Take a fresh look at your lifestyle.

مناسبت‌های مهر ماه و ایده‌های بازاریابی آنها

اولین ماه فصل پاییز که همه ما آن را با عنوان مهر ماه می‌شناسیم، مناسبت‌های بسیاری را در خود جای داده است که هر کدام از آنها فرصت خوبی برای بازاریابی محصولات و خدمات شما نیز محسوب می‌شوند. در ادامه این مطلب به ۷ رویداد مهم این ماه می‌پردازیم که هر کدام از آنها می‌توانند برای کسب‌‌وکار های متفاوتی مناسب باشند:

روز جهانی جهانگردی – ۵ مهر

شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند به خوبی از این رویداد به نفع خود بهره ببرند و برنامه متفاوتی به مناسبت این رویداد مهم جهانی تدارک ببینند. آژانس‌های مسافرتی و سرویس‌های مرتبط با صنعت گردشگری، می‌توانند پیشنهادات خود را در بسته‌هایی متفاوت فراهم ببینند و از این طریق افراد را جذب کنند تا به مسافرت بروند و از سرویس آنها استفاده کنند.

روز جهانی قلب – ۷ مهر

اطلاع‌رسانی در مورد سلامتی قلب و بیماری‌های مربوط به آن می‌تواند ایده خوبی برای یک کمپین مسئولیت اجتماعی باشد. اما به کسب‌وکار هایی چنین کمپین‌هایی پیشنهاد می‌شود که در زمینه تجهیزات سلامتی به فعالیت می‌پردازند؛ حتی فروشگاه‌هایی مانند دیجی‌کالا که تجهیزاتی مرتبط با سلامت قلب ارائه می‌دهند هم می‌توانند به یک برنامه تخفیف تدارک ببینند و به مخاطبان خود تخفیف دهند.

روز جهانی پادکست – ۸ مهر

خیلی از کسب‌وکار های B2B داخل ایران هستند که با جدیت روی انتشار پادکست‌ها تمرکز کرده‌اند و به مناسبت این روز هم می‌توانند یک پادکست ویژه و با حضور افراد شناخته شده در صنعت خود منتشر کنند که بی‌شک نرخ تعامل بسیار بالایی را به همراه خود خواهد داشت.

این پادکست می‌تواند در SoundCloud منتشر شده و حتی برای آن یک برنامه بازاریابی در فضای دیجیتال پیشبینی و اجرا کرد که تعاملات با آن پادکست را افزایش خواهد داد.

روز جهانی حیوانات – ۱۲ مهر

دفاع از حقوق حیوانات از مواردی است که به موضوع مهم و بحث‌برانگیزی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. کسب‌وکار هایی که در زمینه مد به فعالیت می‌پردازند و برای تولیدات خود از چرم‌های مصنوعی بهره می‌برند، می‌توانند از این مورد برای کمپین مسئولیت اجتماعی خود بهره ببرند و به صورت غیرمستقیم عنوان کنند که چقدر روی حفظ گونه‌های حیوانی تاثیر مثبت می‌گذارند.

دیگر کسب‌‌وکار ها هم می‌توانند با پشتیبانی از پناهگاه‌های حیواناتی بی‌سرپرست، مستقیما روی برندینگ خود تاثیر بگذارند و همچنین قدمی مثبت در راستای کمک به حیوانات بردارند. مشخصا شبکه‌‌‌های اجتماعی بهترین کانال‌‌هایی هستند که می‌توانید موارد مرتبط با این روز را در آنها پوشش دهید.

روز جهانی پست – ۱۷ مهر

استفاده از سرویس‌های پستی، همچنان یکی از شیوه‌‌های ارسالی‌ای است که توسط فروشگاه‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد و روز مرتبط با پست نیز فرصت مناسبی است تا تمام ارسالات پستی را به صورت رایگان انجام دهید. هم به صنعت پست کمک خواهید کرد و همین‌طور ارزشی اضافه به مخاطب خود ارائه می‌دهید.

روز جهانی آرتروز – ۲۰ مهر

این مناسبت مشخصا برای کسب‌وکار هایی مناسب است که در زمینه پزشکی و دارویی به فعالیت می‌پردازند و می‌توانند در این روز به اطلاع‌رسانی در مورد این بیماری بپردازند که آمار آن روبه رشد است و باید توجه ویژه‌ای روی آن شود. بهتر  است که کمپین مختص به این روز، تحت عنوان یک مسئولیت اجتماعی طراحی و اجرا شود تا بازخورد خوبی داشته باشد.

کمپین اطلاع‌رسانی مرتبط با این بیماری، کافیست که یک صفحه فرود داشته باشد و افراد را از طریق کانال‌‌های مختلف تشویق کنید که بیشتر در مورد این بیمار و از طریق صفحه فرود شده، در مورد این بیماری پرخطر مطلع شوند.

شعار رسمی امسال مرتبط با روز آرتروز، تاخیر نندازین و امروز ارتباط برقرار کنید هست که افراد را تشویق می‌کند تا سریع‌تر بیماری خود را پیگیری کنند و به کسب اطلاعات بپردازند.

روز جهانی تربیت‌بدنی و ورزش – ۲۶ مهر

با توجه به زندگی شهری‌ای که درگیر آن هستیم، افراد کمتر به ورزش اهمیت می‌دهند و همه کسب‌وکار ها می‌توانند در این روز به سبک خود روی ورزش تمرکز کنند و در مورد آن به اطلاع‌رسانی بپردازند. به خصوص کسب‌وکار هایی که در زمینه غذا و سلامت به فعالیت می‌پردازند.

از طرفی فروشگاه‌های لوازم ورزشی هم می‌توانند با ارائه یک تخفیف بر محصولات خود، روی گرامی‌داشت این روز تمرکز کرده و مخاطبان خود را به این شکل راضی نگه‌دارند. این برنامه تخفیف، فرصت خوبی است تا مخاطبان جدیدی را به کسب‌‌‌‌وکار خود جذب کنید و کافیست که کمپینی برای افزایش تعداد سرنخ‌‌های کسب‌‌وکار خود (Leads) تدارک ببینید.

خلاصه مناسبت های جهانی مهر ماه

1 مهر روز جهانی خرگوش‌ها
2 مهر روز جهانی قلب
3 مهر روز جهانی خواب دیدن
روز جهانی دکترهای داروساز
5 مهر روز جهانی جهانگردی
7 مهر روز آتش‌نشانی و ایمنی
روز بزرگداشت شمس
8 مهر روز جهانی پادکست
روز بزرگداشت مولوی
روز جهانی ناشنوایان
روز جهانی دریانوردی
روز جهانی ترجمه و مترجم
9 مهر روز جهانی قهوه
روز جهانی سالمندان
روز جهانی گیاه خواران
10 مهر
روز جهانی آرشیتکت‌ها
روز جهانی بدون خشونت
روز جهانی محل سکونت
12 مهر روز جهانی حقوق حیوانات
روز جهانی اسکان بشر
13 مهر روز جهانی معلم
14 مهر روز جهانی لبخند
روز دامپزشکی
15 مهر روز ساختن کارت تبریک
روز روستا و عشایر
16 مهر روز جهانی کودک
جشن مهرگان
17 مهر روز جهانی پست
18 مهر روز جهانی سلامتی و روان
روز جهانی بهداشت روان
روز جهانی بی خانمان‌ه
روز جهانی لغو حکم اعدام
19 مهر روز جهانی دختر
20 مهر روز بزرگداشت حافظ
روز اسکان سالمندان و معلولان
21 مهر روز جهانی تخم مرغ
روز بین المللی کاهش بلایای طبیعی
22 مهر روز جهانی استاندارد
روز جهانی فرفره
23 مهر روز جهانی نابینایان
روز جهانی دانش آموزان
روز جهانی ریاضیات
روز جهانی دوربین اسباب بازی
24 مهر روز جهانی استیو جابز
روز ملی پار المپیک
روز جهانی غذا
روز جهانی رییس‌ها
25 مهر روز جهانی ریشه کنی فقر
26 مهر روز جهانی ورزش
28 مهر روز جهانی پوکی استخوان
روز جهانی overload
29 مهر روز جهانی سیب
روز صادرات
30 مهر روز جهانی ps lock
روز جهانی آگاهی از لکنت زبان
روز جهانی ایجاد تغییر برای دنیا
روز جهانی آجیل
روز جهانی باهوشی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.