Take a fresh look at your lifestyle.

رپرتاژ خبری: آموزش موسیقی و راه های یادگیری

رپرتاژ خبری: آموزش موسیقی و راه های یادگیری

آموزش موسیقی در کشور های مختلف دنیا به طرق مختلف انجام می گردد.و به موازات آموزش های دیگر طبعا روش های گوناگونی برای آموزش موسیقی هم پیشنهاد و اراءه گردیده است که شاید همه آنها از ابتدا برای تدریس موسیقی نبوده است و طبیعی است که همه هم خالی از اشکال نیست.

آموزش موسیقی در کشور های مختلف دنیا به طرق مختلف انجام می گردد.و به موازات آموزش های دیگر طبعا روش های گوناگونی برای آموزش موسیقی هم پیشنهاد و اراءه گردیده است که شاید همه آنها از ابتدا برای تدریس موسیقی نبوده است و طبیعی است که همه هم خالی از اشکال نیست.

آموزش موسیقی در گذشته

آموزش موسیقی در زمان های گذشته در ایران و البته در بسیاری نواحی دیگر به صورت سینه به سینه بوده است و حتی خیلی از اوقات موضوع مورد تدریس واحدی هم وجود نداشته است.

در آموزشگاه های موسیقی هر استاد چیزهایی را که از استادش فرا گرفته بوده انتقال می داده است که در بسیاری از موارد نظر شخصی هر فرد نیز در محتوا تاثیر می گذاشته است.

اما از زمانی که همه علوم شکل اصولی به خود گرفت و به موسیقی به عنوان یک هنر ارزشمند و کاملا نظام مند نگاه شد، اصول اساسی این مقوله نیز به تحریر در آمد و در یک چهار چوب کاملا نظام مند و اصولی طراحی گردید.

و همین امر باعث انتقال صحیح تر و بدون کم کاست آن از نسل های گذشته تا کنون گردید.

آموزش موسیقی پیشرفته

 اما در سال های اخیر آموزش موسیقی همگام با آموزش های جهانی تغییرات بسیار زیادی را شاهد بوده است.

اکنون دیگر به موسیقی فقط به عنوان یک موضوع تدریس نگاه نمی شود و آموزش موسیقی ،آموزش هنری است که با روح و جان فرد عجین میشود. و باید که با احساس و ایجاد انگیزه توام باشد.

جدیدترین متد آموزشی در بهترین آموزشگاه موسیقی غرب تهران

با آشکار شدن تاثیر موسیقی بر جنبه های گوناگون رشد کودکان از جمله تاثیر شگرف آن بر ذهن و هوش کودکان در سال های اخیر، بسیاری از خانواده ها به دنبال برنامه ریزی صحیح و اصولی برای آموزش موسیقی به کودکان خود هستند.

از این روی ما در آموزشگاه موسیقی برای ارائه بهترین آموزش موسیقی تلاش کردیم تا شیوه ای متفاوت با روند کنونی را پی ریزی کنیم و همگام با اصول اساسی آموزش در دنیا به انتقال این هنر ارزشمند همت گماریم.

رپرتاژ آگهی

طراحی برنامه آموزشی بر پایه توانایی فردی

ما برای آموزش موسیقی برنامه های مدونی را طراحی کرده ایم.

به گونه ای که در هر مقطع چند ماهه به ارزیابی هنر آموزان میپردازیم و علل ضعف یا عدم پیشرفت آنها را بررسی مینماییم و بر اساس هر فرد برای او طرح ریزی میکنیم تا آموزش بر پایه توانایی ها و استعداد های خود او انجام شود.

به عقیده ما موسیقی به خودی خود آنقدر جذابیت دارد که فرد را به خود جذب کند.
بنابراین از دید ما آموزش موسیقی برای کودکان باید جزء مواردی باشد که کودکان با اشتیاق به آن روی آورند و اگر اینگونه نیستت پس حتما شیوه های آموزش صحیح انتخاب نشده است.

ایجاد انگیزه در هنر آموز

آموزش اصولی موسیقی برای گروه های مختلف سنی تفاوت دارد و باید برای هر کدام شیوه ای متفاوت اتخاذ گردد.
به ویژه در کودکان به دلیل حساسیت های بسیار، باید علاوه بر انتقال مطلب موارد دیگر نیز لحاظ گردد.

مواردی نظیر ایجاد فضایی دوستانه و صمیمی در کلاس و یا آموزش بر اساس علاقه …

مورد نخست فوق العاده برای این گروه سنی مهم است . از این روی که اگر در کلاس برای کودکان فضایی امن و صمیمی ایجاد نکنیم و کلاسی خشک داشته باشیم که فقط انتقال مطلب در آن مهم باشد قطعا بیم آن می رود که موسیقی برای کودکان سرخوردگی ایجاد کند.
در این مورد اخیر بارها شاهد آن بوده ایم که کودکان هیچ اشتیاقی به درسی خاص ندارند و گاها عنوان می کنند که نمی خواهند آنرا یاد بگیرند و این سرخودگی ممکن است به حدی باشد که فرد دیگر هیچ وقت به سمت رشته مورد نظر برنگردد.

باید بگوییم که موسیقی یکی از زیباترین نمود های عشق انسانی است که در غالب صداها روح و جسم آدمیان را جلا میدهد و اگر درست و اصولی به کودکان آموزش داده شود حتما هم به زیبایی آن افزوده می گردد وهم باعث ایجاد آرامش و خلاقیت در کودکان می گردد.
از این روی اساتید ما در آموزشگاه هم در موسیقی تبحر دارند و هم در انتقال صحیح آن به کودکان و در همه کلاس ها اولویتت ایجاد انگیزه  و ایجاد حس اعتماد و امنیت در کودکان می باشد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.