Take a fresh look at your lifestyle.

ضرورت تشویق و جذب استعدادها

فرصت امروز: مهم ترین دارایی هر شرکت در قرن بیست و یکم که بسیار کمیاب نیز است، بدون شک استعداد است. تمامی شرکت ها به دنبال استعدادهای جوانی هستند که بتوانند آینده شرکت را تضمین کنند. این امر به قدری مهم و حیاتی است که در این رابطه به نوعی شاهد رقابتی تنگاتنگ هستیم. به همین خاطر اگر شرکتی در این رابطه اقدامی جدی را انجام ندهد، بدون شک با مشکل مواجه خواهد شد. تحت این شرایط شرکت مذکور نمی تواند در بازاری که در آن مشغول فعالیت است، دوام داشته باشد.

از دیگر مواردی که جذب استعدادها، خصوصا از بین جوانان را بسیار مهم می سازد، ارزش اقتصادی آن است. بدون شک جذب فردی که دارای تجربه و مهارت زیادی است برای شرکت هزینه های بالایی را در پی خواهد داشت. این امر در حالی است که استعدادهای آینده  دار فاقد هزینه های بالایی بوده و امکان رشد آنها در درون شرکت به نوعی ارزش محسوب می شود و امری مفید محسوب می شود.

برای مثال اگر یک تیم فوتبال پدیده ای جوان را جذب کند، اگر بتواند کمک کند وی به ستاره ای بزرگ تبدیل شود، خواهد توانست به خود شخصیت بالاتری ببخشد و نیز در صورت نیاز وی را با قیمتی به مراتب بالاتر از آنچه برای وی هزینه کرده است، به فروش برساند. به همین خاطر است که جذب استعدادهای جوان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، البته این تنها مزیت آن نبوده و لازم است شرایط لازم برای پیشرفت آنها را فراهم آورید و در این مسیر ضرورت تشویق آنها را فراموش نکنید.

ایده

روبن وردانیان، رئیس و مدیرعامل قدیمی ترین بانک خصوصی روسیه است. وی عقیده دارد که در اختیار داشتن افرادی ماهر و با استعداد در شرکت به قدری اهمیت یافته است که می تواند به راحتی به یک مزیت رقابتی تبدیل شود. بدون شک شرکتی که در این رابطه بهتر عمل کند، نسبت به سایرین چند پله بالاتر قرار دارد و نه تنها الان بلکه آینده را نیز در اختیار خواهد داشت.

اگر در قرن ۱۹ مبارزات اصلی بر سر زمین و در قرن بیستم بر سر صنعت بود، بدون شک در قرن بیست و یک محوریت اصلی دارایی هاست. یکی از این دارایی ها، بدون شک تعداد افراد با مستعد و آینده دار است. با این حال جذب آنها به این آسانی هم نبوده و این افراد به نسبت سایر کارمندان عادی، توقعات بیشتری دارند. درواقع بسیاری از شرکت ها تنها فرد را استخدام کرده و نگاهی به توان و امکانات برای پیشرفت وی ندارند.

با این حال شرکتی که می خواهد پیشرو در جذب پدیده ها باشد، باید به این امر نگاهی ویژه از خود نشان دهد تا در جذب آنها با مشکلی مواجه نشود. درواقع شما نیاز به طرح ریزی سیستمی دارد که بتوانید به آنها این اطمینان را بدهید که در شرکت خواهند توانست به خوبی پیشرفت کنند.

البته در این مسیر بهترین راه این است که شرایطی را فراهم آورید که در شرکت شما بمانند و به محض رسیدن به حدی مناسب اقدام به ترک شرکت نکنند. در این رابطه امروزه بسیاری از شرکت ها از دوران دبیرستان و دانشگاه، اقدام به استعدادیابی کرده و با آنها قرارداد امضا می کنند. این امر شامل این است که آنها کلیه هزینه های تحصیل وی را برعهده می گیرند به این شرط که وی با پایان تحصیل خود حتماً در شرکت آنها حضور یابد.

این امر هم برای دانشجو و هم برای شرکت از اهمیت و منافع زیادی برخوردار است. مثال بارز این امر یک شرکت طراحی لباس در انگاستان است که همه ساله از میان علاقه مندان جوان، امتحانی را به عمل می آورد تا استعدادهای مورد نیاز خود را شناسایی کند. این امر منجر به این امر شده که شرکت نیازی به جذب فردی از خارج شرکت نداشته باشد و بتواند نیازهای خود را از بین همین استعدادهای در حال پرورش، تأمین کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– جذب پدیده ها و استعدادهای جوان یکی از مهم ترین مسائل شرکت ها در عصر حاضر محسوب می شود. با این حال فراموش نکنید که تنها جذب این افراد ملاک نیست و باید شرایط را برای رشد آنها فراهم آورید.

– در این رابطه لازم است روابط خود را با موسسات آموزشی (خصوصا مواردی که با کار شما در ارتباط هستند) گسترش دهید. این امر به روند جذب استعدادهای جوان کمک شایانی خواهد کرد.

– توجه به این نکته ضروری است که برخی استعدادها به دلیل مشکلات مالی، از پیشرفت محروم می شوند. به همین خاطر در مواردی لازم است به این افراد کمک مالی کنید تا بتوانند رشد کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.