Take a fresh look at your lifestyle.

اگر این 4 مورد را نمیدانید، اقدام به بازاریابی خدمات و محصولات خود نکنید!

0

چه زمانی نباید به بازاریابی و تبلیغات بپردازیم؟

اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید باید بازاریابی و شناسایی محصول و خدمات را به درستی انجام دهید. بازاریابی محصول و خدمات با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و گوشی هوشمند به روش های مختلفی انجام می شود که بازاریاب برای رسیدن به هدف خود باید تمام اصول را فرا گیرد.

در صورتی که درک درستی از بازار کار، شناخت مخاطب، برنامه ریزی مناسب و … را در دنیای تبلیغات نداشته باشید بهتر است به بازاریابی محصول و خدمات اقدام نکنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با بازاریابی آشنا کنیم و سپس مواردی که قبل از دانستن آنها نباید امر بازاریابی را انجام دهید را معرفی خواهیم کرد بنابراین تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بازاریابی محصول و خدمات چیست؟

هر محصولی که تولید و به بازار عرضه می شود برای شناسایی بهتر به مشتریان و یافتن بازار هدف به یک سری عملیات هدفمند و موثر نیاز خواهد داشت که تحت عنوان بازاریابی محصول شناخته می شوند. در واقع واژه بازاریابی عبارت است از مجموعه استراتژی هایی که جهت برقراری ارتباط با مشتری انجام خواهد شد تا با بیان ویژگی ها و خصوصیات محصول سبب جلب نظر مشتری شود و در نتیجه به فروش محصول، کالا و خدمات منجر شود. شاید از نگاه عموم انجام عملیات بازاریابی همواره موثر خواهد بود ولی در مواقعی نباید آن را انجام داد که در ادامه به برخی شرایط اشاره خواهیم کرد.

چه زمانی نباید بازاریابی محصول و خدمات را انجام دهیم؟!

چه زمانی نباید بازاریابی محصول و خدمات را انجام دهیم؟!

لازمه موفقیت در هر کسب و کاری انجام درست و اصولی امر بازاریابی محصول می باشد که با توجه به فراگیر شدن استفاده از اینترنت و گوشی هوشمند، روش های بسیاری برای انجام تبلیغات به منظور فروش محصول و خدمات به وجود آمده است. حال برای انجام این امر ابتدا باید درک درستی از رفتار دیگران داشته باشید. سوالی که پیش می آید این است که چرا نباید در مواقعی بازاریابی را انجام داد؟! پاسخ به این سوال به ریشه انسان شناسی خود شما و دیگران و اصول مارکتینگ بر می گردد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

عدم شناخت از محصول

تا زمانی که درک درست از محصول و خدمات خود نداشته باشید، شروع عملیات بازاریابی امری بی فایده خواهد بود. شما باید ابتدا از جایگاه محصول خود در بازار اطلاعات کسب کنید و سپس به شناساندن بیشتر خصوصیات و ویژگی ها آن به دیگران اقدام نمایید. بنابراین تا زمانی که از محصول و خدمات خود به خوبی شناخت پیدا نکردید به بازاریابی اقدام نکنید!

عدم انتخاب استراتژی مناسب

یکی دیگر از زمان هایی که نباید دست به تبلیغات محصول و خدمات بزنید به عدم انتخاب استراتژی بازاریابی مناسب جهت شناسایی کالا بر خواهد گشت.

 

همچنین بخوانید: 13 استراتژی بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش در سایت های فروشگاهی

 

بعد از شناخت محصول به تعیین استراتژی مناسب برای انجام عملیات بازاریابی محصول اقدام کنید. در غیر اینصورت بهتر است بازاریابی نکنید زیرا تبلیغات بی هدفی محسوب می شود که نتیجه مثبتی نخواهد داشت. شما باید برای انجام تبلیغات مفید و موثر از روش بازاریابی مناسب استفاده کنید تا شناسایی محصول به بهترین شکل ممکن انجام شود.

عدم شناسایی بازار هدف و رفتار مشتریان

یکی دیگر از زمان هایی که نباید بازاریابی کنید به عدم شناخت رفتار مخاطبان و مشتریان بر می گردد زیرا اگر مشتری احساس کند که چیزی به او فروخته می شود نتیجه معکوس خواهد داشت. شما نباید طوری تبلیغات را انجام دهید که مخاطب را وادار به خرید کنید. در چنین مواقعی مشتری احساس نفرت پیدا خواهد کرد بنابراین نباید بدون شناخت رفتار مخاطب به تبلیغات اقدام کنید.

 

همچنین بخوانید: سوالاتی که برای تعیین بازار هدف برندتان باید از خود بپرسید

این نکته را درنظر داشته باشید که بر خلاف ذات افراد عمل نکنید در عوض طوری رفتار کنید که مخاطب به سمت محصول و خدمات شما جلب شود که این امر زمانی محقق خواهد شد که درک مناسبی از رفتار مشتریان داشته باشید و در غیر اینصورت همان بازاریابی نکنید گزینه بهتری خواهد بود.

تولید محتوا در بازاریابی اینترنتیعدم تولید محتوای مناسب در ارتباط با محصول و خدمات

امروزه توجه مبحث تولید محتوا در رسیدن به موفقیت بسیار حائز اهمیت می باشد. شما با استفاده از تولید محتوا هدفمند می توانید بازار هدف خود را پیدا کنید و در نتیجه مشتریان زیادی را جذب نمایید. بنابراین تا زمانی که تولید محتوای مناسبی برای معرفی محصول و خدمات تهیه نکردید بهتر است به امر بازاریابی اقدام نکنید!

 

همچنین بخوانید: بازاریابی محتوا از سیر تا پیاز

مهمترین امر در شناسایی کالا و خدمات به نحوه معرفی خصوصیات و ویژگی های محصولات بر می گردد بنابراین با تولید محتوای مناسب می توانید نوعی تبلیغات موثر را انجام دهید اما در غیر اینصورت اقدامات شما فایده ای نخواهد داشت.

جمع بندی و سخن پایانی

همانطور که گفته شد، بازاریابی محصول از لازمه های رسیدن به موفقیت در هر کسب و کاری محسوب می شود. امروزه با رونق استفاده از اینترنتی و گوشی هوشمند، روش های بسیاری برای انجام تبلیغات و جذب مشتری به وجود آمده است که بازاریاب با توجه به نوع محصول و خدمات باید از روش مناسب استفاده کند. برخی از کارشناسان معتقدند که بازاریاب در مواقعی باید از بازاریابی دست بکشد! و دلیل این امر به عدم شناخت کافی و درست از محصول، عدم انتخاب برنامه مناسب، عدم شناخت مخاطبان و … بر می گردد. بنابراین تا زمانی که درک درستی از جوانب امر نداشته باشید نباید به امر بازاریابی محصول اقدام کنید.

منبع: اینتن

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ