Take a fresh look at your lifestyle.

عبور برخی داوطلبان انتخابات مجلس از خط قرمز

0

امروز شیفتگان و تشنگان قدرت با وعده‌های دروغین و غیرعملی خود همچنان از اهدافی برای مردم می‌گویند که هیچ ضمانت اجرایی و نظارتی در آن به لحاظ قانونی تعریف نشده است.

 :

 آرایش انتخاباتی حاکی از آن است که تعدادی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی امید بالایی برای پیروزی خود دارند، به طوری که از ماه‌های گذشته به دلیل تأمین و پشتیبانی هنگفت مالی به‌صورت محسوس و نامحسوس حرکت‌های خزنده‌ای را آغاز کرده‌اند و درصدد راه‌یابی به کرسی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

متأسفانه تلاش‌های شبانه‌روزی برخی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره انتخابات مجلس در شهرستان رباط کریم و بهارستان در حال عبور از مشی متعارف است، چراکه آنها با برپایی ضیافت‌هایی پی در پی و دادن وعده‌های دروغین چنان خود را محبوب قلب برخی از افراد کرده‌اند تا بتوانند از بهارستان به بهارستان دیگری راه پیدا کنند.

*هزینه‌کرد سرسام‌آور انتخاباتی برخی داوطلبان

یکی از کارشناسان آگاه به مسائل اجتماعی در این خصوص ضمن انتقاد از برخی متولیان امر انتخاباتی گفت: با وجود اینکه امروز صرف هزینه‌های سرسام‌آور تعدادی از داوطلبان انتخابات مجلس به تمامی مردم  محرز شده است، آیا متولیان امر قصد ندارند اقدامی در این راستا انجام دهند؟

حسین ملک‌پور با اظهار تأسف از اینکه برخی داوطلبان انتخابات مجلس از هم‌اکنون بر طبل اقدامات غیرقانونی خویش می‌کوبند، بیان کرد: برای بنده و خیلی از دوستان جای سئوال است این آقایی که امروز با هزینه‌های بسیار بالا و ضیافت‌های رنگارنگ شبانه‌روزی آن هم در این وضعیت گرانی و تورم قصد شرکت در انتخابات را دارد، می‌خواهد به مردم در خانه ملت خدمت کنند؟

وی اظهار کرد: چه تضمینی وجود دارد که متخلفین امروز عرصه انتخاباتی بتوانند فردا قانون‌گذاران متضمنی برای خانه ملت باشند، این امر کاملاً طبیعی است که با چنین عملکردی آن هم در زمانی که هنوز زمان تبلیغات فرا نرسیده است، مدعیان عرصه خدمت نمی‌توانند فردا در خانه ملت پیگیر مطالبات کلی مردم و کشور باشند.

*مردم آگاه هستند

یکی از شهروندان نسیم‌شهری تصریح کرد: امروز مردم آگاه هستند و نباید به خاطر برخی صاحبان ثروت بادآورده بخواهند به فردای خود که امروز در دستان نمایندگان مجلس است، خیانت کنند.

علی نوبخت خاطرنشان کرد: امروز وظیفه کسانی که قلم و تریبون در اختیار دارند بسیار سنگین است و آنها موظف هستند تا با بهره‌گیری از وسایل ارتباط جمعی خویش، به کسانی که علناً با این اقدامات غیرقانونی درصدد کسب اکثریت آرا هستند، تلنگری بزنند و از آن سو نیز مردم را با اقدامات فریبکارانه قانون‌گریزان انتخاباتی آگاه کنند.

وی با اشاره به ورود برخی داوطلبان انتخابات مجلس که غیربومی شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان هستند، گفت: این آقایان اگر به هدف و نیت خدمت به منطقه تشریف آورده‌اند، به چه دلیلی این نیت خدمت را در منطقه خود عملیاتی نکرده‌اند؟ چرا این داعیه‌داران قانون‌گذاری در آینده از هم‌اکنون با تبلیغات زود‌هنگام اقدام به فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند و اگر واقعا نیت خدمت دارند، صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای جلب آرا چه مفهومی را می‌تواند به دنبال داشته باشد.

این شهروند نسیم‌شهری با بیان اینکه نمایندگی مجلس سنخیتی با مسائل مالی ندارد، اظهار کرد: کسانی که داوطلب حضور در مجلس هستند، باید بدانند که این عرصه، عرصه‌ای برای خدمتگزاری است و هر فردی توانایی‌های لازم برای وکالت مردم را دارد، می‌تواند پا به این عرصه رقابتی بگذارد.

وی بیان کرد: انتخابات مجلس نباید با مسائل مالی آمیخته شود و هر فردی چنین کاری را انجام دهد، قطعاً به خطا رفته و به خود، جامعه، فرهنگ و جایگاه مجلس ضربه خواهد زد.

*رفتار خارج از ضوابط و قانون در شأن نامزدهای انتخابات نیست

تبلیغات زودهنگام در انتخابات مجلس شورای اسلامی برخلاف قانون و شئون اخلاقی است و اتحاد و همدلی را بین رقبای و طرفدارانشان کم‌رنگ نشان خواهد داد و طبعاً این امر در شأن نامزدهای انتخاباتی که مدعی ورود به جایگاه قانون هستند نیست و از طرفی نیز مردم عزیز تخلف تبلیغات زودهنگام را به عنوان تخلف در اصول، قانون و اخلاق انتخابات تلقی کنند.

سخنگوی شورای اسلامی نسیم شهر نیز هرگونه تحرکات غیرقانونی را از سوی نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی مردود دانست و گفت: تبلیغات زودهنگام در انتخابات مجلس شورای اسلامی برخلاف قانون و شئون اخلاقی است و همین اقدام می‌تواند عامل سلب اتحاد و همدلی بین رقبا و طرفدارانشان شود.

حسین خانمحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با تأکید بر رعایت قانون از سوی نامزدهای انتخاباتی اظهار کرد: هرگونه رفتار خارج از ضوابط و قانون طبعاً در شأن نامزدهای انتخابات مجلس که مدعی ورود به جایگاه قانون‌گذاری هستند نیست و از طرفی نیز مردم فهیم، تخلف تبلیغات زودهنگام را به عنوان تخلف در اصول، قانون و اخلاق انتخابات تلقی کنند.

*لزوم قانون‌مداری نامزدهای انتخابات

یکی از فعالان سیاسی با تأکید بر لزوم قانون‌مداری نامزدهای انتخابات بیان کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه برداشتن توان و شایستگی لازم و قدرت اظهار نظر بر اساس نظر امام خمینی (ره) باید متعهد به اسلام و وفادار به مردم باشند و در خدمت به مردم احساس مسئولیت کنند.

محمد اسدی تصریح کرد: نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی باید خود طعم تلخ فقر را چشیده باشد و در قول و عمل مدافع اسلام پابرهنگان، اسلام مستضعفین، اسلام رنج‌دیدگان تاریخ، اسلام عارفان مبارزه‌جو، اسلام پاک‌طینتان عارف و در یک کلمه مدافع اسلام ناب محمدی باشد تا مردم به وی رأی دهند.

وی همچنین ادامه داد: نماینده‌ شایسته کسی است که نمایندگی را راهی برای نیل به پست و مقام قرار ندهد و هدف وی خدمت به اسلام و انقلاب و رفع گرفتاری‌های مردم به ویژه محرومین جامعه باشد و مصالح شخصی و جناحی خود را بر مصالح نظام اسلامی مقدم ندارد.

این فعال سیاسی تصریح گرد: اینکه مسئولیت‌ها باید در دست صالح‌ترین و شایسته‌ترین افراد باشد یک اصل کلی است، بنابراین وظیفه اخلاقی و شرعی مردم در انتخابات ایجاب می‌کند علاوه بر اینکه در انتخاب افراد به تناسب میان فرد و مسئولیت مورد نظر، سوابق کاری، تجربه، اصالت خانوادگی، سوابق اخلاقی، لیاقت و شایستگی فرد توجه کنند، باید مؤمن و مسلمان بودن و آشنایی فرد منتخب به مسائل روز در کنار شجاع بودن و معتقد بودن به جمهوری اسلامی را نیز مدنظر داشته باشند.

به گفته وی امام خمینی (ره) نمونه نماینده اصلح را مرحوم مدرس می‌دانند و می‌فرماید «کسانی را که انتخاب می‌کنید باید مسائل را تشخیص دهند، نه از افرادی باشند که اگر قدرت دیگری تشری زد بترسند، باید بایستند و مقابله کنند».

اسدی در ادامه همچنین قانون‌گریزی هر یک از نامزدهای انتخابات در ایام غیرتبلیغاتی را نمونه بارز قانون‌شکنی توصیف کرد و ادامه داد: خوشبختانه مردم به‌خوبی به این امر واقف هستند که جایگاه و مفهومی برای افرادی که با هدف کسب آرا ارادت قلبی خود را به‌طور مقطعی به آنها نشان می‌دهند، ندارند، البته این تخلف انتخاباتی علاوه بر آسیب زدن به پایگاه اجتماعی نامزد انتخابات، احتمال برخورد متولیان با وی را نیز ایجاد می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر لزوم رعایت قانون انتخابات از سوی کلیه داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز که در ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان شاهد استقبال بی‌نظیر افراد واجدالشرایط برای حضور در خانه ملت هستند، جای بسی خرسندی است و ما نیز این استقبال را به فال نیک می‌گیریم.

ابراهیم نکو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اهمیت این دوره از انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی اظهار کرد: تمامی جهان به‌ ویژه دشمنان این نظام منتظر این حماسه ملی در اسفند ماه هستند تا با تکیه بر امکانات و بنگاه‌های خبری خویش حضور مردم را در پای صندوق‌های اخذ رأی کمرنگ جلوه دهند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه داوطلبان که مورد تایید مراجع چهارگانه قرار می‌گیرند، باید تلاش خود را بر حضور حداکثری مردم به‌کار گیرند و در راستای تقویت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و رهبری گام بردارند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما از پیروزی نهایی این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های رباط کریم و بهارستان چیست، خاطرنشان کرد: بنده اعتقاد دارم که پیروز اصلی این عرصه ملی همان مردم شجاع و انقلابی کشورمان هستند که از همان ابتدای پا گرفتن این نظام با وجود همه کاستی‌ها لحظه‌ای از آرمان‌ها و ارزش‌های این نظام و ولی فقیه عقب‌نشینی نکردند.

نکو رعایت اخلاق انتخاباتی را از سوی نامزدها این عرصه حساس مهم خواند و افزود: هرگونه بداخلاقی انتخاباتی از سوی هر یک از نامزدهای این دوره می‌تواند پاسخ منفی از سوی مردم را در پی داشته باشد، چراکه مردم کلیه تحرکات و تبلیغات زودهنگام برخی از افراد را مدنظر دارند.

*برخی اقدام به تبلیغات زودرس انتخاباتی کرده‌اند

تبلیغات زودهنگام سبب تعجیل در معرفی گزینه‌های احتمالی شده است و از طرفی اغلب نماینده‌های فعلی مجلس با تمام قوا برای ورود مجدد به خانه ملت فعالیت می‌کنند و قصد دارند تا سایر گزینه‌ها را زیر تبلیغات مختلف و رنگارنگ، کم‌رنگ جلوه دهند.

عباسعلی سعیدیان رئیس ستاد انتخابات رباط کریم ضمن برشمردن ضرورت برگزاری انتخاباتی باشکوه و پرشور اظهار کرد: بعضی از نامزدهای انتخابات با ترفندهای خاص در زمان ممنوعیت تبلیغات مبادرت به تبلیغات زودرس کرده‌اند، تعدادی از این افراد با وجود اینکه تلاش می‌کنند هیچ‌گونه شواهد و قراینی از خود به جا نگذارند اقدام به تبلیغات زودرس انتخاباتی کرده‌اند.

*با متخلفین به شدت برخورد می‌شود

فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: هرگونه هزینه‌‌کرد خارج از عرف از سوی نامزدهای انتخابات را یک تخلف انتخاباتی می‌دانیم.

علی بیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: به‌عنوان مجری انتخابات با کسی تعارف نداریم و در این زمینه با متخلفین به شدت برخورد خواهد شد.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات، مسئولیت رسیدگی به جرائم انتخاباتی بر عهده دستگاه‌های قضایی است و به این امر خارج از نوبت در دو شعبه رسیدگی می‌شود.

فرماندار شهرستان رباط کریم تصریح کرد: رسیدگی به تخلفات انتخاباتی نیز در صلاحیت هیئت‌های اجرایی و نظارت است، همه سلایق و جریان‌های سیاسی مکلف هستند که به قوانین و مقررات احترام بگذارند.

وی ضمن رد برخی شبهات و شایعات موجود خاطرنشان کرد: ترکیب اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارت به گونه‌ای شکل گرفته است که نسبت به هیچ یک از کاندیداها بدهکار نباشد و این عمده‌ترین هدف ما به‌عنوان مسئولان برگزاری انتخابات به شمار می‌رود.

بیگی در پایان متذکر شد: با هیچ‌ یک از نامزدهای انتخابات پیمان اخوت نبسته‌ایم، ضمن اینکه در نظر داریم انتخاباتی پرشور و شکوهمند را رقم بزنیم، البته این مهم در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و هم‌زبانی تضمین می‌شود.

 

пьяный трезвый водительТашкент купить паркетную доскустоимость путевкаа в шри ланку для белорусоввидеорегистраторы

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ