Take a fresh look at your lifestyle.

بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا خرید برندهای ایرانی است

بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا خرید برندهای ایرانی است

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خرید محصولات داخلی بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا است و تولید کنندگان نیز برای رسیدن به این هدف باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

 

محمد دره وزمی در جلسه تشریح و هماهنگی برگزاری اولین همایش انتخاب شرکت‌ها و واحدهای تولیدی کالا و خدمات برتر استان افزود: مبارزه با قاچاق کالا فقط در سطح ارز مطرح نیست بلکه با خرید محصولات داخلی می‌توان گام مهمی در راستای مبارزه با قاچاق برای حمایت از کالای داخلی در واقع از اشتغال پایدار برداشت.
وی هدف از برگزاری همایش انتخاب شرکت ها و واحدهای تولیدی کالا و خدمات برتر کردستان را تشکر از واحدهایی که حقوق مصرف‌کنندگان را بیشتر رعایت می‌کنند عنوان کرد و گفت: در این همایش واحدهایی به عنوان واحدهای برتر معرفی می شوند که دارای کالا یا خدمات با برند معتبر و برتر هستند.

 

بهترین راه مبارزه با قاچاق کالا خرید برندهای ایرانی است

 

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: صاحبان کالاها و خدماتی که برند نیستند با رقابتی که در برگزاری چنین همایش‌هایی به وجود می آید و برای تبدیل‌شدن به کالای برتر و ثبت برند معتبر تلاش می کنند.
دره وزمی با بیان اینکه معرفی واحدهای تولیدی و خدماتی به مردم و جامعه از دیگر از دیگر اهداف این همایش است افزود: هم اکنون در استان بیش از ۵۴ هزار واحد صنفی و خدماتی به مردم خدمات ارائه می‌دهند و ۷۸٠ واحد تولیدی که حدود ۶۵٠ واحد فعال و نیمه‌فعال و ۱۳٠ واحد نیز غیرفعال شده است.
وی افزود: با توجه به شعار سال ۹۶ با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال برنامه این سازمان در سال جاری حمایت از واحدهای تولیدی موجود با ارتقا سطح کیفیت تولیدات و بروز رسانی تکنولوژی آنها است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این حمایت‌ها در راستای رونق تولید بیشتر انجام می گیرد تا واحدها بتوانند با ارتقای کیفیت محصولات جایگاه خوبی در بازار برای خود پیدا کنند.
در واحدهای تولیدی صنعتی شناخته شده با ارزش هزینه ۱۰ هزار میلیارد ریال برای هشت هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال زایی شده است.

 

منبع: ایرنا

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.