Take a fresh look at your lifestyle.

نکات استفاده از اموجی‌ها برای کسب‌وکارها?

اغلب مردم از اموجی‌ها در گفت‌و‌گوی دیجیتال خود استفاده می‌کنند تا احساسات خود را روشن‌تر توضیح دهند. همچنین کسب‌وکارها نیز می‌توانند عقاید و افکار خود را به این صورت و با استفاده از ایموجی‌ها نشان دهند، مشروط بر آنکه به برخی قوانین توجه کنند.

چه کسانی از ایموجی استفاده می‌کنند؟

مصریان باستان ۳۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از Hieroglyph (حروف تصویری) برای ارتباط برقرار کردن استفاده می‌کردند. برای مثال اشکال پرنده، چشم و ابزار آلات را روی سنگ‌ها ترسیم می‌کردند.
امروزه این ایموجی‌های دوست داشتنی یک جایگزین دیجیتالی برای لحن، تُن صدا، حالت صورت و چهره و زبان بدن هستند.

حدود ۹۰ درصد افرادی که در اینترنت با هم ارتباط دارند از ایموجی استفاده می‌کنند، این موضوع می‌تواند برای کارشناسان دیجیتال مارکتینگ خوشایند باشد، چرا که می‌توانند از اموجی‌ها برای ایجاد تعامل و ارتباط و راهنمایی مخاطبان استفاده کنند.

استفاده از ایموجی در بازاریابی شبکه های اجتماعی

با استفاده از ایموجی داستان روایت کنید

ایموجی‌ها می‌توانند روایت‌گر یک داستان باشند، آنها ابزاری قدرتمند برای بازاریابی بشمار می‌روند.
یک مثال: راننده‌ی در ترافیک بی پایان مانده است و نهایتا گرسنه و بدخلق می‌شود. اما پس از آن یک ماشین از مک دونالد می‌رسد که باعث می‌شود او تمامی بی‌حوصلگی و عصبانیت چند لحظه قبل را فراموش کند. فست فود زنجیره ای “مک دونالد” این داستان را در یک کمپین تبلیغاتی با ایموجی روایت می‌کند:

Mcd-Emoji-3

 کسب‌وکارها می‌توانند با ایموجی به صورت مختصر و دقیق در کمترین فضای ممکن، داستان‌هایی روایت کنند که به تمامی زبان‌ها قابل فهم هستند.

به گزارش مجله آنلاین APPBOY در سال ۲۰۱۶ تعداد کمپین‌های ایموجی در مقایسه با سال گذشته (۲۰۱۵) ۷۷۷ درصد رشد داشته است.

popular emojis

از میان مجبوب‌ترین ایموجی‌ها میتوان به ایموجی سورپرایز، کیسه‌ی پول، بسته‌‌ی هدیه، قلب، برگ شبدر و گونه‌های متفاوتی از ستاره اشاره کرد.

به گفته QUINTLY که ۲۰.۰۰۰ حساب کاربری در اینستاگرام و ۶.۲ میلیون پست را تحلیل کرد، ۵۶ درصد حساب‌های کاربری از ایموجی‌ها برای به دست آوردن تعامل بالاتر استفاده می‌کنند. محبوب‌ترین ایموجی در اینستاگرام، دوربین، علامت دست به نشانه “عالی” هستند.

مشخص کنید که جامعه هدف شما از کدام ایموجی‌ها استقبال می‌کند:

مردم چطور از ایموجی‌ها استفاده می‌کنند؟ آیا خانم‌ها و آقایان استراتژی‌های مشابهی دارند؟ این مورد را Brand Watch بهتر می‌داند. این شرکت انگلیسی که متخصص در نظارت بر رسانه‌های اجتماعی است، به بررسی تعاملات در توییتر پرداخته است.

نتایج: مردان از ایموجی‌های گریان دوری می‌کنند. تنها ۲۸.۸ درصد آنها پیام نوشتاری را با یک اموجی گریان پاسخ می‌دهند. (زنان ۷۱.۲ درصد) گربه‌های گریان نیز با ۲۴.۹ درصد از محبوبیت کمتری برخوردارند.

مردان ترجیح می‌دهند کدام احساسات را با زبان تصویر بیان کنند؟ یک صورتک ربات با ۵۸.۳ درصد از همه محبوب‌تر است. ممکن است این آمار کلیشه‌ی به نظر برسد ولی مواردی است که Brand Watch پس از بررسی و تحلیل اعلام کرده است.

بنابراین ایموجی‌هایی که استفاده می‌کنید باید با جامعه هدف شما مطابقت داشته باشند. برای مثال زمانی که بخش اصلی جامعه هدف را آقایان تشکیل می‌دهند از ایموجی‌های گریان استفاده نکنید.

از ایموجی هایی که به اشتباه تفسیر می‌شوند دوری کنید

در دنیای ایموجی‌ها سوء تفاهم بسیار رایج است. محققان دانشگاه آمریکایی Minnesota طی یک تحقیق از ۳۰۴ نفر از افراد آزمایش شده به نتایجی جالبی در این زمینه دست یافتند. برای مثال ایموجی با یونی کد IF606 یک صورت خندان، لبخندی بزرگ و چشمانی خمیده را نشان می‌دهد. اگرچه این ایموجی باید شادی را بیان کند ولی ۴۴ درصد افراد آن را منفی و به معنای ناراحتی تصور می‌کردند.

سو تفاهم‌ها هنگامی که کاربران از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌کنند بدتر هم می‌شود. نماد IF64C در یک گوشی هوشمند سامسونگ یک فرد خندان را نشان می‌دهد که دست‌های خود را به سمت بالا بلند کرده است در حالی که این ایموجی در مایکروسافت به صورت خاکستری ظاهر شده و به نظر می‌رسد که در برابر تهدید یک سلاح قرار دارد.

زمانی که با ایموجی‌ها کار می‌کنید نمادهایی را انتخاب کنید که کم‌ترین سو تفاهم را داشته باشند و امکان نمایش تصاویر در دستگاه‌های مختلف را هم بررسی کنید.

برای این منظور از سایت Emojipedia کمک بگیرید.

از ایموجی‌ها در بازاریابی خود بهره ببرید تا به طور مستقیم به دنیای عاطفی مخاطبان خود بپیوندید. ایموجی‌ها داستان‌های کوتاه و طنز آمیز می‌گویند و در فضا و زمان شما صرفه جویی می‌کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.