Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی تبلیغات کوروش کمپانی

ماجرای فروش گوشی های آیفون زیر قیمت شرکت تولید کننده آیفون در ایران توسط شرکت کوروش کمپانی یکی از موضوعات داغ بازار بوده .

از این جهت لازم دیدیم که یک بررسی اجمالی از دیدگاه صنعت تبلیغات داشته باشیم .

نکته اول اینکه شرکت کوروش کمپانی برای جلب اعتماد مردم از چهره‌های مشهور، سلبریتی ها و اینفلوئنسرهای هنری و ورزشی برای تبلیغات خود استفاده می کرد. چهره‌هایی که برخی از آنها پس از اعلام این خبر از مردم بابت تبلیغ این شرکت عذرخواهی کردند. ولی آیا عذر خواهی ساده می تواند رفع مسئولیت کند ؟

یک وکیل در این باره توضیح می‌دهد که در مورد فروش آیفون با قیمت پایین‌تر توسط شرکت کوروش و سپس تعطیلی ناگهانی آن، مسئولیت قانونی بر عهده همه کسانی است که برای این شرکت تبلیغ کرده‌اند. او پیشنهاد می کند که افراد می توانند علیه افراد مشهور و صدا و سیما به دلیل ایجاد خسارت و مسئولیت مدنی شکایت کنند. این وکیل همچنین تصریح می کند که نمی توان مدیرعامل این شرکت را کلاهبردار دانست زیرا به قول خود مبنی بر تحویل گوشی به برخی خریداران عمل کرده است. در عوض، موضوع عدم انجام تعهد است که یک امر قانونی است تا یک جرم کیفری. افرادی که تحت تأثیر اقدامات این شرکت قرار گرفته اند می توانند برای بازگرداندن پول یا تلفن خود شکایت های قانونی کنند.

ضربه سنگینی که این نوع تبلیغات به اکوسیستم تبلیغات کشور واردمی کند، به راحتی و در دوره زمانی کوتاه قابل جبران نیست از این جهت که اعتماد جامعه نسبت به فعالین صنعت تبلیغات کمتر شده و هیچ نهادی مسئولیت این چنین فجایع اقتصادی را  تقبل نمی کند .

لیست افرادی که برای کوروش کمپانی تبلیغات انجام دادند :
حسن ریوندی، هادی چوپان، نیوشا ضیغمی، بهرنگ علوی، احمد ایراندوست، محسن افشانی، الهام حمیدی، الهام پاوه‌نژاد، مریم مومن، هادی ساعی، یوسف تیموری، محسن ابراهیم‌زاده، اکبر عبدی، منوچهر هادی، یوسف صیادی، رضا شفیعی‌جم، سید جواد هاشمی، حسین کنعانی زادگان، مهدی مهدی پور، علیرضا بیرانوند و صادق بوقی

نکته دوم اینکه همه سلبریتی ها برای خودشان مشاور تبلیغات یا مشاور حقوقی دارند، که از این نظر مسئولیت این افراد را بیشتر می کنه و از طرفی خریداران و مال باختگان این شرکت حق دارند از این افراد شکایت کنند .

نکته سوم اینکه مردم و خریداران را مقصر ندونید. در موارد کلاهبرداری مقصر همیشه کلاهبرداره و بس. همونطور که در موارد تجاوز، مقصر همیشه متجاوزه.

نکته چهارم اینکه کاربرد اینماد معتبر برای سایت های اینترنتی و خصوصا برای این شرکت پانزی و کلاهبرداری کوروش کمپانی در چه جایگاه قانونی هست و نهاد اینماد چگونه پاسخگوی این قبیل کلاهبرداری ها می شود .؟

نکته پنجم  اینکه سهم تقصیر سلبریتی ها در کوروش کمپانی، نسبت به نهادهای ناظر و اینماد، ۱ به ۹۹ است.

نکته ششم بانک عامل این شرکت اعلام کند چگونه به ایشان اجازه برداشت ۲ هزار میلیارد داده؟
ثبت سفارش کرده؟ مال خریده؟ یا اتفاقی سهل گرفتند ؟ مدیر شعبه کجاست؟

منبع خبر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.