Take a fresh look at your lifestyle.

سلف سرویس تبلیغات در Spotify

همگام با تلاش Spotify جهت تداوم روند رشد و توسعه کسب و کار آگهی های تبلیغاتی، آگهی های صوتی و شنیداری کمی بیش از پیش حالت اتوماتیک به خود می گیرند.

به گزارش ام بی ای نیوز، این سرویس پخش موسیقی اخیرا دست به راه اندازی یک پلتفرم سلف سرویس به نام Spotify Ad Studio زده است که با اصلاح آگهی های تبلیغاتی صوتی طوری آنها را تغییر می دهد که بتوانند در مرحله بعدی با این کار نظر تقریبا ۹۰ میلیون کاربر Spotify را به سوی خود جلب کنند.

Spotify  پلتفرمی است که می توان در آن به طور رایگان به موسیقی گوش داد. در ماه ژوئن، این شرکت به رقم موفقیت آمیز ۱۴۰میلیون کاربر دست یافت که حدود ۵۰ میلیون نفر از آنها برای طرح های آبونمان بدون آگهی تبلیغاتی هزینه خاصی را پرداخت می کنند. Spotify Ad Studio نسخه بتا فقط مخصوص تبلیغ کنندگان آمریکایی است.

با ورود به این پلتفرم، تبلیغ کنندگان ابتدا به آپلود یک فیلمنامه و سپس انتخاب موسیقی پس زمینه می پردازند. در ادامه یک فناوری خاص به عنوان ابزار ضبط صدا در قالب یک narration و در مرحله بعد انتشار آن، به کمک تبلیغ کنندگان می آید. برند ها همچنین در وهله نخست می توانند اقدام به آپلود مستقیم آگهی های تبلیغاتی صوتی در Spotify کنند و در ادامه به تعیین هدف و پارامتر های بودجه جهت اجرای آن و ردیابی گزارش های کمپین بپردازند.

آگهی های تبلیغاتی Spotify مطابق با ذائقه موسیقیایی، موقعیت مکانی، جنسیت، سن، نوع فعالیت و درخواست اجرای آنها روی موبایل یا کامپیوتر شخصی افراد هدف گزاری می شوند. به شکل تئوریک، یک پلتفرم سلف سرویس درآمد بیشتری را از کسب و کار های کوچک و متوسط به دست می آورد. به گفته این شرکت، یک شرکت برگزار کننده کنسرت ها و جشنواره ها موسوم به  AEG Presents و دانشگاه دنور آگهی های تبلیغاتی سلف سرویس Spotify را امتحان کرده اند.

در حالی که فروش مستقیم در مقایسه با سایر روش ها بخش بزرگ تری از کسب و کار آگهی های تبلیغاتی Spotify را به خود اختصاص می دهد، این شرکت بخش فروش برنامه ریزی شده و خودکار را دو سال پیش راه انداخت که هر سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته است. ۱۰درصد از کمپین هایی که Spotify اخیرا از طریق marketplaceهای خصوصی برنامه ریزی شده راه اندازی کرده است، ۷۰ درصد از درآمد های برنامه ریزی شده را به خود اختصاص می دهند. با افزودن پلتفرم سلف سرویس، مدیران Spotify انتظار دارند که پیش از موعد معین این نوع درآمد ها درصد قابل توجهی از درآمد تبلیغاتی چنین سرویس پخش موسیقی را به نام خود ثبت کنند.

در همین اثنا، رقیب Spotify، یعنی Pandora هفته گذشته از یک فرمت تبلیغات ویدئویی جدید به نام Video Plus رونمایی کرد که به کاربران اجازه جست وجو در میان ترانه ها به جای تماشای تبلیغات ویدئویی را می دهد. رفتار های فوق بیانگر تلاش فزاینده شرکت های پخش کننده موسیقی در زمینه تبلیغات است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.