Take a fresh look at your lifestyle.

این ۲۰ کلمه (عبارت) باید از روابط عمومی در سال ۲۰۱۶ حذف شود

0

Baner

متاسفانه، متخصصان روابط عمومی فقط نمی توانند به خودشان کمک کنند. شاید این مسئله به خاطر فشار یک جلسه تجاری جدید باشد؟ شاید محیط اتاق کنفرانس آنها را وادار می کند که به مانند یک آدم گیج و احمق به نظر برسند؟

در اینجا برخی کلمات (عبارات) آورده شده اند که باید هر چه زودتر گفتن آن ها را متوقف نمائید. ما از توجه شما به این موضوع قدردانی می کنیم.
در ابتدا قدیمی ترها، اما نه چندان خوب ترها:

۱. در پایان روز. فقط صبر کنید تا خورشید پایین رفته و احتمالا دراکولا بتواند فرد بعدی که این اصطلاح احمقانه را می گوید، بکشند.

۲٫ نوآوری. از آن جا که ما در این کلمه خیلی بزرگ هستیم، چطور است که ما به جای نوآوری از کلمه ای دیگر به معنی ” my client makes really cool stuff” استفاده کنیم.

۳٫ سوراخ کردن (یا تمرین کردن). آیا شما در زمینه پتروشیمی کار می کنید؟ استخراج چطور؟ و یا نجاری؟ تنها زمانی از این عبارت استفاده کنید که قصد بیان ابزار قدرت را دارید.

۴٫ راه حل. این کلمه زمانی که درست استفاده شود واقعا مهم است، چرا که نسبتا دقیق و توصیفی است. متاسفانه، این واژه نیاز کسی را به استفاده از یک اصطلاحنامه، اغلب اوقات بر طرف حل نمی کند.

۵٫ ذینفع (سهامدار). در ابتدا، این شخص مرموز سهام را در برنامه داشت. سپس، آن یک اشتراک یا سهم شد زیرا چه کسی می داند؟! و اکنون، آن مانند یک رانندگی در یک تنگراه بسیار باریک بعد از خرابی ماشین می باشد.

۶٫ رهبر. ما آن را گرفتیم. خبرنگاران نیز آن را گرفتند. شما نمی توانید به مشتریتان بگویید “بهترین است” چرا که بیش از حد متکبرانه به نظر می رسد، بنابراین پنهان کردن آن در نزدیکی گروه کمک خواهد کرد. فقط، هرگز آن را به کار نبرید.

۷٫ آن را آفلاین بگیرد. شما خودتان تشخیص دهید که آیا ما هرگز آنلاین بودیم، درست است؟ مگر در مواردی که شما از طریق IM یا Skype چت داشتید، فقط آن را جدا کنید.

۸٫ میوه های به راحتی قابل دسترس (اهدافی که برای رسیدن به آن ها تلاش زیادی لازم نیست). برای عشق به خداوند، آیا ما می توانیم به سادگی یک شاخه را بشکنیم تا میوه به پایین تپه بیفتد و دیگر آویزان نباشد. حالا خودتان آزادید که تصمیم بگیرید.

۹٫ کیمونو را باز کنید. تعداد اندکی شرکت های روابط عمومی مجذوب قسمت های خصوصی افراد می شوند. آیا ما می توانیم یک بارانی تمام قد بپوشیم، لطفا؟

۱۰٫ لایک (دوست دارم). چرا؟ چون که، دوست دارم، مردم از این واژه، دوست دارم، بسیار بیش از حد استفاده می کنند زمانی که آن ها، دوست دارند، هیچ چیز دیگری به فکرشان نمی رسد که بگویند، می گویند، دوست دارم.

و حالا، برخی از اصطلاحات جدید که به اندازه ای نفرت انگیز است که یک مشتری در روابط عمومی مستقیما به خبرنگار می گوید زیرا “مصاحبه آن طور که انتظار می رفت، پیش نرفت”:

۱٫ من حتی نمی توانم. …چی؟ پایان یک جمله کامل؟ آره، ما این طور فکر کردیم. لطفا خفه شو.

۲٫ مختل کردن (قطع کردن، به هم زدن). این واژه، و یا هر شکل دیگری از آن (به عنوان مثال، اخلال (قطع)، اختلال)، بیش از قطعه B-roll در TMZ کارداشیان استفاده می شود. اجازه دهید بگوییم، این مسئله مختل کننده راهی است که ما در آن تجارت می کنیم زیرا رسانه های اجتماعی یک اسباب است.

۳٫ تاثیر گذار. خب، یک فرد دارای یک دسته از دنبال کنندگان (فالوور) یا طرفداران در رسانه های اجتماعی. چه چیزی باعث می شود کسی دارای نفوذ شود؟ داشتن دنبال کنندگان و یا داشتن نوعی از قدرت سلطه برای برانگیختن گفتگوها؟

۴٫ اینترنت را در هم بشکن (یعنی یک موضوع به تنهای باعث ایجاد یک اغتشاش بزرگ در اینترنت یا شبکه های اجتماعی بشود). هیکل کارداشیان هم نتوانست این کار را بکند. حتی Tim Berners-Lee هم نتوانست این کار را بکند. بنابراین، به ما اعتماد کنید، هر ترکیبی مشتق از مشتری شما نمی تواند در این راه موفق شود.

۵٫ به معنای واقعی کلمه (عینا). مگر در مواردی که شما می خواهید دقیقا به توصیف چیزی بپردازید، استفاده از این کلمه در جای دیگر برای شما مناسب نیست.

۶٫ شایستگی (صلاحیت) محوری. خب، شما رزومه کاری خود را به روز رسانی نموده و یا یک بیوگرافی نوشته اید و سپس آن برای شما آغاز می شود – شما برای رسیدن به مشتری که واقعا تا اندازه ای خوب است، به یک راه متکبرانه نیاز دارید. و سپس، بقیه ما مکث می کنیم برای تعریف “شایستگی”. شما مشتری خوبی هستید.

۷٫ اسب شاخدار. در زمان اسطوره ها، و یا در طی یک قرارداد عجیب و غریب بنامBrony convention ، اسب شاخدار به عنوان یک موجود با زیبایی نادر در نظر گرفته شد به خاطر آن که وجود نداشت. امروزه، معنای استراتژیکی هم پشت استفاده از این کلمه وجود ندارد.

۸٫ Sorry Not Sorry (اصطلاحی است که معمولا توسط کسی مورد استفاده قرار می گیرد که از دست کسی ناراضی است، زیرا آن ها فکر می کنند که کاری اشتباه انجام داده اند، بنابراین می گویند: کاری که من کردم اشتباه نبود بنابراین عذر می خواهم، من متاسف نیستم). آیا شما متوجهید که چقدر احمقانه به نظر می رسد زمانی که مردم از دو بار منفی در یک جمله استفاده می کنند؟ نظرتان در مورد این تناقض چیست؟ با خودتان کنار بیایید که متاسف هستید یا نه … و سپس ادامه دهید.

۹٫ Cray-Cray (یعنی واقعا دیوانه وار، عجیب و غریب). متخصصان روابط عمومی جوان چیزی به ما بگوئید. آیا به نظرتان این مسئله عجیب و غریب نیست که همان مردمی که وقت بیشتری برای تکرار نیم کلمه می کنند، همان ها به جای نوشتن “you” در ایمیل، می نویسند “u”؟ زندگی در مورد تعادل و توازن می باشد.

۱۰٫ راک استار. از این عبارت برای بیان قدر و منزلت، خودنمایی، و je ne se quoi (یک کیفیت از خوشحالی که توصیف آن دشوار باشد) استفاده می شود.

منبع مرجع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

برگردان: گروه ترجمه شارا

Prolinecar seat covers jeep grand cherokee 2006астон мартин ценавидеорегистратор новосибирск цена на

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ