Take a fresh look at your lifestyle.

ارزش مثال های خوب برای کسب و کار

فرصت امروز: بدون شک یکی از جنبه های دشوار در امر مدیریت این است که شما همواره در شرایطی قرار خواهید گرفت که مجبور به معرفی موارد متعددی در رابطه با شرکت خود هستید. در این شرایط نیاز است تا بتوانید مشتریان خود را قانع کنید. البته  این امر ابدا ساده نیست خصوصا اگر نتوانید حرف خود را به سادگی بیان کنید. در واقع قدرت بیان خوب از جمله مهارت هایی است که رهبران هر تیم و شرکتی باید برخوردار باشند.

البته در موارد فراوانی مشاهده شده است که افراد دارای قدرت بیان و سطح اطلاعات مناسبی بوده اند با این حال بازهم نتوانستند آنگونه که باید مشتری را به خود جذب کنند. علت این امر به این خاطر است که زبان مشتری با زبان کاری شما فرق می کند و نباید آنها را با سیل عظیمی از عبارات و مفاهیم پیچیده رو به رو ساخت. به همین خاطر یکی از راهکارهایی که می تواند بسیار کاربردی باشد این است که مثال های خوبی مرتبط با کسب و کار خود بیابید تا در مواقع لزوم از آنها استفاده کنید.

ایده

سرهاروی جونز، رئیس سابق آزمایشگاه شیمیاییukici است که توانسته به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند. او در سخنرانی های خود به این نکته همواره تاکید داشته است که مشتری برای نخستین باری که با شرکت و محصولات شما رو به رو می شود، به تصویر ذهنی از شما دست پیدا خواهد کرد. حال این شما هستید که تعیین می کنید این تصویر خوب یا بد باشد.

در واقع او می خواهد به این نکته اشاره کند که نخستین برخورد از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر نتوانید در سریع ترین زمان ممکن مشتری را به سمت خود بکشید، در رقابت با سایرین با شکست مواجه خواهید شد. بدون شک هیچ شرکتی از این امر استقبال نمی کند. به همین خاطر و با توجه به این نکته که در عصر حاضر هیچ چیز به اندازه زمان از اهمیت برخوردار نیست، لازم است تا در کوتاه ترین زمان بهترین شیوه متقاعد کردن را پیاده کنید.

همه ما در زندگی هنگامی که درک مطلبی برای مان دشوار بود، مثالی مرتبط آن مطرح می کردند. این امر به ساده سازی و قابل درک شدن آن کمک شایانی می کرد. در واقع مشتری برای زیاده گویی های شما زمانی ندارد و به همین خاطر است که موفق ترین تبلیغات عموما زمانی کمی دارند.

یکی از مواردی که کمک می کند تا بتوانید در کمترین زمان ممکن منظور خود را برسانید و مشتری را به یک چارچوب کلی در رابطه با شرکت و نحوه عملکرد خود برسانید، این است که برای وی مثال های خوبی مرتبط با رشته خود بزنید. این امر اگرچه کمی غیرحرفه ای به نظر می رسد با این حال نتایج فوق العاده ای را در پی خواهد داشت.

البته منظور از مثال خوب تنها موارد خارجی نبوده و حتی می توانید خود یا افراد شرکت را به عنوان نمونه های موفق در غالب مثال به سایرین معرفی کنید. این امر بدین معنا است که برای مثال شما در شرکت فردی را دارید که مهارتی خاص دارد. از همین ویژگی وی می توانید در راستای معرفی بهتر شرکت خود استفاده کنید.

برای مثال شما صاحب شرکتی هستید که در زمینه تولید لوازم ورزشی فعالیت می کند، بهترین کار این است که از بین کارکنان خود چند نفر ورزشکار را نیز استخدام کنید تا مثال های خوبی برای شما باشند و در مواردی که مشتری دو به شک است بتوانید با جملاتی نظیر اینکه کارمند ورزشکار ما نیز از همین محصولات استفاده کرده و توانسته مدال کسب کند، وی را کاملا قانع سازید. در هر صورت مهم این است که شما از قبل برای رو به رو شدن با مشتریان خود آمادگی لازم را داشته باشید تا بتوانید از موقعیت های خود بهترین استفاده را ببرید و حضور موثری را در بازار داشته باشید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– همان قدر که یک مثال خوب به درک بهتر موضوع کمک می کند، مثالی بی ربط می تواند کاملا مشتری را از محور بحث دور سازد. به همین خاطر در انتخاب مثال های خود باید دقت نظر کافی داشته باشید.

– خود مدیران نیز ممکن است به عنوان مثالی برای شرکت مطرح شوند. خوب یا بد بودن این امر بدون شک بستگی به عملکرد شما دارد. به همین خاطر لازم است تا به عنوان الگویی خوب در کسب و کار خود مطرح شوید.

– مهم ترین ویژگی ای که بهتر است یک مدیر به عنوان الگوی آن مطرح شود، صداقت است. به همین خاطر تا حد امکان با سایرین صادق باشید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.