Take a fresh look at your lifestyle.

روش هایی برای افزایش اثرگذاری تبلیغات

روش هایی برای افزایش اثرگذاری تبلیغات

هدف تمامی برندها و کمپین های تبلیغاتی این است که تبلیغات آنها تأثیر کافی داشته باشد، با این حال در بسیاری از موارد این موضوع اتفاق نیفتاده و به از دست رفتن زمان و پول هزینه شده منجر می شود.

بدون شک این موضوع برای هر شرکتی یک شکست بزرگ محسوب می شود و به همین دلیل و در ادامه به بررسی هشت راهکار افزایش تأثیر تبلیغات خواهیم پرداخت.

1- خلاق تر باشید

نتایج تحقیقات در زمینه تبلیغات بیانگر آن است که موارد خلاق بیشترین موفقیت را به همراه داشته اند. به همین دلیل لازم است تا این موضوع به عنوان مهم ترین فاکتور مدنظر شما باشد. با این حال توجه داشته باشید که خلاقیت شما باید کاملا با توجه به بودجه تعیین شده باشد تا جنبه اقتصادی به خود بگیرد و از تحمیل بار مالی بیش از حد جلوگیری شود. اگرچه موارد طنز معمولا بهتر در خاطر افراد می مانند با این حال تأکید بیش از حد بر این موضوع می تواند وجهه شرکت را خدشه دار کند. به همین دلیل لازم است علاوه بر توجه به اقدامات موفق سایر برندها، از تیمی با سابقه و شایسته بهره بگیرید.

2- به وعده های تبلیغاتی خود عمل کنید

بسیاری از شرکت ها تنها حرف های امیدبخش می زنند و دیگر توجهی به اینکه حرف های آنها باید با تعهد همراه باشد، ندارند. این موضوع در درازمدت بی اعتمادی را نسبت به برند شما به همراه خواهد داشت. در این رابطه توجه داشته باشید که تبلیغات شما باید در جهت تبدیل مخاطب به مشتری دائم باشد تا بتوانید آن را اقدامی موفق بدانید. به همین دلیل در بازار حال حاضر با وجود رقبای بسیار، از دست دادن حتی یک مشتری می تواند به قدرتمندتر شدن آنها منجر شود که بدون شک مطلوب هیچ شرکتی نخواهد بود. در همین راستا لازم است تا به هر آن چیزی که به مخاطب وعده می دهید عمل کنید. با این حال در این رابطه تنها منتظر مراجعه افراد به نمایندگی های فروش خود نباشید و ضمن نمایش تبلیغ اقداماتی را در راستای آن صورت دهید.

3- از افراد مشهور کمک بگیرید

رایج ترین شکل این موضوع استفاده از آنها به عنوان مدل های تبلیغاتی است. این دسته از افراد به علت شهرت و محبوبیتی که در میان افراد جامعه دارند، با بازخورد به مراتب بهتری همراه خواهند بود. به همین دلیل استفاده از آنها می تواند به بهتر دیده شده شما کمک کند. با این حال توصیه می شود همکاری شما بیش از صرفا یک عکس یا حضور در کلیپ تبلیغاتی باشد تا افراد شما را در زندگی فرد مذکور حس و با این اقدام به راحتی به شما اعتماد کنند. درواقع افراد تمایل دارند مانند فردی که نسبت به آن توجه و تمایل دارند، رفتار کنند و این موضوع بدون شک مشتریان بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت.

4- از اهمیت زمان غافل نشوید

این موضوع که تبلیغ شما به چه میزان یا در چه زمان هایی در معرض نمایش قرار گیرد، از جمله مواردی است که کاملا وابسته به نوع فعالیت شما خواهد بود. برای مثال در صورتی که جامعه هدف شما نوجوانان هستند، بهتر است این موضوع در ساعات اولیه صبح و ظهرها صورت گیرد تا شانس دیده شدن شما افزایش پیدا کند.

5- تبلیغات تلویزیونی را اولویت اول خود بدانید

اگرچه به عقیده برخی افراد امروزه با توجه به تنوع فوق العاده روش های تبلیغاتی و به خصوص ظهور و همگانی شدن اینترنت، دیگر تلویزیون جایگاه مطلق خود را از دست داده است، با این حال واقعیت این است که هنوز هم افراد زمان زیادی را به تماشای برنامه های تلویزیونی اختصاص می دهند و به همین دلیل لازم است اولویت اول تبلیغاتی شما باشد. با این حال این موضوع به معنای عدم استفاده از سایر روش ها نیست و تنها به این موضوع اشاره دارد که این موضوع از مزیت های بیشتری برخوردار است.

تبلیغات

6- احساسات افراد را درگیر کنید

افراد در تصمیم گیری های خود با دو مرجع عقل و احساس مواجه هستند. به هیمن دلیل لازم است احساسات آنها را نیز درگیر کنید تا بتوانید بیشترین تأثیر ممکن را در آنها ایجاد کنید.

7- پل های ارتباطی خود را متنوع سازید

در واقع پشتیبانی شما نیز از جمله مواردی است که باعث می شود مخاطب بتواند برای تمامی پرسش های خود پاسخ مناسب بیابد. به همین دلیل لازم است تا راه های ارتباطی شما تنوع کافی داشته باشد تا همگان بتوانند از روش مطلوب خود با شما ارتباط برقرار سازند.

8- نقش آموزش را جدی بگیرید

به رغم این موضوع که شما باید تمامی کارمندان خود را تحت آموزش هایی در راستای عملکرد بهتر و هماهنگ قرار دهید، لازم است آموزش هایی را برای مخاطب نیز در نظر داشته باشید. برای مثال در صورتی که در زمینه فروش وسایل عکاسی فعالیت دارید، توصیه می شود کلاس هایی مرتبط با این حوزه به صورت رایگان برگزار کنید تا افراد بیشتری را بتوانید به خرید ترغیب کنید.

منبع: فرصت امروز

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.