Take a fresh look at your lifestyle.

اهمیت رعایت اصول طراحی لوگو در اعتبار بخشیدن به برندها

0

طراحی تخصصی لوگو
اگر قرار است شغل تازه ای را شروع کنید یا به کسب و کار قدیمی خودتان رونق ببخشید بهتر است بصورت اصولی برندسازی را انجام بدهید. انتخاب یک نام مناسب شاید اولین مرحله باشد…

بعد از انتخاب نام شما نیاز به یک آرم یا لوگو دارید که مهمترین بخش هـویت برنـد شما است و تمام مشتریان قرار است شما را با آن نماد بشناسند. برند های بزرگ دنیا بیشترین وقت و حساسیت و هزینه را صرف طراحی و خلق لوگوی خودشان میکنند تا بخوبی آنها را از دیگر رقبا متمایز کند و در ذهن مشتریان نیز ثبت شود.

اما طراحی لوگو بر خلاف چیزی که بنظر میرسد آنچنان هم ساده نیست. رساندن بیشترین میزان مفهوم با استفاده از کمترین میزان خطوط و اشکال… یه نماد ساده که در همه جا بخوبی قابل تشخیص باشد، اصولی ترسیم شده باشد و قابل ثبت و اوریجینال باشد. انتخاب درست رنگ ها، ایده پردازی مناسب و خلاقانه و دوری از کلیشه ها نکاتی است که طراح حرفه ای و مجرب هنگام ترسیم لوگو رعایت میکند.

با کپی کردن و سرقت لوگوی دیگران کسب و کارتان بی ارزش میشود!
یکی از بدترین اشتباهاتی که معمولن صاحبان مشاغل در ایران انجام میدهند این است که با جستجو در اینترنت عکس یک لوگوی آماده را برداشته و از آن برای برند خود استفاده میکنند. حتی دیده میشود برخی از بزرگترین برندهای معتبر ایرانی نیز به این موضوع اهمیت نداده و حتی توسط کاربران تمسخر نیز شده اند.

دقت کنید، تصاویری که از اینترنت پیدا میکنید متعلق به شما نیستند… اگر از یک لوگوی ثبت شده (حتی با تغئیر) برای برند خودتان استفاده کنید ممکن است تحت پیگرد قانونی توسط مالک آن برند قرار بگیرید و از شما شکایت شود. این مساله را بارها شاهد بوده ایم. حتی اگر این اتفاق نیافتد یا فایلی که پیدا کرده اید رایگان باشد ممکن است بجز شما چندین نفر دیگر از آن تصویر استفاده کرده باشند. تصور کنید یک مشتری با دیدن لوگوی شما بلافاصله بگوید: اوه! این که نماد لینوکس اوبونتو است! و در این لحظه تمام ابهت و ارزش کار و خدمات شما هیچ میشود.

به شما قول میدهیم هیچ چیزی بدتر از یک لوگوی کپی شده در ذوق مشتریان نمیزند. یک لوگوی خوب بمعنای است که صاحب برند در کار خود جدی است و شما با یک مجموعه باکیفیت روبرو هستید.

چطور طراح مناسب جهت انجام کار طراحی لوگو پیدا کنیم؟
تحقیق، کسب اطلاعات درباره اصول طراحی لوگو، مشاهده نمونه کارها…

ابتدا خود شما باید یاد بگیرید که لوگوی اصولی یعنی چه؟ چرا لوگو باید ساده باشد؟ ترسیم هندسی چگونه است؟ خلاقیت و انتقال مفهوم یعنی چه؟ برای شروع بهتر است بدانید اصلن چند نوع لوگو وجود دارد و تفاوت آنها چیست؟ لوگوی نوشتاری… نماد… ترکیبی… حرفنماد… کلاسیک…
آشنایی با انواع لوگو

بعد از اینکه اطلاعات کافی بدست آوردید سری به سایت های معتبر در زمینه طراحی لوگو بزنید. میتوانید از این وب سایت دیدن کنید و نمونه کارهای طراحی لوگو را ببینید.

برخی از سایت ها فقط اشکال آماده را که در اینترنت هم فراوان است به شما تحویل میدهند و برخی طراحان با شلوغ کاری بی مورد و پیچ و تاب های بی هدف و افکت ها و ماک آپ های فریبنده قصد جلب توجه شما را دارند. پس قبل از ثبت سفارش حتمن خوب تحقیق کنید.

هزینه طراحی لوگوهزینه طراحی لوگو چقدر است؟
هزینه کار طراحی لوگو بستگی به شخص طراح و میزان تخصص و تجربه او دارد و وقتی که صرف میکند. معمولن در اکثر مراکز طراحی چند نرخ پیشنهادی را به شما ارائه میکنند و بسته به میزان بودجه شما کار انجام خواهد شد. هرچقدر بودجه بیشتر باشد زمان بیشتری صرف انجام کار میشود و تغییرات و ویرایشات بیشتری برای شما انجام میشود و دست طراح بازتر است.

شما میتوانید میز و صندلی، دکوراسیون و قالب سایت شرکت یا فروشگاه خودتان را هر چند وقت تغئیر دهید اما تغییر لوگو براحتی ممکن نیست. فکر کنید نماد خود را در تمام تبلیغات چاپی و وب سایت و اپلیکیشن و بر روی تابلوی شرکت خود استفاده کرده اید و سالها مشتریان شما را با آن میشناسند. حالا اگر به این نتیجه برسید که لوگو خوب نیست و آن را عوض کنید هم اعتبار قبلی خودتان را از دست میدهید و هم ضرر مالی زیادی خواهید کرد. بنابراین بهتر است در ابتدا روی کار طراحی لوگو حساس باشید و برای آن وقت و هزینه صرف کنید.

شرکت سونی بعد از مدت ها قصد بروز کردن لوگوی خودش را داشت و فراخوانی جهت تغییر لوگو برگزار کرد. در انتها به طراحان برگزیده جایزه داد ولی تصمیم گرفت لوگوی خودش را عوض نکند! بسیار از برندهای بزرگ لوگوهایی را دارند که در روز اول طراحی شده و یا اگر قرار است آن را تغییر دهند فقط در راستای ساده تر کردن لوگو میباشد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ