Take a fresh look at your lifestyle.

رازهای هزینه کمتر و خروجی بیشتر از حضور در نمایشگاه‌ها با تقویم خبری و اطلاع‌رسانی

 رازهای هزینه کمتر و خروجی بیشتر از حضور در نمایشگاه‌ها با تقویم خبری و اطلاع‌رسانی

 

از دو ماه قبل برای حضور موفق در نمایشگاه در حال تدارک هستید؟ غرفه‌سازی و کارت‌های دعوت مهمانان را حاضر کرده‌اید؟ بروشورها و پکیج‌های تبلیغاتی‌تان چطور؟ حتما این کارها را انجام داده‌اید ولی اطلاع‌رسانی چطور؟ چه برنامه‌ای برای روابط عمومی و خبرسازی داشته‌اید؟

 

اجرای یک کمپین خبری به هدف حضور در رسانه‌ها برای یک شرکت حاضر در یک نمایشگاه، از غرفه‌سازی و سایر تدارکات هم واجب‌تر است. زیرا:

  • مخاطبان خبر در رسانه‌ها الزاما ممکن است به نمایشگاه نیایند.
  • خبر رسانی از حضورتان در نمایشگاه، ویترین بیرونی کار شماست که بسیار بیشتر دیده می‌شود.
  • با اجرای کمپین خبری، به سطح وسیع‌تری از مخاطبان به نسبت حاضران نمایشگاه دسترسی پیدا می‌کنید.
  • نمایشگاه تمام می‌شود ولی چیزی که از آن برای شما ماندگار است، اخبار حضور شما در رسانه‌هاست.
  • با اجرای کمپین خبری، توجه مخاطبان بیشتری را به حضور خود در نمایشگاه جلب می‌کنید.
  • با کمپین خبری خوب، می‌توانید از شرکت‌هایی که بسیار بیشتر از شما در نمایشگاه هزینه کرده‌اند پیشی بگیرید و خود را مطرح‌تر کنید.
  • حضور در نمایشگاه را بهانه‌ای برای اجرای کمپین خبری کنید و بیشتر در رسانه‌ها دیده شوید.

 

به عبارتی دیگر، روش میانبر و موثر برای داشتن یک خروجی خوب از حضورتان در نمایشگاه، کمتر هزینه کردن در خود نمایشگاه و بیشتر تمرکز کردن بر اجرای کمپین‌های خبری است. مثلا ممکن است به جای یک غرفه بزرگ و هزینه زیاد برای چاپ بروشور و بسته‌های تبلیغاتی، در این زمینه‌ها کمتر هزینه کنید ولی در عوض با ایده‌های خبری گوناگون و متنوع، حضورتان در این نمایشگاه را پر رنگ و برجسته کنید. در واقع با جدی گرفتن یک برنامه خبری دقیق و موثر می‌توانید حداکثر خروجی ممکن از حضورتان را کسب کنید. ولی این برنامه را چگونه می‌توانید تنظیم کنید؟ ما یک برنامه ساده را به شما پیشنهاد می‌دهیم و الگوهای خبری آماده‌ای برای اجرای کمپین‌هایتان آماده کرده‌ایم. خبرهای منتشر شده  سایر شرکت‌ها در مورد رویدادها هم می‌تواند آموزشی در این زمینه باشد.

تبلیغات

بسته و تقویم خبری پیشنهادی برای حضور در نمایشگاه:

کمپین خبری ۱: «اعلام برگزاری نمایشگاه و موارد مهم و برجسته آن»

زمان: یک تا دوماه قبل از برگزاری و قبل از فراگیر شدن خبر برگزاری آن توسط رسانه‌ها

نتیجه: دیده شدن بیشتر برند شما در نتیجه جستجوهای اینترنتی، پیشگام بودن در انتشار خبر، ذکر حضور شما در نمایشگاه

تکنیک: از تیترهای عمومی همچون: «برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال در اواخر تیرماه» استفاده کنید. در خلاصه خبر (لید) به اهمیت این نمایشگاه، تاریخ و مکان آن و چندمین بودن آن اشاره کنید. در آخر لید حضور شرکت خود را ذکر کنید. در متن خبر، پس از خلاصه ای از برگزاری نمایشگاه در سال‌های گذشته به حضور خود اشاره کنید. مثال: شرکت …… نیز امسال برای دومین سال پیاپی در این نمایشگاه حاضر خواهد بود و در طی آن از جدیدترین محصولات خود رونمایی خواهد کرد. در ادامه با نقل قولی از مدیرعامل یا یکی از مدیران ارشد به سوابق و موفقیت‌های شرکت اشاره کنید و دلایل حضور خود را برحسته کنید. مثال: رضا سعیدی، مدیرعامل شرکت …….. در زمینه اهمیت و دلایل این حضور در نمایشگاه گفت: شرکت …… از شرکت‌های مطرح در صنعت … است که خدماتی همچون ……………….. ارائه می‌دهد. این شرکت در سال گذشته دستاوردهای زیادی همچون ……………. داشته که این نمایشگاه بهترین فرصت ارائه این خدمات به مشتریان بالقوه و ارتباط نزدیک با فعالان صنعت خواهد بود.

 

کمپین خبری ۲: «اعلام حضور در نمایشگاه و معرفی شرکت»

زمان: یک یا دو هفته به برگزاری نمایشگاه

نتیجه: برجسته سازی برند شما در رسانه‌ها و حضور شما در نمایشگاه، ایجاد کنجکاوی در مخاطبان برای حضور در غرفه و آشنایی از نزدیک

تکنیک: از تیترهایی که به مزیت‌های ویژه شرکت شما و سرویس‌های ویژه در نمایشگاه دارید اشاره کنید. مثال: رونمایی از سه محصول جدید تبلیغات اینترنتی در نمایشگاه الکامپ ۱۳۹۶

در خلاصه خبر به اسم شرکت خود، فعالیت ویژه‌تان در نمایشگاه و تاریخ و محل برگزاری اشاره کنید. مثال: در نمایشگاه الکامپ امسال که از تاریخ ۲۷ الی ۳۰ تیرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، از سه سرویس تبلیغات آنلاین جدید و بهینه‌سازی شده توسط شرکت … رونمایی می‌شود که امکان هدفمندی بهتر و دقیق‌تر مخاطبان رسانه‌های آنلاین را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند.

در متن خبر پس از اشاره‌ای کوتاه به نمایشگاه، تاریخچه و اهمیت آن (اشاره کوتاه به این دلیل که حتما تا الان رسانه‌ها در مورد آن بیشتر نوشته‌اند)، به فعالیت ویژه خود در این نمایشگاه به همراه یک نقل قول اشاره کنید. مثال: رضا سعیدی، مدیر عامل شرکت ……. در زمینه جزئیات و اهمیت این خدمات جدید گفت: …………. (یک پاراگراف) وی  در زمینه سایر برنامه‌های این شرکت برای حضور در نمایشگاه امسال افزود: …………

در پایان خبر، اطلاعات کاملی از روش‌های حضور مخاطبان در غرفه‌تان ارائه کنید. مثال: علاقه‌مندان برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این شرکت می‌توانند از تاریخ … الی …. در غرفه … سالن …… نمایشگاه بین‌المللی تهران و از ساعت ……. الی ……… حضور یابند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این شرکت به آدرس ………….. مراجعه کنند.

کمپین خبری ۳:  «اطلاع رسانی از فعالیت‌های در حین نمایشگاه»

زمان: در روزهای برگزاری نمایشگاه

هدف: سوار شدن بر موج خبری اخبار رسانه‌ها در مورد نمایشگاه، دیده شدن بیشتر برند در بین صدها شرکت حاضر در نمایشگاه، ایجاد انگیزه بیشتر در مخاطبان برای بازدید از غرفه

تکنیک‌: در تیتر خبر به اتفاق و رویدادی ویژه درباره شرکت‌تان اشاره کنید. مثل بازدید یک فرد خاص از غرفه شما، استقبال از سرویس جدید ارائه شده توسط شرکت شما، میزگرد یا پرزنتیشن انجام شده توسط شده در نمایشگاه. مثال: آشنایی بازدید کنندگان نمایشگاه الکامپ با جدیدترین متودهای تبلیغات آنلاین

در خلاصه خبر خود به نمایشگاه، حضور برجسته شرکت خود و کار خاصی که انجام داده‌‌اید اشاره کنید. مثال: در سومین روز  از نمایشگاه بین‌المللی الکامپ امسال، بازدید کنندگان از غرفه شرکت …. در سالن ……. این نمایشگاه، طی یک ارائه گروهی، با جدیدترین متودهای تبلیغات آنلاین و هدف‌گیری مخاطبان به صورت جغرافیایی و سنی آشنا شدند.

در متن خبر خود به جزئیات رویداد برگزار شده‌تان در طی نمایشگاه بپردازید.

در آخر خبر به زمان برگزاری نمایشگاه و آدرس غرفه خود در نمایشگاه اشاره کنید.

کمپین خبری ۴: «گزارش دستاوردها و تحلیل نمایشگاه»

زمان: یک هفته بعد از نمایشگاه

هدف: استفاده از خبر برای یادآوری نام برند، مطرح شدن نام برند حتی در سکوت خبری، نمایش جایگاه رهبری صنعت توسط شرکت شما

تکنیک: با توجه به گذشت زمان از برگزاری نمایشگاه، گزارش و تحلیل را سوژه خبر خود کنید. در تیتر خبر به یک تحلیل و یا گزارش اشاره کنید. مثال: تحلیل صنعت تبلیغات آنلاین کشور در نمایشگاه الکامپ امسال.

در خلاصه یا لید خبر به فضای نمایشگاه و دستاوردهای مهم آن و همچنین جایگاه شرکت خود اشاره کنید. مثال: نمایشگاه الکامپ امسال شاهد حضور چندین استارتاپ جدید در حوزه تبلیغات آنلاین بود که هریک خدمات جدیدی در این صنعت برای کسب و کارهای ایرانی فراهم آورده‌اند اما با توجه به فراوانی سرویس‌های جدید و به روز در این زمینه نقش آموزش بسیار پر رنگ‌تر از قبل شده است.

در متن خبر خود با نقل قول‌های از زبان مدیر عامل یا یکی از مدیران ارشد شرکت، تحلیل خود را درباره این صنعت ارائه دهید و مدیر و شرکت خود را اینگونه برجسته کنید. مثال: رضا سعیدی، مدیرعامل شرکت …… در مورد این روندهای بازار تبلیغات آنلاین در ایران گفت: در نمایشگاه الکامپ امسال شاهد بودیم ………….. (در ادامه به چالش‌های صنعت و روندها اشاره کنید.)

 

نتیجه اجرای کمپین خبری در کنار نمایشگاه:

اگر این ۴ کمپین خبری را در برنامه اجرایی نمایشگاه خود بگنجانید و به آن زمان و منابع لازم را اختصاص دهید، می‌توانید مطمئن باشید که بازخورد بسیار بیشتری از حضور بدون روابط عمومی خود خواهید داشت. بعد از نمایشگاه می‌توانید با اجرای این کمپین‌ها کارهای جذاب و اثربخش زیر را انجام دهید:

  • تهیه بولتن رسانه‌ای از بازخورد اخبار حضورتان در رسانه‌ها به مناسبت نمایشگاه
  • ارسال بازخوردهای رسانه‌ای به مشتریان فعلی و بالقوه
  • انتشار این بازخوردها در رسانه‌های اجتماعی شرکت شما
  • انتشار این بازخوردها در بخش «در رسانه‌ها» در سایت شما
  • حضور دائمی در رسانه‌های آنلاین که خبر شما را منتشر کرده‌اند و در نتیجه بهره‌برداری بلندمدت

 

از کجا شروع کنم؟

  • در اخبار رسمی ثبت‌نام کنید (لینک ثبت‌نام) و با استفاده از ایده‌های فوق، خبر خود را در دفتر روابط عمومی خود در اخبار رسمی برای انتشار قرار دهید.
  • می‌توانید خبرتان را که خودتان نوشته‌اید، ارسال کنید و یا از قالب‌های آماده انتشار خبر استفاده کنید. حتی می‌توانید نگارش آن را به اخبار رسمی بسپارید.
  • از کمپین‌های رایگان و یا کمپین‌های توزیعی برای بازنشر در سایر رسانه‌ها که به صورت پیش فرض در سه دسته هستند استفاده کنید. (کمپین‌های آماده‌ی اجرا و تعرفه‌ها)
  • گزارش بازخورد را به صورت آنلاین مشاهده کنید و آن را با همکاران و مشتریان به اشتراک بگذارید. (مشاهده نمونه گزارش بازخورد)
    اگر کمپین‌های خبری آماده اخبار رسمی نیاز شما را برآورده نمی‌کرد، با تماس با تیم مشاوره و ارائه نیازهایتان، یک کمپین خبری اختصاصی طراحی و اجرا کنید.
  • اگر می‌خواهید کل برنامه‌ریزی خبری، زمان‌بندی، نگارش خبر، توزیع و حمع‌آوری بازخوردها را برایتان انجام دهیم، با تیم مشاوره ما تماس بگیرید. پس از تایید شما، خبر رسانی نمایشگاهی شما طبق برنامه و با کمترین زمان لازم از سوی شما اجرا می‌شود.

ختم کلام:

اجرای کمپین خبری مهم‌ترین ابزار حضور شما در نمایشگاه است که اگر درست و با برنامه آن را اجرا کنید می‌تواند بازخورد و نتایج بسیار بهتری در بلندمدت ایجاد کند و حضور شما در نمایشگاه را برجسته و اثربخش کند. می‌دانیم در حین حضور شما در یک نمایشگاه کارهای زیادی را باید هم‌زمان انجام دهید. اخبار رسمی، اولین نیوزوایر ایرانی (پل ارتباطی شرکت‌ها و رسانه‌ها) با ابزار آنلاینی که برای تولید، انتشار، توزیع و جمع‌آوری بازخوردهای این کمپین‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد، می‌تواند دغدغه‌های زیاد شما را درحین نمایشگاه کم کند و ابزار موثر PR را به صورت ساده و سریع در اختیار شما قرار دهد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.