Take a fresh look at your lifestyle.

برند آمازون از مایکروسافت ارزشمندتر شد!

طبق نظرسنجی موسسه تحقیقاتی کانتار برندز Kantar Brandz، ارزش تجاری برند آمازون Amazon نیز از مایکروسافت Microsoft فراتر رفته است.
ارزش ۱۰۰ برند برتر آمریکایی در مجموع بیش از ۳٫۱۶ تریلیون دلار محاسبه شده است.

شرکت آمازون با رشد ۱۹ درصدی ارزش برند خود توانست از جایگاه چهارم به جایگاه سوم صعود کند؛ در حالی‌که مایکروسافت تنها توانست رشدی ۹ درصدی را برای ارزش برند خود تجربه کند. آمازون با راه‌اندازی سرویس‌های جدید تحویل سفارشات، سخت‌افزار جدید الکسا و حتی خرید زنجیره‌ای از سوپرمارکت‌ها، در کلیه حوزه‌ها یک آتش‌بازی تمام عیار به‌راه انداخته است.

شرکت گوگل در صدر فهرست با ارزش‌ترین برندها قرار گرفت و با وجود این‌که برای سومین سال متوالی این عنوان را از آن خود کرد، اما با توجه به این‌که ارزش برند گوگل بر محوریت هدف‌گذاری قوی و تجربه مشتری‌محور قرار گرفته است، این شرکت هنوز هم شاهد رشدی ۱۷ درصدی بود.

طی چند سال گذشته، شرکت مایکروسافت نیز روی سرمایه‌گذاری و افزایش بازده تولید خود تمرکز بیش‌تری کرده است. در حالی‌که گوگل فرآیند فروش اسمارت‌فون‌های انحصاری‌اش را آغاز کرده و در حال توسعه سخت‌افزار خود در حوزه محصولات خانگی گوگل است. گوگل در سال جاری در هر دو بخش سوددهی و درآمد موفق شد شرکت مایکروسافت را پشت سر بگذارد.

با این‌حال سرمایه‌گذاران از ثبات بیش‌تر مایکروسافت و تمرکز این کمپانی در حوزه سرمایه‌گذاری و رایانش ابری بسیار خرسند شده‌اند و پاداش این شرکت را با بالاترین میزان سرمایه‌گذاری که تاکنون بازار شاهد آن بوده است (بالغ بر ۶۴۰ میلیارد دلار)، داده‌اند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.