Take a fresh look at your lifestyle.

نگاهی به استراتژی های تبلیغاتی بزرگ ترین سایت خریدوفروش آنلاین / eBay با تبلیغ کریسمسی جدید خود به تلویزیون برگشت

0

دادن یک هدیه کامل همیشه وابسته به نظر فرد پذیرنده است. شما باید معیارهای یک هدیه خوب را از دیدگاه شخصی که به او هدیه می دهید ببینید. eBay  در تبلیغ جذاب خود به مناسبت کریسمس علاوه بر اینکه پس از مدت ها تبلیغ تلویزیونی انجام داد و به تلویزیون بازگشت، پرده از نقش هوشمند این سایت در خریدهای کریسمس برداشت و به استقبال کمپین های مرتبط با تعطیلات رفت.

هدیه ای که دنبالش هستید

هرساله، در بازه نزدیک به کریسمس افراد زیادی در انتخاب هدیه های گوناگون سردرگم می مانند و نمی توانند آنچه می خواهند را پیدا کنند. دو سوم این افراد نیز به دلیل نداشتن وقت کافی نمی توانند هدیه مورد علاقه خود را پیدا کنند. بعضی از آنها نیز به علت گران بودن هدایا از خرید سرباز می زنند. طی تحقیقی به این نتیجه رسیده اند که ۷۴درصد آمریکایی ها در یافتن هدیه مناسب با مشکل مواجهند.

هال لاوتون، مدیر ارشد eBay در آمریکای شمالی می گوید: «همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی، مردم به دنبال کادوهای خاصی برای اعضای خانواده و دوستان شان هستند که متمایز از دیگر هدیه ها در فصول قبل باشد. از آنجایی که این انتخاب ها محدود به مورد خاصی نیست، باید بیشتر خریداران مان را قانع کنیم تا هدیه ای مناسب پیدا کنند. ما با داشتن بیش از یک میلیون کالا، انتقال سریع و رایگان و خدمات ارزشمند تجربه ای منحصربه فرد برای مخاطبان خود فراهم می کنیم.»

تمرکز بر منحصر به فرد بودن کالاها

این تبلیغ ۳۰ ثانیه ای که عنوان «بخشنده» را دارد، بر فروش طیف وسیعی از اقلام شخصی شده موجود از طریق بازار آنلاین تمرکز کرده است. لنز دوربین نمای خانه ای تزیین شده به مناسبت کریسمس در برف را نشان می دهد که هدیه ای پشت در آن است.

افراد مختلفی هدیه ها را باز می کنند و گوینده می گوید: این یک هدیه است، فیلم مورد علاقه او.مرد کادوی جعبه را باز کرده و گوینده می گوید: هدیه ای برای ماجراجوها، زن دیگری کادویی را باز می کند و درون آن یک کیف چرمی می بیند. کودکی از نگاه کردن به داخل کادویی که گرفته هیجان زده می شود، هدیه او یک عروسک باربی است. سپس لینک این سایت معروف و نحوه سفارش کادوهای کریسمس تبلیغ می شود که در لینکی مختص هدایا طراحی شده است.

در ادامه موسیقی متن و گوینده شعری را می خواند با این مضمون که «شادی، چیزهای مختلف برای افراد مختلف است. هدیه ای که عزیزان مان در انتظارش هستند، در سایت eBay ما را فرا می خواند.» و در آخر گوینده اعلام می کند که این همان شادی است. شعار نقش بسته روی صفحه تلویزیون نیز بر جدید بودن، منحصربه فرد بودن و موجود بودن کالاهای مختلف تاکید می کند، تنها کافی است که آن را پیدا، به لیست خود اضافه و دریافتش کنند.

معنادار بودن هدیه

سازنده این ویدئوی تبلیغاتی، شرکت پریرا و اودل مستقر در سان فرانسیسکو است که آن را از اوایل نوامبر در تلویزیون لانچ کرده است. این نخستین تبلیغ تلویزیونی این برند به مناسبت کریسمس در دو سال اخیر است.

پی جی پریرا، موسس و مدیر خلاقیت این موسسه در خصوص ساخت این تبلیغ می گوید: امروزه در حالی که به مقوله راحتی در خرید بسیار توجه می شود و با وجود سایت های خرید آنلاین این کار راحت شده است، اما به معنادار بودن این هدیه کمتر توجه می شود. تعطیلات زمان مناسبی برای گذراندن وقت با دوستان و خانواده است و هدیه هایی که میان ما رد و بدل می شود منعکس کننده این روابط خاص است.

eBay به طور منحصر به فرد در پی موقعیت یابی برای مخاطبانی است که در جست وجوی هدیه ای مناسب و مرتبط با علایق عزیزان شان هستند و کمپین جدیدی برای عملی کردن این ایده در زندگی جاری است.»

استراتژی ای بر مبنای دیدگاه درست

این تبلیغ تلویزیونی سعی در خاص جلوه دادن ویژگی کالاهای خود دارد که تنها در eBay پیدا می شود و خریدار را تشویق می کند که امسال هدیه اش را با تفکر بیشتری انتخاب کرده و هدیه دهد. این سایت خرید آنلاین سعی دارد به ارسال پیامی واضح بر مبنای یک دیدگاه درست در انتخاب مشتریان همت گمارد. این یک استراتژی است برای پاسخ به آنچه خرده فروشان در غیاب دیگر رقبا در پیش می گیرند.

این سایت همچنین یادآور شده است که بر مبنای تحقیقات خود، خریداران حین خرید هدیه دلخواه خود دچار خستگی می شوند، اما eBay همان مکانی است که می توانند این کار را بدون خستگی انجام داده و هدیه موردنظر خود را پیدا کنند.

القای حس عاطفی و قدردانی

سوزی دیرینگ، مدیر بازاریابی این شرکت در آمریکای شمالی می گوید: «کمپین جدید ما نشان می دهد که چرا eBay، مقصد مناسبی برای خرید تعطیلات کریسمس و کسب تجربه لذتبخش است. این سایت به عنوان یک سایت جهانی، تنها مکان برای یافتن بیشترین اقلام مورد نیاز از خریداران کوچک و متوسط است. ما برای خریداران مان، هدیه های مختلف و انتخاب های بی نظیر فراهم می کنیم.» عنوان این آگهی به نام بخشنده نیز به مخاطب حس عاطفی و قدردانی برای یافتن هدیه های کریسمس را می دهد.

این کمپین از ویدئوهای دیجیتالی و رسانه های اجتماعی برای تشویق خریدار به خرید استفاده می کنند. آنها با اشتراک گذاری این ویدئوها در شبکه های اجتماعی همچون یوتیوب سعی در ویروسی کردن آن دارند. مشتریان در بازه نزدیک به کریسمس از این سایت خرده فروشی انتظار دارند که همه اقلام مورد نیاز آنها را در حوزه های مختلف پوشاک، اسباب بازی و کادویی داشته باشد. این غول خرده فروشی آنلاین در همکاری با آژانس پریرا و اودل سن فرانسیسکو سعی کرده آگهی جدید خبری برای پوشش و اطلاع رسانی حرکت جدید خود را برای کریسمس به اطلاع عموم برساند.

آژانس پریرا و اودل یک آژانس تبلیغاتی بین المللی است که ترکیبی از تکنیک های مختلف تبلیغات سنتی، دیجیتال، روابط عمومی و طراحی برای ایجاد کمپین نوآورانه، برنامه ها و محصولات جذاب خلق می کند. مشتری این آژانس شرکت های مشهوری چون کوکا کولا، eBay، فاکس اسپورت و… هستند.

رونمایی از محصولات جدید برندهای برتر

هرساله eBay قبل از آغاز تعطیلات و در سراسر آن از ویژگی های خرید خود و محصولات جدید برندهای برتر در حوزه های مد و فشن و الکترونیک، خانه و اسباب بازی رونمایی می کند. لینک مختص این شرکت eBay. com/Holiday لینکی اختصاصی برای این کار است که هدیه ها را با قیمت های مناسب و فهرست کامل در اختیار مشتریان می گذارد. در چهارشنبه قبل از جشن شکرگزاری نیز، این سایت میزبان مجموعه عظیمی از محصولات برندهای مختلف از حوزه فناوری و موبایل و اپلیکیشن گرفته تا دیگر محصولات می شود.

این سایت ویژگی جدیدی را نیز به صفحه خانگی خود اضافه می کند و آن شمارش معکوس برای رسیدن به تاریخ فصل خرید است. تقریبا در همه فصول ebay برنامه ای برای فروش محصولات خود دارد و در مناسبت های مختلف با کم کردن قیمت بعضی از اقلام سعی در جذب مشتری دارد. آنها همیشه راه هایی نوآورانه برای فروش و خلق تجربه بدیع برای مشتری دارند.

ارتباط با نویسنده: hoda.rezaeii@yahoo.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ