Take a fresh look at your lifestyle.

افراد در آمیخته بازاریابی

0

Marketing-101

 

هرچند که افراد (people) به‌عنوان یکی از پی های موجود در آمیخته بازاریابی، بعدها به چهارعنصر اولیه آمیخته بازاریابی اضافه شدند، اما به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر آمیخته بازاریابی شناخته می‌شوند و این به دلیل گسترش فوق‌العاده صنعت خدمات در دوره کنونی می‌باشد. امروزه حتی بسیاری از محصولات از طریق خرده‌فروشی‌های مختلف به فروش می‌رسند که اگر در این خرده‌فروشی از افراد مناسب و مطلع استفاده نشود، این محصول هرگز به فروش نمی‌رسد. ازاین‌رو می‌توان به ارزش بسیار زیاد فرد در آمیخته بازاریابی محصولات و خدمات در عصر بازاریابی امروز پی برد.

مثال‌های بسیار زیادی می‌توان از مجموع صنایع مختلف زد که موفقیت آن‌ها در گرو تخصص افرادی است که توسط آن‌ها به استخدام درآمده‌اند. به نظر شما چرا حقوق دریافتی یک فارغ‌التحصیل رشته ‌ام بی ام از یکی از دانشگاه‌های معتبر و معروف جهان این‌قدر زیاد است؟ این بدین دلیل است که این‌ها افراد مناسبی برای دادن مسئولیت‌های مهم به آن‌ها هستند.

اهمیت افراد در آمیخته بازاریابی
همچنان که به‌خوبی می‌دانید؛ همواره موفق‌ترین شرکت‌ها از افراد مناسب در مشاغل مناسب استفاده کرده و می‌کنند. اما حالا در اینجا به جای اشاره کردن و پرداختن به شرکت‌های بزرگی که اقدام به استخدام هزاران در مجموعه خودشان می‌کنند، اجازه دهید به شرکت‌هایی بپردازیم که اندازه کوچکی دارند و تعداد کمی را استخدام می‌کنند. اصولاً در این شرکت‌ها هرقدر تعداد افراد کمتر و کمتر باشد، اهمیت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به‌عنوان‌مثال در صنعت هوانوردی توجه ویژه‌ای به لباس و طرز ارائه و برخورد میهمان‌داران می‌شود. تا آنجایی که مؤسساتی برای آموزش و تربیت این دسته از کارکنان به وجود آمده است. به‌طور مشابه در یک آرایشگاه، اگر آرایش و کوتاهی مو سر شما حتی برای یک‌بار مناسب نباشد، شما ممکن است دیگر هرگز قدم به آن آرایشگاه نگذارید. بنابراین، می‌بینید که میزان اهمیت افراد در آمیخته بازاریابی یک شرکت خصوصاً شرکت‌های با اندازه کوچک و متوسط تا چه میزان است.
محدودیت موجود برای انتخاب و به‌کارگیری افراد صحیح و مناسب فقط برای افراد حاضر و درگیر در خط مقدم سازمان وجود ندارد. حتی مدیران بازاریابی و مدیران فروش همانند افراد حاضر در آمیخته بازاریابی محصول و خدمات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. به‌عنوان‌مثال، اگر یک مدیر بازاریابی به‌درستی برند را درک نکند و یک استراتژی اشتباه برای سازمان بکار ببندد، مطمئناً آن برند از عمل اشتباه تأثیر می‌پذیرد. به‌طور مشابه تمامی شرکت‌های فنی، بارها و بارها در فرایند به‌کارگیری و استخدام خود اشاره به مهندسین فروش و نه مدیران فروش دارند. این بدین دلیل است که اگر آن‌ها تنها اقدام به استخدام افرادی برای این بخش از سازمان کنند که دارای مهارت‌های خوب فروش و سخن گفتن باشند، آن دسته از مشتریان فنی که خواهان داشتن اطلاعات فنی و دقیق در مورد محصول هستند را به‌راحتی از دست می‌دهند.
افراد به‌منزله عناصر ایجادکننده تمایز
شرکت‌های فن‌آوری اطلاعات بزرگ از قبیل Accenture و Infosys از طریق کیفیت نیروی انسانی که در اختیاردارند اقدام به متمایز ساختن خودشان نسبت به دیگران می‌کنند و همیشه در اعلان‌های و تبلیغات خود این‌گونه بیان می‌کنند که نیروی بسیار ماهر در اختیاردارند. بنابراین از این طریق افراد در این شرکت‌ها خودبه‌خود تبدیل به یک عامل ایجادکننده تمایز می‌شوند. به‌طور مشابه در رستوران‌ها، هرقدر سرآشپز در کار مهارت بیشتری داشته باشد، میزان موفقیت آن هتل یا رستوران افزایش پیدا می‌کند. در کنار کار و مهارت سرآشپز در ارائه خدمات موردنظر، شیوه برخورد خدمتکاران، حمام آبگرم یا آب‌معدنی که باعث سر و حال آمدن شما می‌شود، روش سرو کردن غذا و … همه و همه جزء موارد و مشارکت‌هایی هستند که افراد شاغل در آن صنعت برای شما انجام می‌دهند. صنایع مختلف امروزه از ارزش بازاریابی جامع‌نگر اطلاع کامل دارند و می‌دانند که چگونه یکی از کارکنان که با مشتری نهایی در ارتباط است می‌تواند موجب قطع یا ادامه ارتباط با یک مشتری نهایی شود.car covers onlineкак готовить плов с курицей в мультиваркепиар кампания пример

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ