Take a fresh look at your lifestyle.

معرفی کتاب دین و زندگی پایه سفیر خرد

0

این کتاب ۳۶۰ صفحه ای توسط مسلم بهمن آبادی تالیف شده است که شامل ۲۶۰۰ سوال تستی می باشد. بسیاری از دانش آموزان از این کتاب برای مطالعه ی دینی کنکور استفاده می کنند. این کتاب به یکی از محبوب ترین کتاب های کنکوری مبدل شده است. کتاب دینی سفیر خرد برای هر سه رشته ی انسانی، ریاضی و تجربی قابل استفاده می باشد و همه ی موضوعات کنکور هر سه رشته را به طور جامع پوشش داده است. این کتاب منطبق با آخرین تغییرات کتاب درسی است.

آمار ها نشان می دهد درس دین و زندگی به عنوان یک درس عمومی در کنکور سراسری درصد قابل توجه و بالایی دارد.
یکی از نکته های مهم کتاب سفیر خرد دینی پایه این است که تعداد ۱۱ سوال در درس دین و زندگی در کنکور ۹۸ از همین کتاب مطرح شده بود، پس اگر داوطلبان می خواهند به موفقیت در کنکور برسند و به درصد بالایی دست پیدا کنند توصیه می شود که کتاب دین و زندگی سفیر خرد را مطالعه نمایند.
به دلیل اینکه درس دین و زندگی یک درس حفظی و سنگین می باشد، شاید مطالعه ی آن برای دانش آموزان سخت به نظر برسد، اما درس نامه این کتاب به نحوی نگارش شده است که دانش آموزان جهت مطالعه برای کنکور و مدرسه نیاز به منبع دیگر یا حتی کتاب درسی نداشته باشند‌.
درسنامه
درسنامه ی این کتاب به صورت نمودار درختی بیان شده است و در همه ی این نمودار ها کلمه های کلیدی مهم با رنگ آبی مشخص شده است تا دانش آموز به راحتی بتواند کلمات کلیدی را تشخیص دهد و بر روی آنها متمرکز شود.
درج نمودار درختی در این کتاب مورد استقبال بیشتر دانش آموزان قرار گرفته است.
استفاده کردن از نمودار درختی در این کتاب کار را برای دانش آموزان راحت تر کرده است زیرا که دین و زندگی جزو درس های سخت برای دانش آموزان محسوب می شود ولی در این کتاب یک سری کلید واژه ها ی مهم و اصلی و نمودار درختی وجود دارد که مطالعه ی آنها از حفظ کردن جمله های طولانی کتاب راحت تر است.
تست ها
در قسمت سوالات تستی، سوالات به شکل آزمایشی و تالیفی بیان شده است که در برگیرنده ی همه ی موضوعاتی است که در قسمت درسنامه ی کتاب دینی سفیر خرد مطرح شده است.
همه ی سوالاتی که در این کتاب بیان شده به ۳ بخش تقسیم می شود:
۱)سوال های تالیفی و خط به خط
۲) سوال های کنکور سال پیش
۳) سوال های آزمایشی
پاسخنامه تشریحی این کتاب نیز جنبه ی آموزشی دارد یعنی مولف فقط به توضیح گزینه ی درست اکتفا نکرده است بلکه هر جا که نیاز بوده در مورد دلیل نادرست بودن بقیه ی گزینه ها توضیح داده است و در بین پاسخ های تشریحی، نکته های کنکوری، تستی و نکات طلایی بیان شده است.
تست های آزمون های آزمایشی نظیر سنجش، قلم چی و سوال های کنکور نیز در این کتاب قرار دارد تا دانش آموزان با تیپ سوالات کنکور آشنا شوند.
به شما توصیه می شود اگر همه ی تست ها را پاسخ دادید و مشکلی نداشتید حتما پاسخ های تشریحی کتاب پایه دین و زندگی سفیر خرد را مطالعه کنید.
آیات و احادیث کتاب پایه دین و زندگی سفیر خرد
در کتاب دینی بهمن آبادی به آیه ها و حدیث ها توجه ویژه ای شده است زیرا که بیشتر سوال های کنکوری از این قسمت کتاب می باشد. در بخش آیات به دلیل فهم بهتر داوطلبان موضوعات کلیدی و مهم با رنگ های مختلف از موضوعات دیگر مجزا شده است. مفاهیم همه ی احادیث و آیات به زبان ساده در این کتاب نگاشته شده است.
علاوه بر توضیحات آیه ها و حدیث ها و معنی آنها سوال های مفهومی نیز بیان شده که موجب افزایش سطح دانسته های دانش آموزان می شود.
جمع بندی
در مقاله ی بالا به نکات مثبت و ویژه کتاب دین و زندگی پایه سفیر خرد اشاره شد. حجم این کتاب با توجه به محتوای آن کاملا مناسب می باشد. این کتاب دارای درس نامه ی قوی می باشد که نیاز هر دانش آموزی با هر سطح علمی ( قوی، ضعیف، متوسط) که باشد برطرف می نماید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ