Take a fresh look at your lifestyle.

۶ نکته برای داشتن یک کمپین «بازگشت به مدرسه» موفق

با استناد به گفته National Retail Foundation، پیش بینی می شود که امسال خریداران در مجموع چیزی حدود ۸۳ میلیارد دلار به هزینه های مربوط به مدرسه اختصاص می دهند که این یعنی رشد ۱۰درصدی نسبت به سال گذشته و دومین رتبه میزان فروش محصولات زمان بازگشت به مدرسه از سال ۲۰۱۲ تا به حالا. سرمایه گذاران در سال گذشته چیزی بالغ بر ۲۵۱میلیون دلار صرف هزینه های تبلیغات بازگشت به مدرسه کرده اند.

به گزارش ام بی ای نیوز برای فهمیدن هرچه بهتر اینکه چه چیزی تعاملات بازاریابی این دوره برجسته تبلیغاتی را هدایت می کند، متخصصان زبان شناسی Persado و تیم تحقیقاتی داده، ۵۴۰ایمیل تبلیغاتی را که خرده فروشان از آنها برای فروش محصولات بازگشت به مدرسه شان استفاده کرده اند مورد بررسی قرار داده اند که شرح آن به قرار زیر است.

درس اول: بازگشت به مدرسه یک تجربه احساسی است

در فرآیند بررسی زبان هایی که در کمپین های زمان بازگشت به مدرسه مورد استفاده قرار می گیرند، این نکته را دریافتیم که زبان توصیفی و تشریحی، که اغلب کمپین های بازگشت به مدرسه با همین زبان ارائه می شوند، به اندازه زبان احساسی تأثیرگذار نبوده  است. زبان احساسی حدود ۶۴٫۱۷درصد به موفقیت کمپین کمک کرده، درحالی که زبان توصیفی چیزی حدود ۱۹٫۰۵درصد تأثیرگذار بوده است. به عبارتی دیگر، ایجاد جاذبه برای مخاطبان با زبانی احساسی اهمیت بیشتری دارد تا شرح وظایف و امکاناتی که کمپین از آنها برخوردار است. برای مثال؛

زبان توصیفی: محصول یا پیشنهادی را توصیف می کند. «کوله پشتی استثنایی BOGO یا محصول جدید Mary Janes در تعداد محدود.»

زبان احساسی: باعث به وجود آمدن احساساتی در مخاطب می شود که او را به خرید ترغیب می کند. «رهایی باورنکردنی یا شانس یکبار در خانه تان را می زند.»

درس دوم: از بازی با کلمات و قافیه سازی دوری کنید

معمولا جملاتی که در آنها از بازی با لغات یا جناس و قافیه استفاده می شود، نمی توانند به اندازه لغات و جملات شفاف، شخصی و زبان احساسی تأثیر گذار باشند.

در یک کمپین بازگشت به مدرسه، از جناس و قافیه به جای استفاده از شکل عادی دستوری جمله استفاده شد و تنها ۱٫۶درصد در افزایش توجه مخاطبان تأثیرگذار بود.

درس سوم: هرچه زودتر بهتر

به طور کلی، متوسط بازخورد مشتریان نسبت به کمپین های بازگشت به مدرسه در ماه های جون، جولای، آگوست و سپتامبر تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته اند. بنابراین کمپین هایی که در اوایل تعطیلات اجرا می شوند به همان میزان می توانند مخاطبان را به خود جلب کنند که کمپین های ماه آخر تعطیلات. در واقع متوسط نرخ توجه مخاطبان نسبت به کمپین های بازگشت به مدرسه حتی در اوایل تابستان بیشتر هم بوده است.

درس چهارم: این یک نبرد واقعی است!

در حالی که زمان اجرای یک کمپین بازگشت به مدرسه تأثیر قابل توجهی در موفقیت آن ندارد، اجرای کمپینی در اواخر تعطیلات و تأکید بر این نکته که تابستان در حال تمام شدن است و ایجاد اضطراب و دل مشغولی در مخاطبان با استفاده از عبارات دلهره آور، می تواند توجه بسیاری را جلب کند. به طور قابل فهمی، تمرکزتان را روی جملاتی مبنی بر کسب نمرات بالا در مدرسه و دانشگاه بگذارید؛ جملاتی که از پیشرفتی قابل توجه در عملکرد تحصیلی محصلان سخن می گویند، اما ترفندی که کارساز نخواهد بود، چالش آفرینی است.

تصور کنید در تعطیلات تابستانی و در حال تفریح هستید که چیزی مثل «نمی توانید این معامله بر سر سوییشرت های مدرسه را رد کنید» سر و کله اش پیدا می شود. قطعا با خود می گویید «البته که می توانم این معامله را رد کنم!» و این کار را هم خواهید کرد. قوی ترین و ضعیف ترین کمپین های بازگشت به مدرسه می توانند با عبارات زیر نتیجه عکس داشته باشند.

کلمات خوب و مناسب، بهترین عملکرد، اضطراب و نگرانی، پیشرفت، خشنودی و سربلندی، کلمات نامناسب و شکست آفرین، بدترین عملکرد، چالش، فوریت و هیجان.

درس پنجم: کارت بانکی مال والدین است نه بچه ها!

با والدین سخن بگویید. در نهایت، آنها کسانی هستند که محصول تان را خریداری خواهند کرد. یک تکنیک تأثیر گذار آن است که مستقیما با حسی اطمینان بخش به سراغ خریدار بروید؛ حسی سرشار از پیروزی در خرید.

درس شماره شش: ایموجی ها

قالب سازی، که شامل استفاده از المان های گرافیکی و ایموجی ها می شود، حدود ۱۷درصد تأثیر مستقیم روی جلب توجه مخاطبان در کمپین های بازگشت به مدرسه داشته است. اگر استفاده از ایموجی ها به حال و هوای برند شما نزدیک است، ایده بدی نیست که از آنها در تبلیغ خود استفاده کنید.

فرقی نمی کند چه زمانی از سال باشد، ولنتاین یا زمان بازگشت به مدرسه، احساسات همیشه تأثیر خود را بر مخاطبان خواهند گذاشت. زمانی که از راهکار و استراتژی درستی استفاده شده باشد، فروشندگان با وارد کردن احساسات به بازی می توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.