ای برای ارس بود

خوش پیمان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برنامه پیش گامان ارس اثر فاخر رسانه ای برای ارس بود که در ارزیابی که در تهران انجام شد رتبه الف را بایت این برنامه کسب کردیم.

وی همچنین از افزایش ۶۰ درصدی حضور در صدا و سیما نسبت به سالهای قبل خبر داد و گفت: طبق ارزیابی های انجام شده توسط سازمان صدا و سیمای استان، توانسته ایم علاوه بر افزایش حضور ۶۰ درصدی در تلوزیون در مقابل کاهش ۵۰ درصدی هزینه تولید و پخش را داشته ایم.

وی در خصوص حوزه بین الملل با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی انجام گرفته است گفت: برنامه ریزی و اجرای حضور ماهانه یک۳ هیات خارجی و دو هیات داخلی در ارس گواهی محکم بر این ادعا می باشد.

وی در ادامه گفت طبق اعلام استانداری استان آذربایجان شرقی ۱۰۰ درصد هیات های داخلی و خارجی که به ارس سفر کرده اند از ارس راضی برگشته اند و این نشان از برنامه ریزی و مدیریت اصولی در بخش روابط عمومی و امور بین الملل می باشد.


مدیریت دو واحده در حوزه تبلیغات محیطی در ارس منطقی نیست باید نگاه واحد داشته باشیم

خوش پیمان در خصوص حوزه تبلیغات محیطی گفت: در زمینه ساماندهی طرح جامع تبلیغات محیطی ۵۰ عدد لایت باکس با کیفیت بالا در سطح شهر نصب کرده ایم و در ۱۵ روز آینده ۲۶ بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر نصب می شوند و طبق دستور مدیرعامل سازمان طراحی تابلوهای ریلی در طول مسیر تهران تبریز و همچنین مسیر نوردوز و خداآفرین در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود طولانی بودن فرایندها را عنوان کرد و گفت: در زمینه اجرای پروژه های تبلیغاتی بزرگترین ضعفی که در این زمینه هست طولانی بودن فرایندها و وجود تنها یک شرکت تبلیغاتی در منطقه هست که پیشرفت فیزیکی پروژه های تبلیغاتی را کند کرده است.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود ضمن اظهار تاکید بر اصلاح وضعیت نامناسب تبلیغات محیطی سطح شهر که توسط شهرداری جلفا انجام می گیرد گفت: بخش اعظمی از تبلیغات محیطی شهر توسط شهرداری انجام می شود که این تابلوهای تبلیغاتی از لحاظ زیبایی شهری و جانمایی نامناسب می باشد و پیرو هماهنگی های بعمل آمده در قالب شورای مشترک تبلیغات محیطی ساماندهی و اصلاح خواهد شد.

وی گفت: مدیریت دو واحده درحوزه تبلیغات محیطی در ارس منطقی نیست باید نگاه واحد داشته باشیم و مجوز از یک حوزه صادر شود. تبلیغات باید مشتری پسند باشند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل ارس گفت: واحد پژوهش و ارتباطات مردمی را فعال کرده ایم و برگزاری سلسله نشست های صمیمی مدیرعامل با سرمایه گذاران و طیف های مختلف را شروع کرده ایم تا ایده ها و نیازهای جامعه هدف را دریافت کنیم.

خوش پیمان گفت: این نشست ها علاوه بر سطح منطقه در بین اتاقهای بازرگانی، انجمن ها و اتحادیه های تبریز، تهران و سایر شهرستان ها نیز انجام خواهیم داد.


تشکیل خانه رسانه و برگزاری همایش صنعت و رسانه از مهمترین برنامه های روابط عمومی در سال ۹۵

وی همچنین در پایان در خصوص برنامه های سال ۹۵ گفت: در سال جدید تشکیل خانه رسانه با هدف استقرار نمایندگان رسانه های بین المللی، ملی و استانی و نیز برگزاری همایش صنعت و رسانه و همچنین بازدید و نشست خبری هفتگی شورای اطلاع رسانی از پروژه های سرمایه گذاری ارس و دعوت از شورای اطلاع رسانی دولت به ارس از مهمترین برنامه های پیش روی این مدیریت در بخش رسانه می باشد.

Binary Option live Signals

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ