Take a fresh look at your lifestyle.

۲ گیگابایت فضای اضافه در گوگل‌درایو به مناسبت روز اینترنت ایمن‌تر

0

s4w

امروز (۹ فوریه) روز اینترنت ایمن‌تر است.از سال ۲۰۰۴ هرسال این رویداد در ماه فوریه و  در دومین روزِ دومین هفته از دومین ماه سال برگزار می شود.

هدف فعالان «اینترنت ایمن‌تر» تبیین مسئولیت‌های شهروندان در عصر اینترنت است؛ عصری که در آن تاثیر و نفوذ جهان آنلاین در زندگی افراد هر روز بیشتر می‌شود.

  -1

شرکتهای گوگل ، توئیتر ، فیس بوک و میکروسافت که  رقبای بسیار جدی برای یکدیگر محسوب می‌شوند نیز هر سال در این روز به همکاری هم به اطلاع رسانی و حمایت از کاربران می‌پردازند تا محیط فضای دیجیتالی و مجازی را امن تر از قبل کنند .

همه ساله در این روز به یک موضوع و یک شعار خاص پرداخته می شود. موضوع امسال (برای داشتن اینترنت بهتر، به سهم خودت موثر باش) بود. این شعار مسئولیت داشتن اینترنت بهتر را متوجه کاربران آن می‌کند و آدم را به یاد آن جمله‌ی گاندی می‌اندازد که می‌گوید:

“همان تغییری باش که دوست داری در دنیا ببینی”

در واقع امسال بحث فقط افزایش دسترسی افراد در دنیا و فناوری‌های امن کردن اینترنت نیست؛ بحث بر سر رشد کیفی محتوای مفید آنلاین و تاثیر مثبت آن بر زندگی انسان‌هاست.

  -2

در وبسایت این ایونت قسمتی وجود دارد که می‌توان فعالیت‌های هر کشوری را در زمینه (SID(Safer Internet Day مشاهده کرد و آیکون پرچم ایران را هم در میان باقی کشورها می‌توان دید؛ اما زمانی که به آن وارد می‌شوی در آن نوشته شده:

اگرچه در ایران کمیته رسمی درمورد این موضوع وجود ندارد، اما ما شنیده‌ایم که این رویداد در ایران برگزار می‌شود.

  -4

 

از فعالیت‌هایی که در زمینه اینترنت ایمن‌تر در ایران انجام می‌شود، می‌توان کمپین “استاپ اسپم” را نام برد.

اسپم ها همان پیام‌های ناخواسته‌ای هستند که توسط ابزارهای الکترونیکی مانند ایمیل، مسنجر، گروه‌های خبری، اس.ام.اس و یا هر ابزار دیگری برای ما فرستاده می‌شوند.

این کمپین سعی دارد با اطلاع رسانی از روش‌هایی که ما را اسپم می‌کنند، باعث کاهش حجم اسپم‌های دریافتی ما شود؛ تا هر وقت که پیامی به گوشی ما راه پیدا کرد، اطمینان داشته باشیم که کسی واقعا با ما کار دارد.در وب‌سایت این کمپین مطالب آموزشی ای نیز در مورد مقابله با اسپم‌ها خواهید دید.  -5

برای پیوستن به این کمپین کافیست به اسپم هایی که برایتان ارسال می شود جواب داده و از آن یک اسکرین شات بگیرید و سپس آن را در اینستاگرام با هشتگ IRSTOPSPAM# و یا #اسپم به اشتراک بگذارید.

  - 6

هدیه گوگل به مناسبت روز اینترنت ایمن‌تر

گوگل به مناسبت این روز، در ازای پرکردن فرم  کنترل امنیتی حسابتان، به شما فضای اضافه می‌دهد. کاری که شاید تنها چند دقیقه زمانتان را بگیرد، برای شما ۲ گیگابایت فضای اضافه در گوگل‎‌درایوتان به همراه می‌آورد.

  -7

کافیست به این لینک وارد شوید و در ۳ مرحله، امنیت اکانتتان را تایید کنید.

مرحله اول:

تایید ایمیل پشتیبان و شماره تلفن همراهPicsArt_02-09-07.00.47

مرحله دوم:

تایید دستگاه‌هایی که به اکانت شما متصل شده‌اند.

  -9

مرحله سوم

تایید اپلیکیشن‌هایی که به درایو شما دسترسی دارند.

  10

سال گذشته نیز گوگل در روز اینترنت ایمن‌تر این اقدام را انجام داد و نکته‌ی جالب این است که آن دسته از کاربرانی که سال گذشته این چکاپ امنیتی را انجام داده و ۲ گیگابایت هدیه دریافت کرده اند نیز در صورت انجام چکاپ امسال بار دیگر می توانند از مزایای ۲ گیگابایت حافظه رایگان بهره مند شوند و حافظه حساب گوگل درایو خود را به ۱۹ گیگابایت ارتقا دهند. .

  11

هنوز مشخص نیست که کاربران تا چه زمانی مهلت دارند تا برای این فرصت اقدام کنند، اما سال پیش این زمان حدود یک هفته بود. پس فرصت را از دست ندهید.ngongoro cratersv-autoсправка

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ