یک تغییر بزرگ برای Anetwork و مخاطبان آن!
همان طور که میدانید، اخیرا کمپانی Anetwork که کار خود را با ارائه تبلیغات کلیکی آغاز کرده بود وارد یک فاز جدید از فعالیت حرفهای خود شد و توانست به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شود. به همین منظور این آژانس تبلیغاتی برای آغاز مسیر جدیدش تصمیم گرفت که روی یک ریبرندیگ تمرکز کند و به کل، هویت خود را ارتقا دهد. در اینجا بود که Anetwork لازم دید که برای چالش جدید خود که همان ریبرندینگ و رونمایی از وبسایت و سرویسهای جدید بود، یک سری فعالیت تاثیرگذار در شبکههای اجتماعی انجام دهد.
چالش: Anetwork یک برنامه کلی برای رونمایی از وبسایت جدیدش در نظر گرفت و با توجه به همان برنامهریزی، روی محتوا مربوط به شبکههای اجتماعی خود تمرکز کرد و توانست یک برنامه منظم و منسجم آماده کند.
اما در اینجا چالشی بوجود آمد که چگونه Anetwork میتواند بیشتر مخاطبان خود را درگیر کرده و به آنها اطلاعرسانی کند.
راهکار: همان طور که میدانید، مسابقهها و رقابتها سبب میشوند که افراد فعال در شبکههای اجتماعی بیشتر درگیر یک موضوع شوند. به همین منظور هم Anetwork از آنجایی که تغییر بزرگی پیش روی خود داشت، تصمیم گرفت کمپینی تحت عنوان AnewAnetwork را اجرا کند.
این کمپین که در حقیقت یک رقابت در مورد تغییر بزرگ زندگی افراد بود، سعی داشت ارتباطی میان تغییر بزرگ Anetwork که همان جریان ریبرندینگ به حساب میآمد و آینده زندگی مخاطبانش ایجاد کند.
Anetwork خواستار این شد که مخاطبانش تغییر بزرگ زندگی خود را از طریق شبکههای اجتماعی و یا ایمیل، در قالب یک ویدئو به اشتراک بگذارند و در عوض آن در قرعهکشی یک iPhone 6 شرکت داده شوند.
مدت این کمپین حدود ۱۰ روز تعیین شده بود که به خاطر یک سری دلایل، تا ۱۲ روز به طول انجامید.
نتایج: در اولین روزهایی که این کمپین آغاز شد، خیلی استقبال چشمگیری صورت نگرفت. ولی با تکرار و تمرکز روی آن در طول هفته، متوجه شدیم که خیلی افراد در حال آماده کردن ویدئو خود هستند. تا اینکه در روز آخر، متوجه رشد چشمگیری شدیم و تصمیم گرفتیم که مسابقه را برای دو روز آینده هم تمدید کنیم تا افراد بتوانند از آخر هفته خود استفاده کرده و ویدئو خود را ارائه دهند.
جالب اینجا بود که در دو روز آخر، حدود ۴۰ نفر فقط از طریق ارسال ایمیل در این کمپین شرکت کردند و رشد بسیاری در جریان کمپین مشاهده شد.
در آخرین لحظات کمپین، متوجه شدیم که حدود ۷۳ نفر از طریق ایمیل، ۳۷ نفر از طریق ارسال پیام مستقیم و ۱۷ نفر ویدئو خود را دراینستاگرام شخصی خود آپلود کرده بودند که نشان میداد باز گذاشتن دست افراد، حسابی روی نتایج کمپین تاثیر مثبت گذاشته بود.
در انتها یک قرعه کشی بسیار سنتی صورت گرفت و فرد برنده از کسانی بود که به صورت مستقیم ویدئو خود را به اینستاگرام Anetwork ارسال کرده بود.
در کل چنین نتایجی از یک کمپین، برای یک شرکت B2B موفقیت چشمگیری به حساب میآید و با این وجود امکان داشت که با افزایش مدت زمان مسابقه، افراد بیشتری درگیر شوند.