Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه می توانیم از طریق انواع استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام به کسب درآمد بالا بپردازیم؟

انواع استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا امروزه یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی می باشد. بسیاری از تبلیغات آنلاین رایج امروز مانند تبلیغات بنری یا بسیاری از پست های اینستاگرام، هیچ اثری از محتوا در آنها مشاهده نمی شود و همان بیلبوردها و تراکت های فیزیکی هستند که اکنون به فضای وب منتقل شده اند.

همانطور که می دانید شبکه های اجتماعی متعددی با کاربردها و مخاطبان متفاوتی در دنیا مانند فیسبوک، توییتر، گوگل پلاس، لینکدین، اینستاگرام و … وجود دارند.

اما در کشور عزیزمان ایران، تنها شبکه اجتماعی که کاربران پرتعدادی دارد، دسترسی به آن آسان است و مورداستفاده همگان است؛ اینستاگرام است.

در این مقاله درباره اینستاگرام صحبت می کنیم و بررسی می کنیم که به چه شکل می توانیم با استفاده از استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام درآمدی عالی کسب کنیم.

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

در اینستاگرام به شکل های مختلفی می توان محتوا را ارائه داد . محتوای اینستاگرام می تواند عکس ، ویدیو ، صوت و یا متن باشد.

سعی کنید به صورت متعادلی از همه این فرمت ها جهت ارائه محتوای خود استفاده کنید. تنها به یک فرمت بسنده نکنید. مخاطب امروز تنوع طلب شده است و دوست دارد محتوای متنوع تری را دریافت کند.

 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بوسیله عکس

تصاویر و عکس ها کلیدی ترین عنصر اینستاگرام هستند، پس باید به خوبی از آ نها استفاده کرد. به طور رایج ما از دو نوع تصویر در اینستاگرام استفاده می کنیم:

۱- تصاویر مفهومی مانند عکس محصولات و خدمات

۲- تصاویر تولیدی مانند عکس نوشته ها و آثار گرافیکی

سعی کنید از هر دو مورد به شکل متعادلی استفاده کنید. اگر در ارائه محتوای خود از عکس نوشته استفاده می کنید، از یک قالب یکسان به هیچ وجه استفاده نکنید. این کار باعث میشود که مخاطب بعد از مدتی توجه خود را نسبت به آن تصویر از دست بدهد و درنتیجه محتوای شما خوانده نمی شود.

تلاش کنید با عکس های متنوع صفحه خود را از یکدست بودن بیرون آورید. این نکته را حتی در رنگ بندی تصاویر نیز رعایت کنید و سعی کنید که پست های با فرمت یا ظاهر یکسان را در کنار یکدیگر قرار ندهید.

 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بوسیله ویدیو

یکی دیگر از فرمتهای قابل استفاده در اینستاگرام که طرفداران زیادی هم دارد، ویدیو است. تا حد امکان از به اشتراک گذاشتن ویدیوهای دیگران بپرهیزید. تلاش کنید محتوای اختصاصی تولید کنید. همچنین از تصاویر بسیار باکیفیت استفاده کنید تا حس خوبی به مخاطب بدهد. همچنین اینستاگرام دارای سیستم پردازش تصویر قدرتمندی است و به تصاویر باکیفیت امتیاز بیشتری می دهد، درنتیجه بازدید بیشتری را برایتان فراهم می کند.

 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بوسیله صوت

سعی کنید برخی از پست های خود را به صورت صوتی ارائه دهید. تولید محتوای صوتی بسیار آسانتر از ویدیو است و تجربه نشان داده که مخاطبان نیز محتوای صوتی را دوست دارند.

البته اینستاگرام اجازه استفاده مستقیم از صوت را به ما نمی دهد؛ اما می توانیم این نقطه ضعف را تبدیل به یک نقطه قوت کنیم.

برای قرار دادن صوت ابتدا باید صوت را جداگانه ضبط کرد و سپس آن را از طریق نرم افزارهای زیادی که برای این کار وجود دارد (فقط کافی است در گوگل جست وجو کنیم قرار دادن صوت روی عکس ) بر روی یک تصویر قرار دهیم و از آن خروجی ویدیویی بگیریم.

در اینجا می توانیم به خوبی از تصویری که زیر صوت قرار می گیرد به نفع خود استفاده کنیم و پیام موردنظر خود یا هرچه را که مدنظر داریم به عنوان تصویر زمینه صوت قرار دهیم.

 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بوسیله متن

متن را می توانید به آسانی در پایین تمامی فرمتهای موردنظر قرار دهید. سعی کنید حتی اگر از سایر فرمت ها مانند عکس و ویدیو استفاده می کنید، حتماً در کپشن  آن متنی هرچند کوتاه نیز قرار دهید.

مخاطبان قبل از اینکه بخواهند به صورت کامل به پست شما توجه کنند، ابتدا با یک نگاه کلی به کپشن آن، قضاوت می کنند که پست شما برایشان مفید است یا خیر؛ سپس به سراغ محتوای اصلی می روند.

دقت کنید که در کپشن های خود متن هایی بنویسید که مخاطب را ترغیب به دیدن آن پست کند و از تکرار محتوای خودِ پست در کپشن خودداری کنید.

 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام بوسیله متن به صورت مستقل

گاهی پیش می آید که می خواهیم پیام اصلی (مثلاً یک پیام بلند) را به شکل متن ارائه دهیم، در این صورت میتوان قاعده فوق را برعکس کرد و از تصویر به عنوان عامل ترغیب خواندن متن استفاده کرد.

سعی کنید از متن های بلند در اینستاگرام استفاده نکنید. مخاطب زمانی که در حال استفاده از اینستاگرام است، در حالت توجه کامل نیست و رفتارش به شکلی است که علاقه ای به خواندن متن های بلند ندارد. او نمی خواهد زمان زیادی را صرف یک پست کند و می خواهد سریع تر به اسکرول خود ادامه دهد.

متن های طولانی خود را باید در و بسایت (یا وبلاگ) خود قرار دهید چراکه رفتار مخاطب در آن محیط کاملاً متفاوت است.

 استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام

انواع محتوای تولیدی در اینستاگرام

بزرگترین عامل شکست پروژه های اینستاگرام مارکتینگ غیرحرفه ای، فضای تبلیغاتی و آزاردهنده آنها است. اگر می خواهید در فضای اینستاگرام موفق به کسب درآمد شوید، باید کمی حوصله به خرج دهید.

 

استراتژی فروش در اینستاگرام

اگر بخواهیم به شکل خلاصه استراتژی کلی را که باعث فروش در اینستاگرام می شود، مرور کنیم؛ داستان به این شکل است که ما ابتدا با ارائه یک سری محتواهای آموزشی و مؤثر به افراد کمک می کنیم تا بتوانند یک سری از نیازهای اولیه خود را برطرف کنند.

در گام دوم ما شرایطی را فراهم می کنیم که مخاطب به ما اعتماد کند.

در گام سوم، حال که اطمینان مخاطب را نسبت به خود جلب کرده ایم، مخاطب را دعوت به یک اقدام مشخص می کنیم که این اقدام درآمد موردنظر ما را ایجاد می کند.

 

چیدمان ساختار محتوا در اینستاگرام

به طورکلی شما باید در اینستاگرام سه نوع محتوا قرار دهید:

محتوای کمک

محتوای اعتماد ساز

محتوای دعوت به اقدام

 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام از طریق محتوای کمک

۸۰ درصد ساختار محتوایی شما باید از نوع کمک باشد. مهم نیست در چه زمینه ای فعالیت می کنید، مهم این است که کسب وکار شما برای مخاطب یک منفعت به همراه دارد.

بهترین و اثربخش ترین محتوای کمک، محتوای آموزشی است. در هر زمینه ای که فعال هستید، می توانید با محتوای آموزشی به سؤالات بسیاری از مخاطبان خود پاسخ دهید و بسیاری از نیازهای اولیه آنها را تا جایی که امکان پذیر است، برطرف کنید.

 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام از طریق محتوای اعتماد ساز

اینکه صرفاً ما به دیگران کمک می کنیم، موجب فروش برای ما نمی شود. مخاطب برای اینکه قانع شود و از خدمات ما استفاده کند باید به ما اعتماد نیز بکند.

اینکه ما به کسی کمک می کنیم دلیل نمی شود که افراد نیز بخواهند به آسانی به ما کمک کنند و درواقع از ما خرید کنند.

پس در اینجا باید محتوایی را تولید کرد که به فرآیند اعتمادسازی مخاطب کمک کند. این نوع محتوا باید سهم ۱۵ درصدی از ساختار محتوایی صفحه شما داشته باشد.

سعی کنید تصاویری از محل فیزیکی، تیم کاری و فعالیت های خود هرچند وقت یک بار قرار دهید. گزارش رویدادهایی که در آن شرکت می کنید نیز می تواند به شدت به این فرآیند کمک کند.

هرازگاهی با یکی از همکارانتان گفت وگویی تصویری داشته باشید تا مخاطبان بیشتر با مجموعه شما آشنا شوند و همچنین هویت بیشتری از خود در ذهن مخاطب قرار دهید.

از مخاطبان درباره محصولات و خدمات خود بازخورد بگیرید، سپس آنها را -شامل انتقادات، پیشنهاد ها، توصیه ها و …- مستقیماً در صفحه خود برای سایر مخاطبان منتشر کنید.

 

استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام از طریق محتوای دعوت به اقدام

این محتوا سهم ۵ درصدی از چیدمان محتوای شما دارد؛ اما هدف از قرار دادن سایر محتواها ازجمله کمک و اعتماد ساز، افزایش اثربخشی محتوای دعوت به اقدام است.

زمانی که ما از اینستاگرام مارکتینگ صحبت می کنیم، در نظر داریم که درنهایت بتوانیم با استفاده از اینستاگرام کسب درآمد کنیم.

محتوای دعوت به اقدام، همان محتوایی است که باعث کسب درآمد شما می شود. در این محتوا بستگی به هدف، نوع محصولات و خدمات، مدل کسب وکار و … مخاطبان را دعوت به اقدامی که مدنظر ما است، می کنیم.

می توانید در این نوع محتوا تخفیف های ویژه ای اعلام کنید، مخاطبان را جهت دانلود یک فایل pdf به سایت تان هدایت کنید، از آنها بخواهید یک عدد را به سامانه پیامک شما ارسال کنند، می توانید مستقیماً آن ها را به خرید محصولتان دعوت کنید و …

در استفاده از این محتوا باید هوشمند بود. اگر از آن زیاد استفاده کنیم، مخاطب حس می کند در مقابل ارسال اسپم و یک صفحه تبلیغاتی قرار گرفته است و به احتما ل زیاد دیگر شما را به صورت جدی دنبال نمی کند.

اشتباه دیگری نیز که ممکن است در دام آن بیفتید، این است که اصلاً از محتوای دعوت به اقدام استفاده نکنید.

 

استراتژی مرگ در اینستاگرام

برخی از دوستان در ابتدای فعالیت صفحه خود، اصلاً از محتوای دعوت به اقدام برای کسب درآمد و فروش خود استفاده نمی کنند. آنها می خواهند که ابتدا مخاطب زیادی را جذب کنند سپس اقدام به فعالیت های تجاری کنند.

شاید این استراتژی برای جذب مخاطب در کوتاه مدت جواب دهد؛ اما به محض اینکه فعالیت تجاری خود را شروع کنید، با سرعتی بیشتر از سرعت جذب، بسیاری از مخاطبان خود را از دست خواهید داد.

علت این اتفاق این است که در ابتدا صفحه شما به عنوان یک صفحه صرفاً آموزشی یا سرگرمی مطرح می شود؛ در این حالت توقعات مخاطب شکل می گیرد و به این مدل عادت می کند. به محض اینکه محتوایی خارج از این ساختار قرار دهید، اعتراض کرده و درنهایت صفحه شما را ترک خواهد کرد.

بهتر است از همان ابتدا کاملاً صادقانه هدف از فعالیت خود را اعلام کنید. مطمئن باشید اگر محتوای خوبی به مخاطب خود ارائه دهید، از پیشنهاد های فروش شما نیز استقبال خواهد کرد.

منبع: بازار وب

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.