Take a fresh look at your lifestyle.

۴ سبک اصلی آموزش و چگونگی استفاده از این سبک ها / سبک های یادگیری شنیداری و کلامی

یافتن سبک یادگیری منحصر به فرد خودتان می تواند به رشد و توسعه شما و کسب وکارتان کمک کند.

کارآفرینان جدید می دانند که در مسیر پر پیچ وخم موفقیت استارت آپ ها، موانع، سرعت گیرها و محدودیت های یادگیری بسیاری وجود دارد. هر شکست، یک تجربه یادگیری به همراه می آورد و هر تجربه یادگیری، دری را به سوی بهره وری و سوددهی شرکت شما می گشاید. راهبردهای تجاری که شما آنها را توسعه می دهید نه تنها مختص اهداف تجاری شما هستند، بلکه منحصر به رویکرد شما نسبت به شرکت و ماموریتی که شرکت شما بر عهده دارد نیز هستند.

احتمالا شما در زمان تحصیلات خود، سبک های یادگیری منحصر به فرد خودتان را کشف کرده اید و متوجه شده اید که چگونه به اطلاعات و داده ها دست پیدا کنید. بسیاری از افراد این سبک ها را با هم تلفیق می کنند تا رویکردهای مخصوص به خود را برای یادگیری در اتاق کارشان به وجود بیاورند.

اما اگر سبک یادگیری خود را برای توسعه کسب وکارتان به کار ببرید چه اتفاقی می افتد؟ از آن جایی که راه اندازی یک کسب وکار جدید تا حدی به حداکثر استفاده از قدرت مغز مرتبط است، کارآفرینان جدید می توانند گزاره های تجاری خود را با استفاده از سبک های یادگیری متناسب با خود تقویت کنند. در اینجا به چند مورد از سبک های یادگیری اشاره می کنیم.

افرادی که سبک یادگیری دیداری دارند

فردی که از طریق مشاهده یاد می گیرد و به عبارتی، سبک یادگیری دیداری دارد از آن دسته فناوری های یادگیری استفاده می کند که به او کمک می کند تا اطلاعات را از طریق کلمات، مفاهیم و ایده هایی هایی که با تصاویر ارتباط دارند، درک و حفظ کند. سبک های یادگیری دیداری به این معنا هستند که امکان دارد افراد، ترکیبی از حافظه عکاسی، آگاهی فضایی، کنتراست روشنایی/ تون/ رنگ و اطلاعات بصری دیگر را برای یادگیری به کار ببرند. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از دانش آموزان در کلاس درس های معمولی نیاز دارند تا اطلاعات را ببینند تا بتوانند آنها را درک کنند و یاد بگیرند. در واقع، منابع نشان می دهند که ۶۵درصد از جمعیت، حافظه دیداری دارند.

نکاتی که در تجارت و کسب وکار می توان از آنها استفاده کرد: به عنوان یک رهبر تجاری، از طریق داستان گویی خود را درگیر کنید. یک نقاشی بکشید یا یک نقشه بصری از چگونگی دستیابی به اهداف تجاری خود تهیه کنید. برای مثال، اگر شما می خواهید تا یک تاریخ مشخص، سرمایه اولیه شرکت خود را افزایش دهید، با استفاده از تصاویری از تمام آیتم ها یا اطلاعاتی که نیاز دارید، نقشه ای در این خصوص طراحی کنید که چگونه این کار را به انجام خواهید رساند. به علاوه، اگر می خواهید درخواستی را از سایر رهبران تجاری داشته باشید، تلاش کنید تا در یک کنفرانس ویدئویی یا با استفاده از اسلایدها، اطلاعاتی را که در مورد صنعت خود آموخته اید ارائه کنید.

هنگامی که در حال یادگیری اطلاعات درباره توسعه کسب وکار خود هستید، سعی کنید از ویدئوها و نمودارها نیز استفاده کنید. از آن جا که اکثر افراد از این شیوه برای یادگیری استفاده می کنند، محتوای ویدئویی و ارائه بصری داده ها می تواند به شما کمک کند تا بازار خود را ارزیابی کنید و متوجه شوید که چه عاملی باعث جذب شدن مصرف کنندگان به شرکت شما می شود.

افرادی که سبک یادگیری شنیداری دارند

افرادی که سبک یادگیری شنیداری یا سمعی دارند، وقتی که صدا، ریتم و موسیقی را می شنوند، به بهترین نحو اطلاعات را پردازش می کنند. افراد این سبک که ۳۰درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، عاشق شنیدن اطلاعات هستند و در جلسات، پروژه های گروهی و رویدادهای شبکه ای موفق هستند.

ارائه های شفاهی می توانند به طرز معناداری به رهبران تجاری با این گرایش کمک کنند. اگرچه ممکن است ابزارهای بصری همیشه به افرادی که سبک یادگیری شنوایی دارند کمک نکند، اما ابزارهای ویدئویی و انفورماتیک همراه با صوت می توانند به افراد کمک کنند تا نگرش هایی را در مورد رویکردها یا درس های تجاری به دست بیاورند. به علاوه، خلق ترانه های اورجینال یا ریتم های موسیقی می تواند به شما کمک کند تا اطلاعاتی را که نیاز دارد، بهتر و سریع تر حفظ کنید.

اما به خاطر داشته باشید که افرادی با سبک یادگیری دیداری نیاز دارند تا اطلاعاتی را که یادگرفته اند تکرار کنند تا آن مطالب به طور کامل در ذهن شان نهادینه شود.

نکته هایی که در تجارت می توان از آنها استفاده کرد: اگر می خواهید اطلاعات جدید بیاموزید، بهتر است ارتباط مستقیمی با همکاران، سرمایه گذاران و مربیان داشته باشید. وقتی با سرمایه گذاران صحبت می کنید یا با متخصصان صنعت ارتباط برقرار می کنید ممکن است بخواهید شخصا یا از طریق ویدئوچت با آنها ملاقات و از ابزارهایی برای گوش دادن به ایمیل ها یا اسناد مهم استفاده کنید.

در بسیاری از رشته ها، دستیارهای صوتی شخصی به هدایت و راهنمایی کاربران در انجام وظایف حرفه ای کمک می کنند. در آینده، دستیارهای صوتی شخصی می توانند به افراد دارای سبک یادگیری شنوایی کمک کنند تا محتوای آن لاین و منابع بیشتری را ارزیابی کنند. مدل پخش و تکرار برای این رهبران در جهت دستیابی به اطلاعات دقیق بسیار مؤثر خواهد بود.

افرادی با سبک یادگیری کلامی

افرادی با سبک یادگیری کلامی اطلاعات را از طریق سخن گفتن، خواندن و نوشتن فرا می گیرند. بسیاری از افراد دارای سبک یادگیری کلامی، برای ارزیابی اطلاعات، شیوه های دیداری را ترکیب می کنند. خطوط نوشته شده به شما کمک می کند تا در مورد دانشی که نیاز دارید با دیگران به اشتراک بگذارید صحبت کنید و آنها را ملاحظه کنید. افرادی با این سبک یادگیری اغلب به صورت انفرادی کار می کنند و بهترین محققان را به وجود می آورند که یک مولفه کلیدی برای آغاز سرمایه گذاری است.

نکاتی که می توان در تجارت به کار برد: اسکریپت ها و مینیون ها ابزارهای مفیدی برای به خاطر آوردن اطلاعات در خصوص عناوین و داده های خاص و حتی سایر متخصصان صنعت به شمار می روند. اما به هر حال، لازم است اطلاعات ساخت یافته باشند، توالی زمانی داشته باشند و اغلب یک موقعیت یا پاسخ را نشان دهند. قافیه، استدلال و ریتم از تاکتیک های کلامی اصلی هستند که می توانند به شما کمک کنند موضوعات تجاری را با یک چارچوب زمانی دقیق تر یاد بگیرید.

به علاوه، تکنیک هایی نظیر نمایش بازی کردن نیز می توانند به شما یاد دهند که چگونه مذاکره کنید، خرید و فروش انجام دهید، یا با دیگران در ارتباط باشید. استفاده از این روش ها را با مدیر بازاریابی یا مدیرعامل خود امتحان کنید؛ امکان دارد آنها رویکردهای مفیدی داشته باشند که به شما کمک می کند این تاکتیک های تجاری را گسترش دهید.

افرادی با سبک یادگیری حرکتی

افرادی با سبک یادگیری حرکتی یا لمسی، از طریق درگیر شدن در فعالیت ها، به بهترین نحو یاد می گیرند. به طور کلی، آنها از بدن و حس لامسه خود برای دریافت اطلاعات استفاده می کنند. امکان دارد افرادی با این سبک یادگیری هنگام به حافظه سپردن داده ها و اطلاعات به فضای فراخ و گسترده ای برای حرکت و راه رفتن احتیاج داشته باشند. این سبک یادگیری رواج کمتری دارند؛ فقط ۵درصد از جمعیت چنین سبک یادگیری را دارند، اما به خاطر داشته باشید که افرادی از این دست وقتی به حرف های شما گوش می دهند سعی نمی کنند بی ادب باشند. وقتی افرادی با این سبک، با رویکردهای دیداری و شنیداری تلفیق می شوند، به رهبران تجاری بزرگی تبدیل می شوند، زیرا بخش عمده شغل تجارت مستلزم فعالیت و توجه است.

نکاتی که می توان در تجارت به کار برد: افرادی با سبک یادگیری حرکتی به محیط های امن و آرامی برای رشد نیاز دارند که ممکن است خلاف معمول به نظر برسد، زیرا تجارت اغلب توام با ریسک و چالش است. اما به هر حال، رهبران می توانند از این تکنیک یادگیری برای محیط های اداری روزمره خود استفاده کنند. متمرکز کردن فرهنگ کاری حول محور فعالیت های گروهی متناوب که شامل احترام گذاشتن، شفافیت و انعطاف پذیری است می تواند یک تیم پویا و مثبت را به وجود بیاورد که از این سبک یادگیری بهره می برد.

نوشتن و نقاشی کردن از جمله فعالیت های فیزیکی به شمار می آیند و اغلب، این روش می تواند با تکنیک های یادگیری کلامی همراه باشد. همچنین، فعالیت های فیزیکی در محل کار می تواند به افرادی با سبک یادگیری حرکتی کمک کند تا رویکرد بعدی یک کسب وکار را ارزیابی کنند. ممکن است این رهبران

بخواهند سرعت نوآوری را در شرکت خود از طریق تجربه ایجاد پایگاه داده یا محصولات جدیدی که به آنها کمک می کند تا فرآیند خود را ساده کنند تعیین کنند. به ویژه ممکن است آنها برای مربیان خوب کاربرد داشته باشند، زیرا آنها به لحاظ فیزیکی به کارمندان خود نشان می دهند که چگونه فعالیت های مشخصی را انجام دهند.

اجرای شبیه سازی های دیجیتالی در رویکردهای رهبری و مربیگری در محل کار می تواند واقعاً به رهبران تجاری کمک کند تا هنگام کمک به کارمندان شان برای بصری سازی و کسب تجربه بیشتر از داده ها، بر مسیر شرکت و گرایش های بازاری جدید تمرکز کنند.

اگر رهبران بخواهند اطلاعات را حفظ کنند، فلش کارت ها می توانند برای آنها مفید باشند، زیرا اشیای فیزیکی به شمار می روند. استفاده از ابزارهای فیزیکی هنگام صحبت کردن یا ارزیابی اطلاعات می تواند به کارآفرینان حرکتی کمک کند تا مفاهیم را با سهولت بیشتری درک کنند.

یادگیری تلفیقی در اتاق کار

افراد، شیوه های یادگیری مختلفی دارند، اما به کارگیری تکنیک های تلفیقی برای چندین خصوصیت یادگیری می تواند به خلق یک راهبرد تجاری کاملاً شفاف کمک کند. بسیاری از کارآفرینان از تکنیک های هر کدام از این سبک های یادگیری برای امور روزمره خود استفاده می کنند. در سال ۲۰۱۵، تقریباً ۷۷درصد از شرکت های تجاری، ابزارهای یادگیری را با هم تلفیق کردند تا به ایجاد یک آموزش تجربی و انفرادی برای کارمندان شان با روش های اجتماعی و بین فردی کمک کنند.

وقتی که شما شروع به الگوسازی می کنید و بر استفاده از این ابزارهای در جهت اجرای این تکنیک ها در ساختار شرکت خودتان تمرکز می کنید، می توانید یک راهبرد و محل کار صمیمانه تر، و با بهره وری بالاتر ایجاد کنید.

دانش مستمر، صرف نظر از نوع صنعت، همیشه در کسب وکار، کاربرد عملی دارد. این روش مخصوص رهبرانی است که می دانند چطور یاد بگیرند و می دانند چه چیزی به آنها الهام می بخشد و چگونه می توانند هنگام ارزیابی اطلاعات جدیدی که به آنها می رسد بهره وری خود را حفظ کنند.

اکنون که ما ابزارهای دیجیتالی بیشتری در اختیار داریم که سرعت یادگیری را افزایش می دهند، در مسیر یادگیری مسابقه می دهیم. در آینده، توسعه فناوری های جدید نوید خلق یک دنیای پویاتر و تحصیلکرده تر را می دهد و ما به عنوان دانش پژوه و افراد خلاق، باید به تنهایی از ذهن خود استفاده کنیم.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.