Take a fresh look at your lifestyle.

در اندیشه بازسازی خودتان باشید

فرصت امروز: اگر استراتژی های متعددی را انجام داده  و نتیجه لازم را کسب نکرده اید، لازم است به فکر بازسازی تیم خود باشید. در سال های اخیر تحقیقاتی توسط کارخانه های اتومبیل سازی انگلستان به منظور کسب بهره وری بیشتر انجام  شد.

در این تحقیقات کارخانه های اتومبیل سازی آلمان که بهره وری بالاتری نسبت به کارخانه های انگلیسی داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. بررسی ها نشان می دادند کارخانه های اتومبیل سازی آلمان چهار برابر کارخانه های انگلستان بهره وری بالاتری داشتند! پس از بررسی و تحقیقات بیشتر مشاهده شد عامل موفقیت در تجهیزات بهتر و جدیدتر نیست؛ موضوع حقوق و مزایای بیشتر هم نبود. این عامل که یافتنش سخت شده بود عامل x نام گرفت.

بعدها مشخص شد عامل ایکس «انگیزه بالاتر» کارکنان در کارخانه های اتومبیل سازی آلمانی بود. اگر خلاصه بگوییم؛ در کارخانه های آلمانی فرآیند استخدام بسیار سخت گیرانه تر انجام می شد و افراد بسیار عالی را استخدام می کردند و سپس در آنها انگیزه کافی برای ارائه کار با کیفیت بالا ایجاد می کردند. این تحقیقات نشان می دهد که اگر فقط بر بهبود گروه خود تمرکز کنید می توانید بهره وری کارتان را چندین برابر کنید. بنابراین باید در دو مورد عالی عمل کنید؛ استخدام و مدیریت کارکنان.

ایده

آندرئا یونگ، رئیس شرکت آون (برندی فرانسوی که در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می کند) است. وی عقیده دارد که شرکت ها باید جهت بازسازی تیم خود تعادل لازم را داشته باشند و این امر بدین معنا است که آنها باید تغییرات را به شکلی اصولی انجام دهند و از تغییرات بیش از حد جلوگیری کنند.

برای مثال اگر شرکت تان در زمینه فروش با مشکل مواجه است، نخست بهتر است تغییراتی را در بازاریاب های خود انجام دهید تا اینکه تقریبا کل شرکت را جایگزین کنید. این امر با توجه به اینکه افراد جدید برای هماهنگ شدن نیاز به زمان دارند، می تواند بسیار مضر باشد.

به همین خاطر در بازسازی تیم، شناسایی اشکالات و کاستی ها منجر به تصمیم گیری درست خواهد شد. یک ضرب المثل هست که می گوید «هرچیزی که اندازه گیری بشه، بهتر می شه.» پس شما هم می توانید با شناسایی نقاط قوت و قسمت هایی که نیاز به بهبود دارند، تیم بازاریابی را رشد دهید. فراموش نکنید که تیم های بازاریابی خوب طی یک فرآیند بهبود مستمر بزرگ می شوند.

ژائوبینگ، مدیرعامل شرکت داروسازی شرکت Wyeth در چین است. او در این رابطه بیان می کند که تیم خوب لازمه اصلی موفقیت است و اگرخود را فاقد آن می دانید لازم است به بازسازی آن بپردازید. با این حال یکی از مواردی که منجر به این می شود تا افراد در این رابطه محتاطانه عمل کنند، ترس از تغییر است. با این حال اگر تغییرات شما منطقی و حساب شده باشد، دلیلی برای ترس وجود ندارد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– نخستین سوالی که باید با جرات از خود بپرسید این است که آیا در مجموعه شما افرادی هستند که اگر فردا بخواهند استعفا دهند شما با استعفای شان به راحتی موافقت خواهید کرد؟ شما نه تنها ناراحت نمی شوید بلکه از اینکه خودشان برای استعفا پیش قدم شده اند خوشحال می شوید! اگر چنین افرادی وجود دارند بهتر است خودتان پیش قدم شوید و آنها را اخراج کنید، زیرا اگر نسبت به فردی ذهنیت بدی داشته باشید باعث کاهش عملکرد در محل کار می شود و ذهن شما را درگیر می کند. همچنین چنین افرادی بر کارکنان دیگر هم اثر منفی می گذارند.

– آیا در مجموعه شما کارمندانی وجود دارند که غیرقابل جایگزین باشند و کسب و کارتان به آنها وابسته است؟ اگر آنها نباشند همه چیز به هم می ریزد. اگر چنین کارمندانی دارید از همین امروز روی ایجاد انگیزه بیشتر به این کارمندان کار کنید و به آنان بیشتر توجه کنید.

– یکی از رازهای موفقیت شرکت های جهشی عوض کردن جایگاه کارمندان است، به طور مثال اگر این شرکت های موفق بخواهند مدیر داخلی استخدام کنند هیچ گاه از بیرون کسی را اضافه نمی کنند، بلکه یکی از منشی ها را به عنوان مدیر داخلی انتخاب می کنند و فردی را از بیرون برای منشی گری استخدام می کنند.

– اگر استراتژی شما نتایج لازم را به همراه ندارد، به سرعت آن را عوض کنید، با این حال در برخی موارد لازم است تغییراتی را در شرکت انجام دهید. بیشترین تغییرات در مهم ترین پست ها صورت می گیرد درست مانند یک تیم فوتبال که به محض نتیجه نگرفتن، سرمربی را اخراج می کند. با این حال در برخی موارد تنها تعویض مدیریت کافی نیست و تغییرات بیشتری مورد نیاز است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.