اینستاگرمهای خوشمزه – نگاهی به اینستاگرم چند کافه-رستوران موفق شهر تهران
برای خیلی از ما پیش آمده که وارد اینستاگرم شده و دیدهایم که یکی از دوستانمان ما را در صفحه مربوط به یک رستوران عنوان (Mention) کرده تا با او به آنجا برویم؛ یا حتی خود ما عکسی از یک رستوران را در بخش Explore دیدهایم که باعث شده به آنجا سری بزنیم. همین دو رفتار کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرم، میتواند دلیل بسیار قانعکنندهای باشد تا صاحبان رستورانها برای بازاریابی و جذب مخاطب جوان به این شبکه اجتماعی محبوب رو آورده و روی آن سرمایهگذاری کنند. در ادامه با چند حساب کاربری اینستاگرم آشنا میشوید که به چند رستوران موفق شهر تهران تعلق دارند و در اینستاگرم هم خوب عمل کردهاند:
شماره ۳: رستوران لئون
تعداد Follower ها: ۱۲K
نرخ درگیری مخاطبها: ۱/۳۷%
همه رستوران لئون را به لوکس بودن و کیفیت بالای وعدههایش میشناسند؛ این رستوران که تا به امروز ۵ شعبه در تهران تاسیس کرده، یک حساب کابری فعال در اینستاگرم دارد که با نگاهی به آن متوجه خواهید شد که پشت آن فکر بوده و تیم ادارهکننده آن به خوبی همه چیز را برآورد کرده است.
نکات جالب حساب کاربری اینستاگرم لئون:
– خیلی از محتواهایی که در اینستاگرم لئون قرار گرفته، مربوط به مشتریانی است که به رستورانهای لئون رفتهاند و عکسی از آنجا به اشتراک گذاشتهاند. به چنین محتواهایی، User Generated میگویند و باعث میشوند که مخاطب بیش از پیش با برند پیش رویش درگیر (Engagement) شود.
– طراحیهای گرافیکی این حساب کاربری از یک سری قوانین خاصی تبعیت میکند که مشخص است پشت آن فکر است. سادگی و مینیمال بودن این طرح سبب شده که مخاطبان راحتتر با عکس داخل Template ارتباط برقرار کنند.
– لئون از هر فرصتی برای تولید محتوای حساب کاربری اینستاگرم خود بهره میبرد؛ رویدادهای مهمی که در رستورانهای لئون برگزار میشوند، دستهای دیگر از سوژههایی هستند که مورد توجه مدیر این حساب کاربری قرار گرفته و اطلاعرسانی شدهاست.
برای نمونه در زیر میتوانید تصویری از میزهای رستوران لئون مشاهده کنید، که برای رویداد مربوط به شرکت HTC فراهم شدهاند.
شماره ۲: رستوران آسیایی کنزو
تعداد Follower ها: ۱۴.۴K
نرخ درگیری مخاطبها: ۱.۵۸%
این رستوران که بین طرفداران غذاهای آسیایی به عنوان بهترین رستوران سبک آسیایی مطرح میگردد، تولید محتوای بسیار با کیفیتی در اینستاگرم انجام میدهد:
– اولین چیزی که در حساب کاربری اینستاگرم این رستوران آسیایی به چشم مخاطبانش برخورد میکند، محیط کاری کارمندان کنزو است که به تنهایی قول یک رستوران به کلی آسیایی را میدهد. از سوشیزنها (Itamae) گرفته تا لباس فرم خود کارمندان رستوران، به شما نشان میدهند که در کنزو با یک تیم حرفهای سروکار دارید.
– کنزو همچون لئون، یک Template مینیمال برای برخی از محتواهای خود انتخاب کرده که معمولا در آن، تصاویر وعدههای غذایی قرار داده شدهاند. سه عکسی که در پایین مشاهده میکنید از محتواهایی هستند که در Template ذکر شده قرار گرفتهاند.
* عکسهای باکیفیت به شدت در کیفیت و بازخورد حساب کاربری رستوران آسیایی کنزو تاثیر گذاشتهاند.
شماره ۱: کافه-رستوران روبرتو کافه
تعداد فالوورها: ۱۵K
نرخ درگیر مخاطبها: ۵/۶۳%
یک لحظه به کل محتوای حسابکاربری اینستاگرم این کافه-رستوران به نسبت تازه تاسیس را به کنار بگذارید؛ فقط با بررسی کمیتهای مربوط به یک حساب کاربری اینستاگرم، متوجه میشویم که روبرتو کافه شیوه درستی را در اینستاگرم خود دنبال کرده و توانسته به یک نمونه موفق تبدیل گردد:
– اولین موردی که ممکن است نظر هر فردی را به حساب کاربری اینستاگرم روبرتو کافه جلب کند، این است که عکسهای منتشر شده واقعا کیفیت بینظیری دارند و مشخص است که هر عکس توسط یک فرد ماهر و توانا در زمینه عکاسی گرفته شدهاست.
چند نمونه از این عکسهای واقعا حرفهای:
– القای حس خوب به مخاطب، یکی دیگر از مواردی است که به کمک حساب کاربری روبرتو کافه صورت گرفته و هر کاربر پس از زیر و رو کردن اینستاگرام روبرتو کافه، با تصاویری روبهرو میشود که در آنها شادی افرادی که در این کافه هستند دیده میشود. روبرتو کافه هم مشتریهای خوشحال و رضیاتمندی دارد و همچنین کارمندانش به شدت راضی و شاد به نظر میآیند.
عکسهای زیر بیشک بیانگر همین مهم هستند:
در آخر باید به یاد داشته باشید که اگر صاحب یک رستوران یا کافه شدید، باید مخاطبها را با همه چیز رستوران خود شگفتزده کنید و همان طور که از نمونههای بالا مشخص است، رسیدن به این هدف کار چندان سختی نیست؛ فقط کافیست یک استراتژی صحیح و مناسب داشته باشید.