نکاتی برای طراحی بنرهای سایز کوچک
اهمیت بنرهای تبلیغاتی، هم برای تبلیغکننده و هم برای صاحب کسبوکاری که تبلیغ کرده اهمیت دارد. طراحی یک بنر تبلیغاتی خوب بسیار فراتر از باز کردن برنامه فتوشاپ و کشیدن چند طرح ساده است. به همین دلیل طراحی یک بنر علاوه بر ذوق و هنر به فاکتورهای دیگری هم نیاز دارد. در این میان سایز های بنر های تبلیغاتی دارای اهمیت بسیاری هستند و سایز های بزرگ تر بیشتر دیده میشوند؛ ولی چکار کنیم که سایز های کوچک بنر ما هم، همانند سایز های بزرگتر دیده شود؟
این در زمانی رخ میدهد که میتوانید بهترین بهره گیری از سایز های کوچک را در فضایی محدود داشته باشید.
در موارد زیر به نکاتی می پردازیم که شاید نکاتی مهم و قابل توجه در طراحی این سایز های باشد:
۱- سایز های کوچک در شبکه تبلیغات کدامند ؟
سایز های: ۱۲۰×۲۴۰
۲۳۴×۶۰
۱۲۵×۱۲۵
۳۰۰×۱۰۰
از سایز های کوچک در بنر های شبکه تبلیغات محسوب میشوند.
۲- چگونه بوسیله سایز های کوچک کلیک جذب کنیم؟
الف) از عکس و لوگو یا متن های خیلی ساده و چند حرفی استفاده کنید:
استفاده از متن های بلند و طولانی در این نوع بنرها، شما را مجبور میکند فونتها را کوچک کنید و با رخ دادن این اتفاق متن ناخوانا و یا به سختی خوانده خواهد شد.
این به این معنی است که شما بازی را باختهاید.
ب) از بک گراند ساده برای این سایز از بنر ها استفاده کنید.
بک گراند پیچیده باعث میشود چشمان مخاطب خسته شده و به بنر بی توجهی نشان دهد. استفاده از رنگ های فلت از گزینههای مناسب در این سایزها هستند.
ج) سایهها را حذف کنید:
سایه در سایزهای بزرگ به زیبایی بنر کمک شایانی میکند؛ ولی در سایز های کوچک این زیبایی دلربا، تبدیل به غولی زشت و بد قواره میشود که گریبان تبلیغات بنری شما را میگیرد.
د) اسلاید ها را تقسیم کنید:
معمولا در سایز های کوچک بجای اینکه تمامی اطلاعات را از روی بنر حذف کنیم و بنری تک فریم خروجی بگیریم از فضای فریم های بعدی استفاده میکنیم .
طراحی مناسب
طراحی نامناسب
در بالا به چند نکتهای که در جلب توجه سایزهای کوچک اهمیت داشت پرداختیم. ولی اگر شما همچنان اصرار دارید که تمامی متون خود را روی بنرهای سایز کوچک اجرا کنید مشکلی نیست؛ نرخ کلیک خوری (CTR) پایین شتریست که در خانه همه میشیند!