Take a fresh look at your lifestyle.

آشنایی با تبلیغات حاشیه جاده ها

0


رشد و توسعه اقتصادی هرکشوری نیازمند الزامات و شرایطی است که می بایست قانون مند بوده و توسط دولت های وقت هدایت گردد. یکی از این الزامات که در ایران کمتر مورد توجه بوده واز سال های پیش می بایست به آن پرداخته شود بررسی و تامین نیازهای ساختاری رشد وتوسعه کشور با توجه به تجربیات سایر کشورها است.
به هرحال قرارگرفتن درهرمرحله از توسعه اقتصادی (‌ طبق نظرات اقتصاد توسعه کشورها برای دستیابی به توسعه اقتصادی ‌) مراحل مختلفی را طی می نمایند. نیازمند شرایط ، ساختار وقوانینی است که نیازهای فعالان اقتصادی را تأمین نماید. یکی ازاین ساختارها وجود چارچوب ها ساختارهایی جهت ارائه انواع تبلیغ است. فعالیت دریک بازار رقابتی مستلزم داشتن ابزارهای لازم برای بالا بردن سطح فروش ودیگر اهداف درنظر گرفته شده دراین زمینه است.

ورود تبلیغات به جاده های برون شهری

اولین بار تبلیغات در حاشیه جاده‌ها توسط بازرگانان و کسبه محلی آمریکایی به کار رفت. آنها علامت‌ها و تابلوهایی را بر دیوارها و نرده‌ها نقش کرده یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب می‌کردند. در نیویورک در سال ۱۸۳۵، اولین پوستر بسیار بزرگ در فضای خارجی نصب شد.

درایران ساختاری به نام کانون آگهی و تبلیغات جهت ارائه تبلیغات محیطی بنیان نهاده شده که اولین قانون در سال ۵۸ تدوین وسپس درسال ۷۹ اصلاح گردیده است . اگر چه سالها طول کشید تا تبلیغات محیطی وارد دنیای کسب وکار ایران گردد، لیکن دارای رشدی سریع وجالب بوده است.
این صنعت درگام اول شهرهای بزرگ کشور را فتح نمود ودر مرحله دوم رشد و تعالی خود ، به سمت جاده های برون شهری هدف گیری شد. سازمان راهداری وحمل و نقل جاده ای از اواسط شهریور ماه سال ۱۳۸۳ شروع به زیرسازی ( بسترسازی ) وایجاد چارچوب های قانونی فعالیت تبلیغاتی درجاده های کشور نمود.

آشنایی با تبلیغات در حاشیه جاده ها

جاده ها به عنوان راه اصلی ارتباط دهنده ی شهرها موقعیت مطلوبی را برای انجام تبلیغات محیطی فراهم کرده است و رفت و آمد رهگذرانی که با وسایل نقلیه های گوناگون از جاده ها می گذرند سبب می شود تا تبلیغات در حاشیه جاده ها توسط افراد زیادی دیده شود.

originalimage (3)
اکثر بیلبوردهای برجسته ای که در امتداد بزرگراه‌ها نصب می‌ شوند اثر آنها در ذهن سرنشینان ماندگارتر است. بیلبوردها معمولاً راه اصلی پیدا کردن غذا و بنزین در بزرگراه‌ها و جاده های نا آشنا برای رانندگان هستند، در ایالات متحده سالانه بین پنج تا ۱۵ هزار بیلبورد در جاده‌ها نصب می‌شوند و برخی از جاده های شهرها در دنیا حجم انبوهی از بیلبوردها را دارا هستند.

بیلبوردهای حاشیه جاده ها حادثه ساز می شوند

بررسی ها نشان داده است بیلبوردها عامل اصلی بسیاری از تصادفات بوده اند، برخلاف برخی که معتقدند بیلبوردها چندان توجه شان را جلب نمی کنند، بعضی ها در حال رانندگی محو تماشای بیلبوردها می شوند و به کلی فراموش می کنند که در حال رانندگی در جاده ای پرتردد هستند. به گزارش موسسه تبلیغات بیرونی آمریکا (OAAA) در سال ۱۹۹۹، رانندگان ۷۰ درصد بیلبوردها را می بینند و ۶۳ درصد آنها را می خوانند. از این رو وجود بیلبوردهای بی شمار در سطح جاده ها موجب می شود رانندگان در دیدن علائم راهنمایی بیشتر دچار مشکل شوند که این خود می تواند تصادفات شدیدی را به بار آورد.

Провода и питаниеcar windscreen sun shade australiaexchange rate botпроверить тиц сайта

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ