Take a fresh look at your lifestyle.

7 توصیه مهم برای پیدا کردن مشتریان بزرگ و عقد قرارداد با آنها

7 توصیه مهم برای پیدا کردن مشتریان بزرگ و عقد قرارداد با آنها

در حوزه فروش ، مشتریانی که بزرگترین خریدها را انجام می دهند و چندین برابر فروش معمولی ، فقط از طریق فروش به این مشتریان تأمین می شود به مشتریان بزرگ معروف هستند.

در حوزه فروش سازمانی ، مشتری بزرگ به شرکتی گفته می شود که بسیار بزرگتر از شرکت شماست. در حوزه مشتریهای غیر شرکتی یا همان مشتریان شخصی نیز ، مشتریهایی که گران ترین و بزرگترین محصول شما را خریداری می کنند یا به دفعات زیادی در طول سال از محصول شما خریداری می کنند ، مشتریان بزرگ نامیده می شوند.

مشتریان بزرگ در هر بازاری وجود دارند ، اما پیدا کردن آنها کار چندان راحتی نیست. از آنجایی که به راحتی نمی توان مشتریان بزرگ بازار را پیدا کرده و با آنها قرار داد بست پس بهتر است در مسیر یافتن این مشتریان بزرگ یا آماده کردن شرکت و خدمات برای روزی که یک مشتری بزرگ پیدا کنید از مشتریهایی که در این فرآیند پیدا می کنید چشم پوشی نکنید.

چرا که به ویژه در ابتدای کسب و کار و فعالیت فروش شما این مشتریان کوچک هستند که سود اولیه را نصیب شما می کنند. علاوه بر این ، اگر با بی توجهی این مشتریان را نیز از دست بدهید نمی توانید انگیزه کافی برای یافتن مشتریان بزرگ را حفظ کنید. بهترین روش این است که ارتباط خود با مشتریان کوچک را حفظ کنید و سعی کنید از ارتباط با آنها نیز به هدفهایی که در نظر دارید برسید ولی همیشه یک مشتری بزرگ نیز در دایره توجه خود داشته باشید.

برای اینکه تمرکز و توجه خود بر روی مشتریهای بزرگ را از دست ندهید و درعین حال به رویای دستیابی به مشتریان بزرگ نیز نزدیکتر شوید لازم است هر نوع خدمات یا محصولی که عرضه می کنید را به محلهایی که پیش بینی می کنید مشتریان بزرگ این محصولات در آن فضاها و موقعیتها حضور داشته باشند ببرید و با مشتریان اصلی و بزرگ مواجه شوید و محصول خود را به آنها معرفی کنید.

به بیان ساده تر سعی کنید به پاتوق اصلی مشتریان بزرگ و محلهایی که رفت و آمد زیادی دارند سر بزنید. بر اساس تجربه مشاوره بازاریابی ، مثلاً سعی کنید به محله های زندگی ، محل تفریح یا محلی که معمولاً محصولات مشابه محصول شما را می خرند سری بزنید و به معرفی خود و محصولتان بپردازید. می توانید بروشورها و کارتهای خود را نیز در این فضاها قرار دهید تا در صورت تمایل با شما تماس بگیرند. خلاصه از هیچ تلاشی برای به دست آوردن مشتریانی که می توانند تبدیل به یک مشتری اصلی ، بزرگ و سودآور برای شما باشند دریغ نکنید.

حتی اگر در تلاشهای اولیه تان به نتیجه ای نرسیدند باز هم نا امید نشوید و این تلاش را بیهوده ندانید. زیرا هر چند در این مسیر نتوانسته اید مشتری بزرگ را به دست آورید ولی تجربیات زیادی کسب کرده اید که هم می توانید در آینده از آنها استفاده کنید و به هدفتان که به دست آوردن مشتریان بزرگ است نزدیکتر شوید و هم اینکه می توانید حتی در این زمینه به شرکتها و افرادی که می خواهند برای کسب و کارشان یک مشتری بزرگ پیدا کنند خدمات مشاوره ای ارائه بدهید.

بازاریابی و عقد قرارداد با شرکت ها بزرگ

در واقع ، شناختن راه های نادرست به اندازه شناختن راه های درست حائز اهمیت است. بنابراین به طور کلی باید در مسیر به دست آوردن این مشتریان ، موارد زیر را رعایت کنید.

۱) دست از تلاش برندارید

۲) خسته و نا امید نشوید

۳) عجله نکنید. چرا که عجله کردن ممکن است تمامی نقشه های شما را خراب کند و با یک اقدام عجولانه نه تنها به هدف خود نزدیکتر نشوید بلکه روز به روز از آن دورتر هم شوید.

۴) آمادگی داشته باشید. یعنی از قبل ، مشتری مورد نظر خود را انتخاب کنید و مرحله به مرحله به آن نزدیکتر شوید. همچنین برنامه های مناسبی برای به دست آوردن آن تهیه و تدوین کنید.

۵) رقبا را دست کم نگیرید. مشتری بزرگی که شما روی آن تمرکز کرده اید مطمئن باشید که رقبای زیادی هم هستند که به دنبال این مشتریان هستند. پس رقبا را دست کم نگیرید و تلاش کنید آنقدر حرفه ای باشید که بتوانید بهتر از رقیبها عمل کنید.

۶) خودتان را برای یک پروسه فروش سخت تر از فروش به مشتریان عادی آماده کنید.

۷) پیگیری و خدمات پس از فروش را جدی بگیرید. مشتریهای بزرگ را با تلاش زیادی می توان به دست آورد اما همین کافی نیست و لازم است تلاش چندین برابری نیز برای حفظ آنها خرج کنید. پس بهتر است از همان ابتدا به فکر خدمات پس از فروش مناسب برای این مشتریان باشید ؛ چرا که خدمات پس از فروش از جمله روشهای مهم در حفظ مشتریان بزرگ است.

منبع: پارک بازاریابی ایران

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.