Take a fresh look at your lifestyle.

معرفی برندهای مطرح جهان؛ وال مارت

وال مارت با نام کامل شرکت وال مارت استورز یکی از بزرگترین خرده فروشان جهان محسوب می شود که دفتر مرکزی آن در بنتون ویل، آرکانزاس قرار دارد. وال مارت در سال ۱۹۶۲ توسط “سام والتون” در راجرز، آرکانزاس تاسیس شد و رشد اولیه خود را در مناطق روستایی متمرکز کرده بود. بر همین اساس، این شرکت از رقابت مستقیم با خرده فروشان بزرگی مانند سیرز و کی مارت پرهیز کرد.

به گزارش پول نیوز، همانگونه که فعالیت های وال مارت رشد می کرد، این شرکت قالب ها و روش های جدید خرده فروشی را توسعه داده و در دستور کار خود قرار داد که از آن جمله می توان به معرفی انبارهای تخفیف کلوپ سام در سال ۱۹۸۳ و سوپرسنترهای وال مارت در سال ۱۹۸۸ اشاره کرد.

طی یک دهه و با افتتاح ترکیبی از خواربار فروشی و سوپرسنترها، وال مارت به یکی از بزرگترین خواربارفروشان آمریکا مبدل شد. با تاکید بر توجه مشتری (به عنوان مثال، تبلیغات پستی مستقیم)، کنترل هزینه ها (به عنوان مثال، واردات کم هزینه)، و بهره وری در شبکه های توزیع (به عنوان مثال، انبارداری منطقه ای)، وال مارت موفق شد تا در سال ۱۹۹۰ عنوان بزرگترین خرده فروش آمریکا را به خود اختصاص دهد.

یک سال بعد، وال مارت با افتتاح فروشگاه خود در مکزیک به بازارهای بین المللی وارد شد و رشد این شرکت از طریق افتتاح فروشگاه های جدید و یا خرید خرده فروشان دیگر در کشورهایی مانند کانادا، چین، آلمان و انگلیس ادامه یافت. با این وجود، وال مارت پس از مرگ سام والتون در سال ۱۹۹۲ شاهد کاهش فروش سریع خود بود. اما در سال ۱۹۹۳ و با معرفی برند گریت ولیو (Great Value) بار دیگر روند بهبود شرایط فروش خود را تجربه کرد.

طی سال های پس از مرگ سام والتون، وال مارت کمتر به صرفه جویی مالی پرداخته و برای تامین مالی راهبردهایی جدید خود مانند گروهی اضافی از سوپرسنترهای وال مارت، وام های سنگینی دریافت کرد. خطرپذیری مالی وال مارت موفقیت آمیز بود و در سال ۱۹۹۵ میزان فروش این شرکت به دو برابر افزایش یافته و تا سال ۱۹۹۹ به بزرگترین کارفرمای خصوصی در جهان مبدل شد. روند رشد موفق وال مارت همچنان ادامه یافته و در سال ۲۰۰۱ مجموع فروش این شرکت از شرکت هایی مانند اکسان موبیل نیز پیشی گرفت و وال مارت را به عنوان بزرگترین شرکت جهان مطرح کرد.

البته رشد چشمگیر وال مارت خالی از جنجال نبوده است. این شرکت به واسطه در اختیار گرفتن بازار خرده فروشی و وادار کردن کسب و کارهای محلی برای خروج از بازار که بسیاری از آنها توانایی رقابت با شرکتی به بزرگی وال مارت را نداشتند، مورد انتقاد بوده است. همچنین، این شرکت به واسطه ارائه دستمزدهای پایین نیز از نوک پیکان انتقادات دور نبوده است. با این وجود، شیوه های تجارت وال مارت به حدی موفقیت آمیز و چشمگیر بوده اند که توسط بسیاری از خرده فروشان دیگر تقلید شده اند.

وال مارت بر اساس این ایده سام والتون که ارائه قیمت های پایین و خدمات خوب به مشتری موجب شکل گیری کسب و کاری موفق می شود، تاسیس شد. این در شرایطی بود که موفقیت های وال مارت حتی از سطح انتظارات سام والتون نیز فراتر رفت. تعهد بی چون و چرای والتون در ارائه خدمات مناسب و ارزش هایی که به اشخاص، کسب و کارها و در مجموع کشور آمریکا در کسب موفقیت بخشید، دریافت نشان آزادی از سوی “جورج بوش”، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۱۹۹۲، را برای وی به همراه داشت.

به گفته سام والتون، اگر ما در کنار هم به کار بپردازیم، هزینه های زندگی را برای هر نفر کاهش خواهیم داد. ما فرصتی را به جهان خواهیم داد تا صرفه جویی و داشتن زندگی بهتر را شاهد باشد. امروزه، بیش از ۲۴۵ میلیون مشتری و کارمند در هفته از ۱۱ هزار فروشگاه وال مارت در ۲۷ کشور جهان و وب سایت های تجارت الکترونیک آن در ۱۰ کشور بازدید می کنند.

مبنع این خبر (برای مشاهده متن کامل خبر لینک زیر را بزنید):
بازاریابی ۲۴женский фитнес братиславскаяотпуск с восхождением на килиманджароtranslation onlineальфа банк кредитная карта нижний новгородenglish to german translationsтанзани¤ туры ценавзять кредитку в банке михайловскийденьги в долг в самареденьги в долг для студентовэкскурси¤ килиманджарокак разрабатывать приложения для андроидблинная сковорода с керамическим покрытиемисследование качества продвижения сайтаparty caricaturesкоттедж скандивывод сайта в топ ۱۰ яндексачехол для iphone s4webpage testerучеба в британиитент seatтент seatover at this website

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.