Take a fresh look at your lifestyle.

راه های موفقیت در بازار سهام گام نخست کسب اعتماد

تحلیلگران بسیاری در زمینه شیوه های کسب موفقیت در بازار سهام دست به نگارش کتاب و مقاله زده اند. به عنوان فردی که سال ها در حوزه آکادمیک به مسائل مربوط به کسب وکار و بازار سهام پرداخته، این نکته مهم را کشف کرده ام که اصولا در کسب وکار، به صورت عام و بازار سهام، به صورت خاص، هیچ موفقیت یا شکست از پیش تضمین شده ای وجود ندارد.

شاید به دلیل همین عدم قطعیت، بسیاری از فعالان حوزه سهام را با ویژگی هایی از قبیل بررسی دقیق و همیشگی شرایط توصیف می کنند. آنچه باعث شد ایده حاضر را به چنین موضوعی اختصاص دهم، راهکاری است که اخیراً به عنوان تضمین گر موفقیت در دنیای سهام مطرح شده است. براساس پژوهش های اخیر، گروه هایی که در زمینه بازار سهام فعالیت داشته و قادر به ایجاد روابط متقابل با میزان اعتماد بالا هستند، به طور کلی در دستیابی به اهداف شان موفق تر عمل می کنند. بر همین اساس در ایده این شماره به بررسی چنین سازوکاری در زمینه کسب وکار موردنظر خواهیم پرداخت.

مکانیسم پیشنهادی در شیوه ای که قصد بررسی اش را داریم، ساده است. بر این اساس شما مانند همه الگوها تا مرحله جلب نظر مشتری پیش رفته و سپس براساس شیوه مدنظر رفتار خواهید کرد. پس از جلب توجه مخاطب و دریافت مبلغ تعیین شده پیش از هرگونه شروع کار سود اولیه را به طرف مقابل پرداخت کنید. چنین عملی در نگاه مخاطب با عنوان جدیت و قطعیت شما در ازای تعهدتان بازخوانی خواهد شد.

همچنین علاوه بر اقساط پرداختی به سرمایه گذار پیشنهاد سبک مذکور ارائه ۱٫۵ درصد سود بیشتر در ازای هر سال است. تا اینجای کار شما دو راهکار تقریباً یک شکل را برای جلب اعتماد مخاطب انجام داده اید. گام بعدی راضی کردن سرمایه گذار در راستای به جریان انداختن تمام سرمایه اش در شرکت شماست. همانطور که به سادگی می توان فهمید، حضور همه جانبه در یک بازار مشخص ریسک بالایی را به همراه دارد. در واقع فعالان کسب وکارهای مدرن این ضرب المثل انگلیسی مشهور را سرلوحه کار خود قرار داده اند؛ تمام تخم مرغ ها را در یک سبد نگذارید.

میان شرکت های گوناگون در عرصه های مختلف کسب وکار که هرکدام در تلاش برای کسب مشتریان و سهامداران بیشتر به سر می برند، تنها برندهایی موفق خواهند بود که مزیتی رقابتی و خاص را در مقابله با رقبا در اختیار مخاطب شان قرار دهند. برای پیشبرد بحث در اینجا دو گزینه در دسترس مورد توجه قرار گرفته است؛ کیفیت خدمات و بهای دریافتی. البته باید توجه داشت که این تقسیم بندی از بسیاری جهات سنتی است. با این حال می توان از همین الگوی سنتی برای شناسایی شیوه های اعتمادسازی در بازار سهام استفاده کرد.

در گام نخست باید توجه داشت که تعریف کیفیت خدمات در چه متغیرهایی خلاصه می شود. کارکرد سنتی دریافت سرمایه و ارائه سود را در مراکز آموزشی همه افراد فرا می گیرند، اما اگر در مرحله عمل هم بخواهیم براساس آنچه صرفاً یادگرفته ایم عمل کنیم، شکست، پیامد طبیعی تلاش مان خواهد بود. در اینجا شما را به جست وجوی راهکارهای خلاقانه برای افزایش کیفیت فعالیت تان تشویق می کنم. در عین حال نمونه های مشخصی را به عنوان مثال ذکر خواهم کرد. از جمله این نمونه ها می توان به راه اندازی سرویس های آنلاین اشاره کرد.

در دنیای مدرن ارتباط سنتی میان فروشنده و خریدار دیگر در محیطی به نام بازار شکل نمی گیرد. بر همین اساس فضای وسیعی مانند اینترنت عهده دار برقراری ارتباط میان این دو گروه شده است. به این ترتیب بدون در نظر گرفتن فاصله مکانی می توان به جذب سرمایه پرداخت. در حال حاضر برندهای بزرگی در این زمینه مشغول به کار هستند. ویکی پدیا، یکی از نمونه های قابل توجه در این زمینه است.

اگرچه این دایره المعارف آنلاین سودی را به مخاطب ارائه نمی دهد؛ ماهیت فعالیت وی بیشتر در زمینه دریافت مبالغی تحت عنوان «کمک به سامانه» است. این بخش که بنابر تشخیص تیم شرکت در فواصل زمانی مشخصی (مانند سالروز تأسیس ویکی پدیا) روی سایت قرار می گیرد، با نمایش متنی صمیمی و دوستانه در تلاش برای جلب نظر مخاطب به منظور دریافت کمکی ناچیز از هر کاربر است.

از مثال ویکی پدیا می توان پلی به متغیر بعدی زد. در زمینه بهای دریافتی در ازای خدمات بازهم به سایت های اینترنتی مراجعه خواهیم کرد. اگر اهل مطالعه در زمینه اقتصاد و کارآفرینی باشید، احتمالا با سایت Harvard Business Review آشنا هستید. در این سایت برای هر ماه تعداد مشخصی بازدید مقاله در اختیار کاربران قرار می گیرد. بر خلاف سایت های پژوهشی تخصصی به منظور مشاهده مطالب بیشتر شما مبلغ بسیار ناچیزی را به این مؤسسه پژوهشی پرداخت خواهید کرد. شاید در نگاه نخست چنین مبلغی بیشتر شبیه یک شوخی به نظر برسد، با این حال بخش مهمی از بودجه مؤسسه با استفاده از همین مبالغ تأمین می شود.
 
پرسش هایی برای پیشرفت

–  جلب اعتماد مخاطب بدون در اختیار داشتن طرح پژوهیده امکان پذیر نیست. بر همین اساس پرسش اصلی در بخش حاضر به این ترتیب خواهد بود: برنامه تان برای جلب سرمایه گذار را چگونه و با استفاده از نظرات چه کسانی تدوین خواهید کرد؟

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.