Take a fresh look at your lifestyle.

تاثیر تولید محتوای با کیفیت در استراتژی بازاریابی وب سایت

تاثیر تولید محتوای با کیفیت در استراتژی بازاریابی وب سایت

آن قدیم ها بازاریابی عمدتا با ردیف کردن کلمات کلیدی انجام می شد. هر کسی چند کلمه کلیدی برمی داشت و در هر جایی از وب سایتش که می توانست می چپاند، اما اگر همزمان با دنیای سئو (بهینه سازی موتور جست وجو (SEO) جلو آمده باشید، حتما اطلاع دارید که روش قبلی دیگر کارساز نیست.

حال دیگر آن روش قدیمی به مزاج گوگل خوش نمی آید. البته آن زمان هم گذشت که می شد کلمات کلیدی را طوری چید که مشکل ساز نشود و قسر در رفت. گوگل هم همانند مصرف کنندگان به دنبال محتوای باکیفیت است.

تا به حال وب سایتی به پست تان خورده است که توضیح درستی در خصوص خدماتی که ارائه می دهد نداده باشد؟ یا اصلا کسب و کارشان را معرفی نکرده باشد و هویت شان مشخص نباشد؟ به احتمال زیاد حس خوشایندی نسبت به این وضع نداشته اید و وب سایت را ترک کرده اید. ما مصرف کنندگان دوست داریم محتوایی که در یک وب سایت می خوانیم در عین جذابیت، نامربوط به آنچه مدنظر ماست نباشد. در ضمن خوش مان هم نمی آید که هدف بازارگرمی و کلمات کلیدی عجیب و غریب قرار بگیریم. بات های خزنده گوگل هم همین اخلاق را دارند. الگوریتم جدید گوگل در وب سایت شما می خزد و معین می کند محتوای شما مرتبط، خواندنی و محسورکننده هست یا خیر.

این مسئله اگرچه شاید کمی ترسناک به نظر برسد، اما بسیار حائز اهمیت است.

چرا محتوا مهم است؟

محتوا فقط مهم نیست، بلکه مهم ترین چیز است. چراکه در نهایت این محتوای شماست که فروش به ارمغان می آورد. یک محتوای خوب، مرتبط و مستدل، وب سایت شما را در میان انبوه رقبایی که همگی به دنبال کسب کانون توجه در صنعت شما هستند، برجسته می کند. هم مصرف کنندگان و هم موتورهای جست وجو هر دو دنبال محتوای باکیفیت می گردند. هر صفحه اضافی محتوای باکیفیت نقش یک صفحه فرود یا معبر جدید را برای مصرف کنندگان ایفا می کند که از طریق آن شما را پیدا کنند.

وقتی محتوای وب سایت خود را باکیفیت نگه دارید، به عنوان یک متخصص در صنعت خود شناخته خواهید شد. خلاصه اینکه مردم به افراد و شرکت هایی اعتماد می کنند که معتبر، قابل اطمینان و آگاه به امور باشند و گرد آنان جمع می شوند.

آخرین وب سایتی را که به آن سر زده اید به یاد بیاورید. چه مدت در آن وب سایت ماندید؟ مردم معمولا سرشان شلوغ است. یا کار دیگری دارند، یا شاید کلا آدم بی تابی هستند. اگر چیزی را که دنبالش هستند به آنها عرضه نکنید و محتوای لذت بخشی برای شان مهیا نکنید، به احتمال زیاد می گذارند و می روند که این به ضرر نرخ دفع و درآمد خالص شما تمام خواهد شد.

انتخاب های آینده آنها چه می شود؟ آیا به دوباره به وب سایت شما سر خواهند زد؟ برگشتن آنها عمدتا به خود فرد و علاقه اش به محصولات شما بستگی دارد. اما اگر برگردند، دوست ندارند دوباره با همان محتوای خسته کننده قبل روبه رو شوند. لذا اهمیت به روزرسانی محتوا اینجا مشخص می شود. مردم همیشه به دلیلی نیاز دارند که به خاطر آن برگردند، پس با به روزرسانی محتوای خود این دلیل را به آنها بدهید. اگر هرازچند گاهی که به وب سایت شما سر می زنند به روز باشد، خواهند دید که شما با جدیت به نیازها و خواسته های آنان توجه دارید. از دید مصرف کنندگان، به روز بودن نشانه خوبی است.

بازاریابی محتوایی

چرا باید محتوا را تازه نگه داشت؟

احتمالا الان دارید از خودتان می پرسید این قضیه تمامی ندارد؟ پس کی می شود یک نفس راحت کشید؟ اول که مجبور شدید راهکار کلمات کلیدی را کنار بگذارید و بنشینید محتوای خوبی تولید کنید که کلمات کلیدی را خودبه خود درونش داشته باشد. باز حالا می گویند باید آن محتوا را به روزرسانی هم بکنید؟ در نظر داشته باشید که دنیای سئو، بازاریابی و به طور کلی اینترنت همواره در حال تغییر است و شما هم باید همگام با آن پیش بروید.

گوگل مرتبا در حال خزیدن در وب سایت ها است تا ببیند کدام یک لیاقت بالا رفتن را دارد و کدام یک را باید تنزل دهد.

نکاتی برای بهبود محتوا

اگر تا به حال توجهی به محتوای وب سایت تان نداشته اید یا شاید کمی سرسری گرفته اید و حالا پی به اهمیت موضوع می برید، ناامید نشوید. ماهی را هروقت از آب بگیرید تازه است. در ادامه چند توصیه برای بهبود محتوا آمده است:

تحقیق پایه و اساس و نقطه شروع تولید محتواست. باید در مورد کلمات کلیدی که به کار خواهید برد به تحقیق بپردازید تا شالوده محتوای خود را بنا کنید. برای اینکه کلمات کلیدی در محتوا تلفیق شوند و طبیعی به نظر آیند، تنها راه همین است که محتوای خود را حول آنها بنا کنید. اگر بخواهید کلمات کلیدی را در انتهای کار داخل محتوا به زور جای دهید، کار به جایی نخواهید برد.

البته فقط کلمات کلیدی نیستند که نیازمند تحقیق هستند. بهترین راه جلو زدن از رقبا این است که اول ببینید آنها چه می کنند. اگر رقبای شما بالاتر هستند و خود را مطرح کرده اند، پس یعنی کارشان درست است. در مورد بزرگ ترین رقبای خود تحقیق کنید و محتوایی را که تولید می کنند زیر نظر بگیرید. البته دقیقا محتوای آنها را کپی نکنید، بلکه می توانید از آن به عنوان الگویی برای سرشتن محتوای خودتان بهره بگیرید. شاید حتی نقاط ضعفی در آنها ببینید و درسی بشود برای اینکه در تولید محتوای خودتان حواستان را به این نقاط جمع تر کنید.

برای خودتان نمی نویسید. حتما شما هم تابه حال وب سایت های زیادی را دیده اید که پر از اصطلاحات فنی هستند. لحن محتوا جوری است که انگار نویسنده برای خودش می نوشته است. البته در جایگاه صاحبان کسب وکار سخت می شود از این حالت جلوگیری کرد. اما چاره تولید محتوای با کیفیت، در نظر گرفتن مخاطبان است.

محتوا باید سرگرم کننده باشد، از جمله های کوتاه و خوانا استفاده کنید و بی ربط به وب سایت و محصولات تان نباشد، اما به هر قیمتی شده از به کار بردن اصطلاحات فنی خودداری کنید.

کمک بخواهید. ما هیچ وقت رغبت نداریم از بقیه کمک بگیریم، چرا که با این کار حس می کنیم به ناتوانی خود اعتراف کرده ایم. اما بهتر است بدانید افرادی هستند که تخصص شان تولید محتوای جذاب و گیرا برای وب سایت ها است. اگر احساس می کنید کارتان می لنگد، بد نیست با متخصصان امر صحبتی داشته باشد.

توصیه آخر: به همین ها قانع نباشید. محتوا رکن اصلی وب سایت شماست، پس تمرکز وب سایت تان را بر محتوا بگذارید و سپس به چیزهای دیگر مزینش کنید. محتوای شما مثل یک لباس گران قیمت شیک می ماند که برای یک مهمانی خریده اید. آیا بدون یک جفت کفش مناسب، آرایش مرتب و زیورآلات لباس خود را می پوشید؟ بعید است. باید همین کار را هم با محتوای وب سایت خود بکنید.

محتوای باکیفیت به آن اضافه و بعد با طراحی و جلوه های بصری دیگر مثل ویدئو آن را تزئین کنید.

منبع: فرصت امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.