Take a fresh look at your lifestyle.

گردهمایی مجازی در روز بازاریابی دیجیتال

0

 

fi-310x190

پنجشنبه (۲۸ ژانویه) اولین مراسم سالانه “DIGITAL AGENCY DAY” ( روز بازاریابی دیجیتال)  بود که توسط دو شرکت hubspot و unbounce برگزار شد. این مراسم بصورت مجازی (آنلاین) و کاملا رایگان بود و در آن سخنران‌هایی از مطرح‌ترین آژانس‌های دیجیتال دنیا، راهکار‌هایی را راجع به موضوعاتی مانند استراتژی کسب‌وکار‌های جدید، بازاریابی محتوایی، بهینه‌سازی نرخ تبدیل  و مسائلی از این قبیل ارائه دادند.

نکته جالب این است که بعد از اتمام این مراسم آنلاین، تمام دیتاهای به دست‌آمده از آن قابل دانلود خواهد بود. -1

 

برای دانلود دیتاهای بدست آمده از روز بازاریابی دیجیتال ، پس از ثبت‌نام در وبسایت، ایمیلی با این مضمون دریافت می‌کنید که به محض آماده ‌شدن فایل‌ها، دسترسی آن به شما ایمیل خواهد شد.

 -2

و البته ای‌نتورک هم از این روز مهم بی‌بهره نبود.

ما تصمیم گرفتیم در روز بازاریابی دیجیتال،  همین اتفاق را در مقیاس کوچکتر داشته باشیم. به همین منظور، یک گروه تلگرام با نام DIGITAL AGENCY DAY ساختیم و همه‌ی اعضای پرسنل اینتورک را  در آن عضو کردیم.

گردهمایی مجازی ما ازحدود ساعت ۱۱ صبح شروع شد و همه به بحث و تبادل نظر در این گروه پرداختیم.

هرکس تجاربی که اخیرا در زمینه کاری خودش بدست آورده بود و یا خلاصه‌ ای از مطلب جالبی که به‌تازگی در رابطه با بازاریابی دیجیتال خوانده بود را با بقیه به اشتراک گذاشت و در انتها  همه تصویری که از آینده دنیای دیجیتال و بازاریابی دیجیتال داشتنند را بیان کردند.

و باز هم به پیروی از این مراسم، خواستیم خلاصه‌ای از مطالبی که توسط بچه‌های اینتورک در این روز مطرح شد را با شما به اشتراک بگذاریم.

خلاصه‌ای از گردهمایی مجازی ما در روز بازاریابی دیجیتال

در ابتدا امی گزارشی را در slideshare تحت عنوان “digital in 2016”  با ما به اشتراک گذاشت که آماری مفصل راجع به ارائه اینترنت در نقاط مختلف دنیا، میزان استفاده از تلفن همراه و رسانه‌های اجتماعی بود که براساس روند رشد آن، چشم اندازی از آینده را نیز در اختیار ما قرار می‌داد.

4

و سپس نموداری برای مقایسه میزان استفاده از کانال‌های بازاریابی دیجیتال را فرستاد که کلی بحث بر سر آن بالا گرفت.

photo_2016-02-03_13-06-57

میلاد موضوعی را تحت عنوان “دام‌های تصمیم گیری” مطرح کرد و در نهایت به این رسید که:

“گاهی بررسی نمونه‌های ناموفق در رابطه با یک موضوع، بسیار کارآمدتر از نمونه‌های موفق آن است”

1

از بحث میلاد، امی به یاد ورکشاپی راجع به “USER SEGMENTATION” افتاد که به اهمیت شناخت راجع به جامعه آماری می‌پرداخت. راهکاری که ارائه میداد این بود که بعد از تقسیم مصرف‌کننده‌ها به چند گروه محدود و شخصیت دادن به آنها، راحت‌تر می توانیم نیازهای ‌آنها را درک کنیم.

برای تفهیم بیشتر موضوع چارت زیر را فرستاد.

image_2016-01-29_15-34-15

 

بعد از پرداخته شدن به این موضوع، احسان بحثی را در رابطه با روند رفتاری رسانه‌ها و پیش‌بینی فضای مجازی در آینده ارائه کرد و بر این تاکید داشت که:

“یکی از بزرگترین تحولات اخیر در فضای مجازی، این است که برخلاف گذشته هرکدام از مصرف‌کننده‌ها می‌توانند تولید کننده ‌باشند.”

درواقع امروزه همان ابزارهایی که ما برای مصرف از رسانه استفاده ‌می‌کنیم مثل( تلفن، کامپیوتر و…) به ما اجازه تولید هم می‌دهند.

و می‌گوید “دقیقا مثل این می‌ماند که زمانی که در گذشته کتابی را می‌خریدیم، همراه آن یک ماشین تایپ هم دریافت می‌کردیم!!!”

2.5

پیش‌بینی احسان این بود که:

“هرروز آماتورهای این فضا، حرفه‌ای‌تر می‌شوند و به سمتی می‌رویم که هر فرد به همان اندازه که مصرف‌کننده است، تولیدکننده هم هست.”

رامین برای تاکید بر این بحث، مقوله “brand call you” را مثال می‌زند که راجع به این موضوع است که:

در عصرحاضر هرکس باید برند خودش را داشته باشد و به عبارتی باید بفهمد که چطور می‌تواندمدیرعامل خودش باشد.

اما شیما معتقد است که تا همین الان هم تا حدی به این موضوع رسیده‌ایم و می‌گوید:

“قدرت رسانه‌های مدرن، رسانه‌های سنتی را تحت سلطه خود درآورده وبه همین خاطر است که می‌بینیم جریاناتی که در رسانه‌های اجتماعی راه می‌افتد توسط تلویزیون، رادیو ومطبوعات هم به آن پرداخته می‌شود.”

.2

شیما یکی از دلایل تاثیرگذاری این فضا را ویروسی  بودنش (viral) می‎داند؛ که چقدر سریع یک موضوع همه‎گیر

می‌شودو ذکر می‌کند که گاهی این موضوع بسیارهم خطرناک است وباید کاملا محتاطانه عمل کنیم.

احسان تا حدودی با شیما موافق نیست و معتقد است:

“محتاطانه عمل کردن در این فضا تا حدی خوب است، اما بیش‌ازحدش باعث درجا زدن می‌شود؛ به جای آن بهترهست که مدیریت بحران داشته باشیم و به قول یکی از دوستان (بتوانی بعد از عمل قلب هم بدووی!)”

بعد از آن “سرعت پیشرفت تکنولوژی” در گروه مطرح شد و اینکه در این عصر عدم شناخت از سیر تحولات و آماده نبودن برای تغییرات بزرگ، بزرگترین خطر برای هر کمپانی پیشروای محسوب می‌شود.

افشین اضافه می‌کند:

 “دلیل اینکه سیل عظیمی از شرکت‎ها و کسب‎وکارها دارند به دیجیتال مارکتینگ روی می‌آورند؛ همین سرعت روزافزون پیشرفت تکنولوژی و راه‌یابی دنیای دیجیتال به همه‌ی زمینه‌هاست”

و عسل ادامه می‌دهد:

“مخصوصا در کشورهایی مثل ایران که به تازگی مردم اینترنت را فضایی امن یافته اند و برای خرید و انجام کارهایشان به آن اعتماد می‌کنند، بازاریابی دیجیتال بیش از پیش برای کسب‌وکارها موثر واقع می‌شود و در آینده میزان این اعتماد به حدی می‌رسد که همه کسب و کارها ناگزیر به آن روی خواهند آورد.”

گردهمایی مجازی ما تا حدود ۹ شب هم ادامه داشت و تجربه‌ی بسیار جالبی به شخصه برای من بود. پیشنهاد می‌کنم؛ شما هم راجع به کسب‌و‌کار خود با پرسنلتان یک گردهمایی مجازی داشته باشید و دانسته‌ها و تجربیاتتان را با هم به اشتراک بگذارید.

 sun shade car babybmw z3 m roadster car coverпродажа видеорегистраторов с двумя камерами

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ