Take a fresh look at your lifestyle.

تجدید نفس در ناوگان هوایی

تجدید نفس در ناوگان هوایی

هواپیماهای مسافرتی یکی از وسایلی بوده است که تغییرات بسیار شگرفی را در حوزه های مختلف انسانی ایجاد کرده است، سالانه گردشگران و مسافران بسیار زیادی با استفاده از وسایل نقلیه جابه جا می شوند در این میان هواپیماهای امروزی با داشتن ایمنی و سرعت مناسب روز به روز بیشتر از پیش مورد استقبال قرار می گیرد.

تا به حال اسم هواپیمای ATR  را شنیده اید و قطعا می دانید که شرکت هایی مثل ایران ایر در سال ۲۰۱۶ باید این شرکت هواپیماسازی قرار بسته اند تا در سال های پیش رو تعداد فروندهای سفارش داده شده را از شرکت دریافت کنند و ناوگان هوایی خود را بازسازی نمایند.

تا به حال چندین فروند از این هواپیما به کشور ایران تحویل داده شده است و هم اکنون در ناوگان های هوایی ایران در حال پرواز هستند اما اینکه این هواپیما چه ویژگی هایی دارند و به چه منظوری از آنها استفاده می شود مطلبی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. در ادامه با این بخش از دانستنی ها افرا نیوز همراه باشید.

بلیط هواپیما

کاربرد اصلی این هواپیما برای حمل و نقل هایی است که فاصله های کمی داند و به زبان دیگر باید بگوییم که این هواپیماها کوتاه برد هستند و برای مسافرت های طولانی و مسافت ها زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرند. و در کنار این موضوع باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این هواپیماها مانند ایرباس و دیگر هواپیماهای مسافربری ظرفیت زیادی برای مسافران ندارد و تنها می تواند ۱۰۰ مسافر را جابه جا نماید. شما می توانید به راحتی بلیط هواپیما خود را رزرو کنید و با این هواپیما سفری به شهرهای مختلف ایران داشته باشید. برای سوار شدن این وسیله کافی است بلیط هواپیما مشهد را تهیه کنید.

این شرکت هواپیماسازی یک شرکت هواپیماسازی ایتالیایی می باشد که پایگاه اصلی این هواپیماها در کشور فرانسه در شهر بلنیک قرار گرفته است.

تاسیس این شرکت در سال ۱۹۸۱ هواپیماسازی توسط دو شرکت ایتالیایی و فرانسوی شکل گرفت و هواپیماهای ATR 42  و هواپیمای ATR 72 را می سازد. این شرکت در ۱۵۰۰ هواپیما به کشورهای دنیا فروخته است. دو کشور اصلی که مسئول ساخت این هواپیما هستند هردو تابعیت فرانسوی و ایتالیایی دارند و نام های آنها به ترتیب ایرباس و لئوناردو می باشد. محل ساخت این هواپیما در ایتالیا نپال می باشد و اگر بخواهیم در مورد وظیفه ی آن بگوییم می توانیم به این نکته اشاره کنیم که بدنه و قسمت دم این هواپیما در کشور ایتالیا ساخته می شود.

ساخت نهایی این هواپیما در کشور فرانسه انجام می گیرد و تمام قطعات و کنترل نهایی آن در کشور فرانسه انجام می گیرد یا به زبان دیگر اگر بخواهیم بگوییم می توانیم بگوییم که اسمبل نهایی این هواپیما در کشور فرانسه انجام میگیرد. نام شهری که در فرانسه هواپیما مورد کنترل نهایی قرار می گیرد تولوز نام دارد.

بلیط هواپیما

تاریخچه

این هواپیما سازی در سال ۱۹۸۰ کار خود را برای ساخت این هواپیما شروع کرد و تا به امروز چیزی در حدود ۱۵۰۰ هواپیما را به کشورهای مختلف دنیا فروخته است. در ادامه این مطلب قصد داریم که در مورد مراحل پیشرفت این کمپانی بیشتر صحبت می کنیم.

بلیط هواپیما

در دهه ی ۱۹۸۰ ای ن هواپیما در سال ۱۹۸۱ کارخود را با تمام قوا شروع کرد و سه سال بعد از این مطلب اولین هواپیماهای خود را برای پرواز آماده کرد. در ژانویه ۱۹۸۶ نوع دیگری از این نوع هواپیماها به پرواز در آمدند که نوع پیشرفته تری از مدل اولیه خود بود.

با نزدیک شدن به اواخر سال ۸۰ این کمپانی در سال ۱۹۸۸ روز به روز با پیشرفت های بیشتری در زمینه هواپیما سازی در این کمپانی رو به رو شدیم. به طوری که اولین شرکتی که برای خرید به این کمپانی هواپیماسازی روی آورد شرکت هواپیمایی ایرلاین تای ایرویز بود که یکی از پرقدرت ترین ایرلاین های دنیا می باشد.

در دهه ی نود میلادی این شرکت هواپیمایی پیشرفت های بسیار زیادی کرد به طوریکه چیزی در حدود ۳۰۰ هواپیما را در آخر سپتامبر ۱۹۹۲ به ایرلاین های فنلاندی فروخت و در ۵۰۰ فروند هواپیما را در سپتامبر ۱۹۹۷ به ایرلاین های آمریکایی تحویل داد. این شرکت هواپیمایی ۶۰۰ مین هواپیمای خود را به ایرلاین های هندی فروخت و به علت کیفیت بالایی که در ساخت هواپیماهای خود داشت توانست توانست گواهی ۲۰۰۸ سیستم مدیریت ایزو ۴۰۰۱ را دریافت نمود.

در سال ۲۰۱۰ این شرکت هواپیماسازی قرادادی را با شرکت رویال ایر امضا نمود و تعهد داد که با این شرکت برای فروش محصولات خود داشته باشد و تا آن سال فروش هواپیماهای خود را به ۱۵۰۰ فروند هواپیما رساند که یکی از بهترین اتفاقات برای این شرکت هواپیماسازی فرانسوی محسوب می شود. در آخر شما می توانید سری به وب سایت مستربلیط بزنید و به راحتی بلیط هواپیما تهران مشهد و یا بلیط اصفهان مشهد خود را رزرو کنید.

منبع: www.afranews.ir

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.