Take a fresh look at your lifestyle.

برندسازی یکی از گام های اصلی در اقتصاد مقاومتی

برندسازی یکی از گام های اصلی در اقتصاد مقاومتی

استاندار کرمان گفت: کارنامه اقتصاد مقاومتی کشور به سمت این رویکرد می رود که همه محصولات با در نظر گرفتن بازار داخلی و خارجی دارای یک نشان باشد و برندسازی برای محصولات مختلف از مهمترین گام های اقتصاد مقاومتی است.

 

اقتصاد مقاومتی

 

به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی است اما نحوه کار در این استان متفاوت از سایر استان هاست.
وی تصریح کرد: کار دولتی در زمینه اقتصاد مقاومتی در حال اجراست و تفاوت کار ما در استان کرمان با سایر استان ها در مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است.
استاندار کرمان گفت: ۱۸ موسسه اقتصادی غیردولتی به عنوان معین اقتصادی مناطق هشتگانه این استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی همکاری می کنند و به منظور انسجام بخشی، مقدمات تشکیل نهاد پایدار در اقتصاد مقاومتی را دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه نشان حلال بیش از یک دهه در دنیا مطرح است تاکید کرد: برند حلال فقط در زمینه شرعی مطرح نیست و کیفیت، قیمت، نحوه دسترسی و بازار فروش را هم شامل می شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور نیز گفت: یکی از خواسته های بحق مردم و مراجع این بود که مواد غذایی که مردم مصرف می کنند باید نشان داشته باشد و این خواسته در حال تحقق است و در آینده تمام محصولات را با این برند عرضه خواهیم کرد.
حجت الاسلام حمزه کلانتری افزود: دنیای اسلام توجه ویژه ای به موضوع غذای حلال دارد و در میان کشورهای غیراسلامی در زمینه غذا و تجارت حلال مسابقه برگزار می شود.
وی تصریح کرد: کار در زمینه تجارت حلال طی چند سال گذشته در ایران آغاز شده و جمهوری اسلامی در میان کشورهای اسلامی در این بخش جایگاه ویژه ای دارد.
نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۷۰۰ ناظر شرعی در کشتارگاه ها و مرکز تهیه محصولات گوشتی بر ذبح دام نظارت می کنند و محصولات گوشتی که در ایران مصرف می شود، با نظارت مستقیم شرعی در داخل و خارج از کشور تامین می شود.
وی تصریح کرد: در گذشته ایران دارای یک برند و نشان نبود و با تلاش های انجام شده توانستیم برند حلال استاندارد را به عنوان تنها برند مجاز جمهوری اسلامی عرضه کنیم.
حجت الاسلام کلانتری ادامه داد: با همکاری سازمان استاندارد در حال حاضر اعطای این نشان به شکل تشویقی است و در نظر داریم این استاندارد اجباری شود و از سال آینده همه محصولات داخلی و صادراتی باید این برند را داشته باشند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز گفت: امسال ۷۵۸ میلیون دلار حجم سرمایه گذاری خارجی در کشور داشتیم که سهم استان کرمان نزدیک به ۱۰ درصد است که نسبت به سال قبل افزایش داشته است.
سید جعفر رودری افزود: حجم صادرات غیرنفتی استان کرمان در سال جاری ۳۴ درصد رشد داشته و تراز تجاری استان کرمان مثبت است.
وی بیان کرد: تورم در استان کرمان به ۴٫۸ درصد رسیده و در بحث رونق واحدهای تولیدی مصرف برق صنعتی در این استان بیش از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

منبع: ایرنا

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.