رقم های نجومی مزایده بیلبوردها در تبلیغات محیطی
دو شرکت خصوصی تبلیغاتی در مزایده بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر تهران اخیرا با رقمی بسیار بالا حق استفاده از تابلوهای تبلیغاتی را از آن خود کردند .
مدیر عامل یکی از آژانس های تبلیغاتی عنوان کرد : در پی این اتفاق قیمت بیلبوردهای تبلیغاتی درسطح شهر تهران قیمت چشم گیری پیدا کرده است و نوعی نابسامانی در بازار تبلیغات محیطی ایجاد شده است .
وی در ادامه گفت : افزایش یکباره قیمت بیلبوردها که نتیجه واگذاری این بیلبوردهای تبلیغاتی با قیمت های بسیار بالا توسط سازمان زیباسازی شده است ، باعث شده صاحبان بیلبوردهای قبلی ندانند آیا میتوانند آنها هم باقیمت بالاتر بیلبوردهای تبلیغاتی را ارائه دهند یا قیمت قبلی را حفظ کنند و ثبات قیمت در تبلیغات محیطی به هم خورده است .
مدیر عامل این آژانس های تبلیغاتی افزود : رخ دادن این اتفاق در تهران حتی می تواند بازار این ابزار تبلیغاتی را در سایر شهرها نیز دچار تزلزل کند ؛ از طرفی با این افزایش غیر منطقی قیمت تابلوهای تبلیغاتی از این به بعد بسیاری از صاحبان کالا در تبلیغات محیطی حضور نخواهند داشت و بسیاری از متقاضیان این بازار حذف خواهند شد بنابراین شرکت های تبلیغاتی که در تبلیغات محیطی سرمایه گذاری کرده اند حذف خواهند شد.
وی در ادامه اظهار کرد : این اتفاق می تواند در بازار سایر ابزارهای تبلیغات محیطی نیز تاثیر گذارد و به مرور با کاهش تقاضا و کاهش تنوع سرمایه گذاری در این بخش شاهد از بین رفتن خلاقیت در صنعت تبلیغات محیطی و کاهش کیفیت این ابزار مهم تبلیغاتی گردد .