Take a fresh look at your lifestyle.

معرفی بهترین روش ها و انواع بازاریابی دیجیتال

0

 

بازاریابی دیجیتـال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) نوعی رویکرد بازاریابی است که در مرحله اول می بایست به اینترنت متصل شود تا از طریق کانال ها و سیستم عامل های مختلف رسانه های دیجیتال با مخاطبان هدف ارتباط برقرار کند.

در این مقاله به معرفی بهترین روش ها برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال خواهم پرداخت.

چند روش عالی برای بازاریابی دیجیتال
در این قسمت، بهترین روش ها برای موفقیت در بازاریابی دیجیتالی یا همان دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۰ را بررسی می کنیم:

از بازاریابی Omnichannel استفاده کنید.
این روش،پیچیده‌ترین روش بازاریابی است. در این شیوه، کسب‌وکارها سعی می‌کنند با یک هویت ثابت و یکپارچه در تمام کانال‌های بازاریابی (وب‌سایت، اپلیکیشن موبایل، خرید حضوری، بیلبورد، کیوسک و …) حضور داشته باشند و پیام خود را به صورت یکسان و یکپارچه به مخاطبان منتقل کنند؛ به طوری که برند آنها به راحتی توسط مردم شناخته شود.

تمرکز بازاریابی omnichannel فقط بر روی معاملات انجام شده توسط مشتریان نیست؛ بلکه با گردآوری داده‌های رفتاری کاربران در کانال‌های مختلف و تحلیل همزمان آنها، نیازهای مشتریان، تعاملات آنها با هر یک از کانال‌ها و محصولات و برند را هم بررسی می‌کنند. به همین دلیل، انتقال پیام‌ها و پیشنهادها به صورت یکسان و یکپارچه در تمامی کانال‌ها، اعم از وب‌سایت، کمپین‌های ایمیلی، شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجا که برای فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و هوشمندسازی و مدیریت ارتباط با مشتریان هزینه زیادی صرف می شود، این نوع بازاریابی نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتری است.

از هوش مصنوعی(AI) استفاده کنید.
هنگامی که از دستگاه‌های کامپیوتری مدرن، به طور انحصاری برای تقلید از آن چه که عقل انسان می گوید استفاده می شود، AI معنی می شود. در بازاریابی دیجیتالی از هوش مصنوعی برای تهیه و گرفتن دستورالعمل و الگو از رفتار کاربران و اصلاح خودکار داده ها استفاده می شود.

به عبارت دیگر،هوش مصنوعی داده‌هایی را در اختیارمان قرار می‌دهند که با تجزیه و تحلیل ودرک آنها، می‌توان استراتژی مناسبی برای بازاریابی آنلاین خود انتخاب و تعریف کنیم. با پیشرفت این موضوع، استراتژی‌های بازاریابی آنلاین برای مشتریان با ارزش شرکت‌ها بهبود خواهد یافت.

مزیت های استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی آنلاین عبارتند از:

تجربه کاربری بهتر: هوش مصنوعی می‌تواند داده‌های مفیدی از رفتار گذشته کاربران جمع‌آوری کند و با این کار یک نام تجاری مخصوص به آنان بسازد.

تکنولوژی جستجوی صوتی امروزه یک فرصت عالی به کمک AI در بازاریابی اینترنتی است که می‌تواند نتایج سریعتری را دریافت کند. شرکت‌ها هم اکنون می‌توانند سایت خود را به همراه همکاران مجازی مانند الکسا، Google Home و SIRI طراحی کنند. اگر این کار را به درستی انجام دهید، می توانید نام تجاری خود را به عنوان اولین نتیجه در جستجوی صوتی در مرورگرها برجسته کنید.

پیش بینی رفتار مشتری: هوش مصنوعی می‌تواند از رفتار کاربران جدید هم باخبر شود و آن را پیش‌بینی کند.این اطلاعات را می توان از پروفایل های شخصی کاربران تحت اختیارتان بدست آورد.

به این ترتیب از نقاط قوت خود مطلع و بر روی استراتژی بازاریابی آنلاین خود مسلط تر می شوید.در نهایت این موضوع به پیش‌بینی فروش و نرخ بازگشت سرمایه تبلیغات اینترنتی شما کمک می‌کند.

پشتیبانی انلاین مشتریان: با استفاده از chatbots های هوش مصنوعی که یک ابزار خودکار هستند می‌توانید مکالمات شنیداری یا نوشتاری خود را هدایت کنید. چت بات‌ها می‌توانند از اصطلاحات استفاده کنند و گاهی شبیه یک انسان رفتار کنند. به سوالات پاسخ می‌دهند، سفارشات را پیگیری می‌کنند و برای حل برخی از مسائل ساده به شما کمک می‌کنند. این ربات‌ها می‌توانند در طول شبانه روز فعال باشند و سریعتر به نیازمشتریان پاسخ دهند.

ایمیل مارکتینگ را فراموش نکنید
ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از شاخه های قدرتمند بازاریابی دیجیتال است.اگر پایگاه اشتراک گیری قابل توجهی دارید،می توانید با صرف هزینه اندک و ارسال یک پیام با مشتریان تان ارتباط برقرار کنید.

همچنین از طریق ایمیل مارکتینگ می توانید برای تبلیغ محتوای جدید،ارائه تخفیفات و پیشنهادات منحصربه فرد، درخواست بازخورد از طریق نظرسنجی ها، برگزاری کمپین های بازاریابی قطره ای، استفاده از کاربران یا مشتریان جدید استفاده کنید.

برای اینکه در سال ۲۰۲۰،ابتکارات موفقیت آمیزی در زمینه ایمیل مارکتینگ داشته باشید، از محتوای تولید شده توسط کاربر برای ایجاد تعامل،حفظ ایمیل های خود برای تلفن همراه و ایجاد یک انجمن ایمیل منحصربفرد استفاده کنید .این می تواند برای شما مانند یک جامعه هدفمند عمل کند.

روی بازاریابی ویدئویی تمرکز کنید
تقریبا ۸۰% کسب و کارها از ویدئو به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند.مردم تماشای ویدئو را ترجیح می دهند زیرا درک آنها راحتتر است.علاوه بر این، ویدئو ها یک رسانه تاثیرگذار برای داستان گویی هستند.پس همین الان ساخت تیزر تبلیغاتی را شروع کنید و تاثیر آن را ببینید .

شما می توانید ابتکارات بازاریابی خود را با ویدئو نشان دهید و به این ترتیب تعامل خود با مشتریانتان را تقویت کنید.برای این منظور می توانید فیلم ها را در قالب های متنوع تولید کنید.خوشبختانه بیشتر پلتفرم های سوشال مدیا به شما امکان ساخت محتوای ویدئویی کوتاه را می دهد.بنابراین یک محتوای ویدئویی کوتاه اما استاندارد تولید و نمایش دهید.سپس عوامل افزایش یا کاهش جذابیت آن را بررسی کنید.

محتوای منسجم تولید کنید
جدا از اجرای مداوم کمپین های تبلیغاتی آنلاین و فعالیت های دیگر، تولید محتوای منسجم نیز می تواند به شما کمک کند تا برند خود را بهتر معرفی کنید.منظور از تولید محتوای منسجم، ایجاد تنوع در بازاریابی محتـوا است.برای این منظور تا جاییکه می توانید محتوا را در قالب های مختلف (متن،پادکست،اینفوگراف،ویدئو و..) تولید کنید.

هر قطعه محتوایی که تولید می کنید باید محتواهای دیگر را پشتیبانی کند.در اینصورت است که هدف گذری مجدد به تصویر کشیده می شود.

با پشتیبانی از تکنیک توزیع هوشمند می توانید استراتژی محتوا را بهینه سازی کنید.اگر یک پست وبلاگ ۲۰۰۰ کلمه ای دارید، ان را به اینفوگراف ، پادکست یا ویدئو تبدیل کنید.بدین ترتیب به حضورخود در پلتفرم های مختلف تنوع می بخشید و محتوایی برای کاربر تولید می کنید که بیشتر با ان احساس راحتی می کند.

بازاریابی دیجیتال یک رشته بسیار گسترده است.بنابراین شما باید بخش های بازاریابی دیجیتالی را کم کم به استراتژی خود اضافه کنید.اگر بودجه تان محدود است، می توانید از تولید محتوای ارگانیک و سئو شروع کنید.

یا اگر به دنبال نتایج سریع هستید و تمایل دارید مبلغ زیادی هزینه کنید، تبلیغات دیجیتالی می تواند اصلی ترین شاخه شما باشد. اگر قبلا بازاریابی دیجیتالی را پیاده سازی کرده اید، بر روی شناسایی و درک روش های بهبود وضعیت فعلی تان تمرکز کنید.همه این موارد ، به میزان منابع و بودجه شما بستگی دارد.

منبع

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ